Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-17@00:00:33 GMT

اجرای بسته ویژه خدماتی برای حفظ دشت لار

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۵۶۴۶

اجرای بسته ویژه خدماتی برای حفظ دشت لار

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله خانمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان شمیرانات افزود: حمایت از جامعه عشایری و حفظ و نگهداری مراتع دشت عشایری لار از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت اجرایی شهرستان و استان تهران است.
فرماندار شمیرانات اظهار کرد: همه ساله از اواسط خرداد 500 خانوار عشایری وارد مناطق دشت لار شمیرانات می شوند که با همکاری مناسب دستگاه های اجرایی تجهیزات مناسبی برای جامعه عشایری مستقر در این مناطق در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانمحمدی خاطرنشان کرد: ورود زود هنگام دام در مناطق دشت لار موجب تخریب این مراتع می شود که در این زمینه ورود و خروج عشایر به مراتع لار با هماهنگی دستگاههای اجرایی انجام می شود.
مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز دراین جلسه با بیان اینکه ورود گردشگران بدون هیچ ضابطه و کنترلی بیشترین آسیب را به مراتع دشت لار می زند گفت: جامعه عشایری حافظ محیط زیست و مراتع هستند.
سیروس نصیری ادامه داد: در حال حاضر عشایر استان تهران در کوچ بهاره به سر می برند و از اواسط خرداد برای مدت 100 روز وارد مناطق ییلاقی استان می شوند.
وی تاکید کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه تولیدی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصول توسط عشایر استان تولید شده است.
دشت لار با وسعت 75 هزار هکتار در شمال شرقی استان تهران قرار دارد، این دشت زیبا در فصل تابستان محل مناسبی برای حضور گردشگران است.
همچنین جامعه عشایر استان تهران به همراه عشایر استان های قم، سمنان، البرز و مرکزی حدود 100 روز در این مناطق زندگی می کنند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر سپهوند، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین گفت: کوچ بهاره عشایر ورامین همه ساله در فروردین آغاز می‌شود و به مدت ۵۰ روز برای تغذیه دام خود در مراتع جنوبی شهرستان مستقر می‌شوند.

سپهوند با اشاره به ضعیف بودن وضعیت مراتع در ورامین در سال جاری، یادآور شد: ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است که با توجه به کاهش بارش‌ها در پاییز و زمستان سال گذشته، امسال تنها ۲۰ هزار رأس دام عشایر در این مناطق مستقر شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم مدیریت چرای دام در مراتع جنوبی ورامین، نیروهای منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست فعالیت عشایر را نظارت و رصد می‌کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین اظهار کرد: مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۰ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده ولی مدیریت این مراتع با شهرستان ورامین است.

کد خبر 6080056

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل