Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، مهدی حیدری امروز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تاریخچه و هدف تأسیس دهیاری ها اظهار کرد: در سال ۱۳۷۷ با تصویب مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور اجازه داده شد به منظور اداره ی امور روستاها سازمانی به نام دهیاری با توجه به موقعیت محل و با درخواست شورای اسلامی به صورت خودکفا با شخصیت حقوقی مستقل در روستاها تاسیس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اساسنامه دهیاری‌ها در سال ۱۳۸۰ به تصویب هیأت وزیران رسید و طبق این مصوبه دهیاری یک نهاد عمومی غیردولتی تعیین شده است و طبق قانون امروزه در تمامی روستاهایی که جمعیت آنها بالای 30 خانوار و خارج از محدوده شهرها قرار دارند، امکان تأسیس دهیاری وجود دارد.

* فعالیت 24 دهیاری در بخش مرکزی

بخشدار دماوند با بیان اینکه در حال حاضر 24 دهیاری در بخش مرکزی فعال است، گفت: دو دهیاری مجوز تأسیس آنها صادر و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد و تعداد هفت دهیاری مجوز تأسیس آنها در سال 95 و 96 با پیگیری بخشداری اخذ و افتتاح شد.

حیدری افزود: دهیاری ها با استفاده از همکاری و مشارکت مردم، کمک های دولتی و وصول عوارض محلی به رفع نیازهای مردم از جمله جمع آوری زباله، ارائه خدمات عمومی و اجرای پروژه ها عمرانی پرداخته است.

وی اضافه کرد: در سال 1395 با مدیریت و پیگیری بخشداری توسط شوراهای اسلامی و دهیاری ها مبلغ 83 میلیون ریال اعتبارات محلی و استانی جذب و صرف پروژه‌های عمرانی در سطح روستاهای بخش به تعداد 151 مورد شد.

* پروژه های عمرانی انجام شده در سطح روستاها

بخشدار مرکزی دماوند بیان کرد: احداث بوستان روستایی، ترمیم منبع آب شرب، زیرسازی و آسفالت معابر روستای چنار شرق، زیرسازی و آسفالت معابر و احداث منبع آب شرب روستای مراء، احداث دیوار حائل در روستای بیدک، اجرای جدول کاری، ایجاد میدان زیرسازی و آسفالت معابر روستای زان، بهسازی بخشی از خیابان امام حسین (ع) روستای وادان، زیرسازی و جدول گذاری خیابان اصلی روستای خسروان از جمله پروژه های مهم انجام شده بوده است.

حیدری اضافه کرد: اجرای جدول گذاری و آسفالت معابر و احداث سردرب ورودی روستای آیینه ورزان، جدول گذاری زیرسازی و آسفالت معابر روستای اتابک کتی، و اتابک شمس اولیا، احداث دیوار حائل رودخانه روستای زره در، جدول گذاری و روشنایی معابر روستای ویرانه و زیرسازی اکثر معابر روستای حصار پایین نیز از دیگر اقدامات در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت‌هایی در زمینه نظارت بر عملکرد مالی شوراهای اسلامی و دهیاری ها برابر ضوابط و مقررات و قوانین مالی و پیگیری رفع مغایرت های طرح هادی روستایی بخش مرکزی و اقدامات اولیه بازنگری طرح هادی روستاهای بیدک، زان، چنار شرق، کالدشت پایین انجام شده است.

* افزایش مدت اعتبار پروانه های ساختمانی

بخشدار مرکزی دماوند در خصوص برنامه های سال 96 بخشداری مرکزی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه این بخشداری در نظر دارد، مدت اعتبار پروانه های ساختمانی را از یک سال به دو سال افزایش داده و تمام ساختمان های احداثی در روستاها را ملزم به اجرای نماهای از پیش تعیین شده توسط مهندسان معمار متخصص و خبره (سازگار با موقعیت فرهنگی، مذهبی و آب و هوایی هر روستا) نماید.

حیدری افزود: ایجاد جاذبه های گردشگری، جذب توریست، رونق صنایع دستی و حمایت از واحدهای کشاورزی و دامداری با هدف ایجاد درآمد پایدار برای روستاها که اقداماتی نظیر تشکیل بازارچه محلی و هماهنگی های اولیه با شرکت تعاونی دهیاریهای دماوند جهت اخذ مجوز تاسیس معدن و تداوم بازارچه محلی به صورت فصلی در روستاها و عرفی واحدهای تولیدی برای اخذ وام اشتغال روستایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص رفع مغایرت های طرح هادی گفت: طرح هادی روستاهای بخش مرکزی با همکاری شورای اسلامی و دهیاران شناسایی و جهت طرح در کمیته بررسی مغایرت ها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در سال 95 شده است.

بخشدار مرکزی دماوند افزود: روستاهایی که افق 10 ساله طرح هادی آنها به پایان رسیده است جهت بازنگری تأمین اعتبار، تعیین مشاور نقشه برداری، برگزاری جلسات اولیه، ارسال پرونده های مربوطه برای روستاهای بیدک، زان، چنار شرق، کالدشت پایین و جابان اقدام شده است.

حیدری ادامه داد: معرفی واحدهای تولیدی روستایی جهت دریافت تسهیلات تولید و اشتغال با هدف توسعه و تثبیت اشتغال و تولید پایدار در مناطق روستایی انجام شده و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، ساماندهی تخلفات ساختمانی، تشکیل پرونده جهت طرح در کمیسیون ماده 99 که درآمد حاصل از جریمه تخلفات ساختمانی توسط دهیاری ها و شوراهای اسلامی با رعایت قوانین و مقررات مالی صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

خبرنگار: لیلا ابراهیمی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات مینی فوتبال جام دهیاری‌های استان با حضور رییس فدراسیون فوتبال کشوردر روستای تیس

 ادهم کرد سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با اعلام این خبرگفت: با قول مساعدت تاج رییس فدراسیون فوتبال زمین فوتبال گل بزرگ روستای تیس با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار احداث خواهد شد.

ادهم کرد در پایان گفت: با توجه به سیل اخیر جنوب استان، برگزاری این مسابقات در افزایش شور و نشاط بین روستاییان تاثیر زیادی دارد که مسابقات به طور همزمان در کل روستا‌های استان برگزار خواهد شد که پانصد مکان برای برگزاری مسابقات پیش بینی شده و بیش از پنج هزار تیم شرکت کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای آسفالت معابر روستای اسدآباد انگوری بخش نگین کویر
  • پرداخت بیش از ۵هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان
  • پرداخت بیش از 5هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان
  • آغاز مسابقات مینی فوتبال جام دهیاری‌های استان با حضور رییس فدراسیون فوتبال کشوردر روستای تیس
  • افتتاح دو پروژه عمرانی در مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین
  • اجرای ۲۵ پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بوشهر
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان انجام شد
  • ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت آزادراه زنجان-قزوین هزینه می‌شود
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت آزادراه زنجان-قزوین
  • پرداخت پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان