Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>گیلان - با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست و بهزیستی گیلان تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو دستگاه دولتی به امضا رسید .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، در این مراسم دکتر پارسی مدیر کل بهزیستی گیلان گفت : مجموعه بهزیستی و رفاه اجتماعی در وزارت تعاون و دولت تدبیر و امید توجه زیادی به ارتقاء فرهنگی جامعه دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهزیستی بر اساس وظایف تعریف شده در قانون علاوه بر ارائه خدمات توان بخشی حرفه ای و اجتماعی ، در بحث آسیب های اجتماعی نیز فعالیت دارد که بر این اساس کل جامعه در همه رده های سنی مخاطب ما هستند . در حال حاضر بیش از 400 مهد کودک بین 13 تا 16 هزار کودک را تحت پوشش قرار می دهند که این پتانسیل عظیم برای آموزش در پایه ترین سطوح مورد توجه ما هست . برای آنکه بتوانیم زندگی را برای نسل آینده دلپذیر و مناسب سازیم باید از کودکی سرمایه گذاری و فعالیت کنیم و با بهره گیری از بیش از 70 سمن مرتبط با بهزیستی و ایجاد همدلی و همکاری با سمن های محیط زیستی این ارتباط را محکم تر کنیم و انسجام ببخشیم .

پس از صحبت های مدیر کل بهزیستی ، قربانعلی محمدپور مدیر کل محیط زیست گیلان نیز در بخشی از صحبت هایش گفت : توجه ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در بالاترین سطوح مدیریتی کشور نشان از اهمیت مسئله محیط زیست و عزم ویژه دولت در ساماندهی مشکلات محیط زیست دارد . ما راهی نداریم جز اینکه از تکنولوژی های روز دنیا در مدیریت محیط زیست استفاده کنیم . وی افزود امروز به لطف گشایش های حاصله در مسئله برجام از دستاوردهای ویژه آن برای محیط زیست در بحث احیای تالاب انزلی و مدیریت پسماند و فاضلاب بهره می بریم . بحث مهار سنبل آبی و استفاده از تکنولوژی های برتر به جز به ثمر رسیدن برجام میسر نمی شد . بطور مثال دستگاه های خریداری شده برای مهار سنبل آبی و همچنین احیای تالاب انزلی با گشایش های سیاسی حاصله وارد کشور شده اند .

محمد پور گفت : در بخش آموزش می توانیم با همکاری اداره کل بهزیستی و آموزش کارشناسان زبده در بحث توان بخشی مبتنی بر جامعه موسوم به CBR ، مدیریت پسماند و کاهش زباله را در روستا ها و جوامع محلی مورد توجه قرار داد و بر این اساس اداره کل محیط زیست گیلان آمادگی خود را جهت آموزش کارشناسان فعال در حوزه CBR اعلام می دارد . وی گفت : استفاده از پتانسیل های تشکل های مردمی از دیگر اهداف سازمان حفاظت محیط زیست است و امروزه نتیجه تلاش های اموزشی سازمان محیط زیست در بحث فرهنگ سازی در جای جای اجتماع قابل مشاهده است . مثل ایجاد مدارس طبیعت و توجه ویژه دانش آموزان و خانواده ها به محیط زیست .

محمدپور افزود محیط زیست گیلان انتظار دارد تا با همکاری بهزیستی و تشکل های مرتبط بتوانیم اقدامات مشترکی در حوزه محیط زیست و حفاظت آن انجام شود . وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه بهزیستی استان اعلام کرد که سازمان حفاظت محیط زیست قصد دارد امسال با همت همگانی بتواند پرچم آبی و سبز را به عنوان نمادهای پاکیزگی و سلامت شناگاه ها در سواحل استان گیلان به اهتزاز در آورده و برای تحقق آن از کمک همه سمن ها ، ارگان ها و سازمان های همسو استقبال و بهره خواهد برد.

48

کلید واژه‌ها : استان گیلان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی

علیرضا حسین زاده بابایی گفت: با صدور حکم قضایی یک بنای غیر مجاز به متراژ ۵۰ متر مربع تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد.   

 جانشین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن به همراه اداره منابع طبیعی  برای برخورد با تخلفات ساختمانی این ساختمان غیر مجاز را با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی تخریب کردند.

وی در پایان از مردم درخواست نمود که هرگونه تخلف محیط زیستی و هرگونه تصرفات غیر مجاز در مناطق حفاظت شده را به ادارات حفاظت محیط زیست یا با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان