Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@12:00:57 GMT

خوردن مال حرام، وجدان و غیرت برخی را گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۶۲۲۲

خوردن مال حرام، وجدان و غیرت برخی را گرفته است

یک کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در واکنش به اظهارات اخیر کرباسچی گفت: این جماعت از فرط خوردن مال حرام، نصیحت، وجدان و غیرت از ذهن‌شان بیرون رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بهصبح توساین سخنان را ناشی از تفکر انحرافی دانست و گفت: این افرادمسائل را به طور ناقص با تفکر غربی می‌سنجند؛ چراکه غربی‌ها نیز همواره روی دو محور جنگ و تهدید و محور وعده و وعید حرکت می‌کنند و این آقایان فقط محور نرم را مد نظر قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این پرسش که آیا باافرادی که به سوریه آمدند و این کشور را به جرم حمایت از حزب‌الله و دشمنی با اسرائیل به چالش کشیدند، می‌توان مذاکره کرد؟، افزود: متأسفانه کرباسچی چون که در کاخ‌های مجلل و به شیوه رفاه‌طلبی زندگی می‌کند، از موضوعی به نام دفاع مقدس وحشت دارد؛ چراکه می‌هراسدسبک زندگی شاهانه‌اش به هم بخورد.

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به این مطلب که این جماعت از فرط خوردن مال حرام، نصیحت، وجدان و غیرت از ذهن‌شان بیرون رفته است، تصریح کرد: همه از محکومیت، اختلاس و برخورد با بیت‌المال آقای کرباسچی یادشان هست.

سیدافقهی یادآور شد: حزب کارگزان نیز همین رویکرد غربی رفاه‌طلبی، اشرافی‌گری و عشق به فرهنگ غربی و اباهی‌گری را دارد، بنابراین از هر چیزی با مضامین دفاع، شهادت و اهل بیت متنفرند و این مسئله‌ای نیست که قصد مخفی کردن آن را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عبدالکریم سروش به عنوان نظریه‌پرداز این گروه می‌گوید «ما چیزی به نام مقدس نداریم» و یکی دیگر می‌گفت «علیه خدا هم می‌شود تظاهرات کرد» و حتی «امام زمان را هم می‌توان به چالش کشید».

سیدافقهی تصریح کرد: به طور کلی باند اصلاح‌طلب تفکرشان بر همین اساس است. آنان تمامی مسائل ثبات انقلاب اسلامی و عزت ایران را قبول ندارند و تمسخر می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا ابراز کرد: این‌ها انسان‌هایواداده‌ای هستند که تمام تفکر و رویکردشان این است که مردم خسته شده‌اند، انقلاب برای همان سال‌های ابتدایی بود و الان جایی در زندگی مردم ندارد!.

وی با طرح این پرسش که چنانچه مردم خسته شدند پس این سیل جمعیت خواستار رفتن به سوریه و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها با وجود تمامی فشارهای اقتصادی چیست؟، خطاب به اصلاح‌طلبان و افراد پیرو تفکرات کرباسچی،گفت: شما خسته شده‌اید چراکه با این حقوق‌های نجومی، وام‌های میلیاردی، اختلاس‌ها و دله‌دزدی‌ها شکم‌تان از حرام‌پر شده است و نه تنها نسبت به دین بی‌تفاوت، بلکه برخی از شما ضد دین هم شده‌اید.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا خاطرنشان کرد: تکلیف کرباسچی کاملا مشخص است، زیرا انسانی شناخته شده است و مردم نیز منطق و سوابق وی را می‌دانند و چنانچه عرصه به این‌ها تنگ شود و امتیازات را از دست بدهند از این بدتر نیز می‌گویند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدودها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدودها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین 

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • شمسایی: قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا می کنم + ویدئو
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم