Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفتگو با دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه بر ضرورت پیگیری و استمرار گفتگوهای سیاسی آغاز شده میان گروه های مسلح سوری و دولت این کشور تاکید کرد.

به گزارش «قدس آنلاین»، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه بعداز ظهر امروز چهارشنبه در چارچوب رایزنیهای فعال میان نهادهای امنیت ملی دو کشور در موضوع سوریه ضمن تماس تلفنی با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با وی پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همکاریهای دو کشور در بحران سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این گفتگو با اشاره به ضرورت پیگیری و استمرار گفتگوهای سیاسی آغاز شده میان گروه های مسلح سوری و دولت این کشور تاکید کرد: احترام به خواست مردم در انتخاب آزادانه سرنوشت و آینده خود و پرهیز از هرگونه اعمال فشار خارجی در روند گفتگوهای سیاسی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با تقویت رایزنی ها و همکاری های نزدیک سه کشور جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و سوریه روند روشنی در مسیرکاهش قدرت و قلمرو گروه های تروریستی و همچنین برقراری آتش بس به منظور حفظ امنیت مردم آغاز گردیده که می بایست با اتخاذ ابتکارات جدید برای تامین خواست مردم سوریه با قدرت تداوم یابد.

شمخانی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات سیاسی در آستانه و تثبیت مسیر ایجاد شده برای برقراری و تداوم آتش بس در سوریه افزود: تجربه موفق پایه گذاری و تداوم مذاکرات آستانه نشان داد که تمرکز بر راه حلهای مبتنی بر مشارکتهای منطقه ای می تواند در روند پایان دادن به بحران امنیتی سوریه شتاب بیشتری ایجاد کند.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این گفتگو با تاکید بر ضرورت تداوم و تقویت رایزنیهای دو کشور برای سرعت دادن به تحقق راهکارهای سیاسی افزود: برخی بازیگران فرا منطقه ای با نادیده گرفتن ضرورت حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه بدنبال اجرای طرحهایی برای تجزیه سوریه هستند.

وی افزود: حفظ و توسعه آتش بس و بهره گیری از ابتکارات سیاسی جدید می تواند خنثی سازی این توطئه خطرناک را بدنبال داشته باشد.

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نشست آستانه را ابتکاری موفق برای کمک به حل بحران جاری در سوریه عنوان کرد و اظهار داشت: ایران و روسیه می بایست از مجموعه ظرفیتهای در اختیار برای تاثیر گذاری بر طرفهای منازعه به منظور افزایش زمینه های ثبات سازی و تداوم آتش بس در این کشوراستفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلويزيونی «قدس»، «محمود مرداوی»، از رهبران حماس، در گفتگو با این شبکه با طرح این سوال که «آیا موضع اسرائیل برای ورود به مسیری که به توافق منتهی می‌شود، جدی است»؟ گفت: ارزیابی ما این است که اسرائیلی‌ها هنوز نمی‌توانند تصمیم لازم را برای دستیابی به این هدف، به علل سیاسی داخلی بگیرند.

او افزود: رسیدن به توافق، مستلزم نقش بیشتر آمریکاست؛ آمریکا باید نتانیاهو را برای گرفتن تصمیمی سیاسی برای ورود به گفتگو‌های غیرمستقیم که منجر به توافق شود تحت فشار قرار دهد.

محمود مرداوی تاکید کرد: الان توپ در زمین آمریکاست و خواسته ما ساده است؛ اعمال فشار بیشتر به نتانیاهو.

او همچنین افزود: بدون اعمال فشار به نتانیاهو، این دور از گفتگو‌ها نیز مثل دوره‌های قبلی شکست خواهد خورد و در همه موارد، علت شکست گفتگوها، لجاجت نتانیاهو بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی «العربی»، یک رهبر حماس در گفتگو با این شبکه بیان کرد که «نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، همچنان به دنبال به شکست کشاندن تلاش‌ها برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه است.

این رهبر حماس تاکید کرد که مقاومت تنها توافقی را به امضا خواهد رساند که به طور واضح، متضمن توقف هرگونه عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در نوار غزه و خروج نیرو‌های این رژیم از نوار غزه باشد.

او گفت نتانیاهو اهمیتی به سرنوشت نظامیان اسیران اسرائیلی نمی‌دهد و آنها را به عنوان قربانیان جنگ قلمداد می‌کند تا از پرداخت هرگونه تاوانی برای آزادی آنها طفره برود.

دیگر خبرها

  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد