Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:06:37 GMT

گزارش «امریکن اینترپرایز» از افزایش توان موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۷۱۶۰

گزارش «امریکن اینترپرایز» از افزایش توان موشکی ایران

اندیشکده امریکن اینترپرایز گزارش داد: ایران در جریان مذاکرات هسته ای که به حصول برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منجر شد و سپس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تایید آن به تصویب رسید تغییر لحن در قبال برنامه موشکی بالستیکش را به دست آورد. در قطعنامه 1929 شورای امنیت آمده بود که شورای امنیت سازمان ملل حکم می دهد که ایران نباید هیچگونه فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته ای انجام دهد اما در قطعنامه 2231 آمده است از ایران خواسته می شود فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیک که برای قابلیت حمل تسلیحات هسته ای طراحی شده اند، نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ایران می گویند که قطعنامه 2231 به این معنی نیست که ایران نمی تواند از لحاظ فنی فعالیت مربوط به موشک های بالستیک را انجام دهد. آنها به علاوه تاکید می کنند که این موشک ها برای حمل تسلیحات هسته ای طراحی نشده اند و هدف از برنامه موشکی بالستیک ایران تنها دفاع از خود است.

ایران از زمان برنامه جامع اقدام مشترک تاکنون 10 آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است. اغلب اخباری که برای پوشش این آزمایش ها منتشر می شود روی افزایش برد این موشکها متمرکز است. در حالیکه گزارشات دقیق نشان می دهد ایران از زمانی که برنامه موشکی اش روی اسکادها (SCUD) ساخت اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ جهانی دوم بنا نهاده شده بود، گام های بلندی در دقت و درستی موشک های بالستیک برداشته است. ادعاهای ایران درباره افزایش دقت موشک هایش اغراق نیست؛ ایران در مارس 2016 دو نوع متفاوت موشک بالستیک را از کوه های البرز در نزدیکی دریای خزر آزمایش کرد که توانست با موفقیت اهدافی را در سواحل مکران در اقیانوس هند مورد اصابت قرار دهد. هر چند افزایش توان موشکی می تواند به یک رقابت تسلیحاتی و موشکی در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) بینجامد. در این میان ممکن است اسرائیل نیز نگران این تحولات شود. اما آنچه مشخص است این است که افزایش دقت موشک های ایران بازتاب دهنده افزایش توانایی ایران در زمینه صنایع نظامی بومی است و به علاوه نشان می دهد که تلاش غرب برای تحریم کالاها با تکنولوژی بالا و با استفاده های دوگانه به جایی نرسیده است.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم