Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:11:13 GMT

داشتن نیروی دریایی فرامنطقه ای مستلزم یک نگاه نو است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۸۸۸۷

داشتن نیروی دریایی فرامنطقه ای مستلزم یک نگاه نو است

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی منطقه یکم نداجا، دریادار دوم حسین آزاد در جریان بازدید اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا از منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس که در راستای آموزش عملی محورشناسی انجام شد، افزود: شما دانشجویان دافوس به عنوان فرماندهان آینده ارتش جمهوری اسلامی می‌توانید این نگاه و فهم مشترک را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز حضور نیروی دریایی علاوه بر نمایش قدرت و سیطره بر دریا نشان از خود اتکایی این نیرو است و ما با اشراف کامل و تسلط اطلاعاتی بر دریا می‌توانیم مدیریت بر صحنه نبرد را انجام دهیم.
دریادار آزاد ضمن تاکید بر لزوم آموزش و یادگیری، گفت: بحث آموزش و تربیت فرماندهان آینده ارتش اساسی‌ترین مساله‌ای می باشد که دافوس عهده دار آن است که افسران آموزش دیده را به یگان‌های مختلف ارتش واگذار می‌کند.
وی ادامه داد: اگر دانش افسران ما و برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی آنان نبود یقینا برخورد اولیه ما در ابتدای جنگ تحمیلی اثر گذار نبود.
این مقام مسئول گفت: چنان که می‌بینیم در کمتر از 48 ساعت دلاوران نیروی هوایی عملیات 140 فروندی علیه عراق انجام داده و نیروی زمینی دشمن را زمین‌گیر کرده و نیروی دریایی در کمتر از شش ماه تکلیف نیروی دریایی عراق را مشخص می‌کند.
فرمانده منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: این موفقیت‌ها نقش آموزش و علم جنگ و شناخت ویژگی‌های صحنه نبرد را بیشتر آشکار می‌کند و آموزش محور شناسی نیز از جمله آموزش‌هایی است که در منازعات بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
فرمانده پدافند جنوب شرق کشور به همراه اساتید و تعدادی از دانشجویان دافوس آجا که برای گذراندن آموزش محور شناسی در بندر عباس حضور دارند با خانواده شهید مدافع حرم «عبدالحمید سالاری» دیدار کردند.
در این دیدار که همسر و فرزندان و پدر شهید عبدالحمید سالاری نیز حضور داشتند، پدر این شهید به بیان خصوصیات بارز اخلاق فرزندش پرداخت و به علاقه ایشان به قرآن و اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید

به گزارش خبرآنلاین ناوچه هلندی «ترومپ» پس از گذران یک ماه در دریای سرخ، این منطقه را ترک کرد و وارد بندر بمبئی در هند شد.

به نوشته روزنامه ایندین اکسپرس، این ناوچه هلندی برای چهار روز در آب‌های هند لنگر انداخت و در ۲۸ آوریل به سمت شرق آسیا روانه شد.

به نقل از ایسنا «ترومپ» یک ناوچه فرماندهی و دفاع هوایی است که توسط نیروی دریایی سلطنتی هلند مستقر شده و هدف آن «ارائه مسیری امن برای کشتی‌های باری که از منطقه دریای سرخ عبور می‌کنند» اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین درگیری میان نیروی دریایی یمن و کشتی‌های جنگی ائتلاف آمریکا و اروپا در منطقه شدت گرفته است.

پیش از هلند، فرانسه و آلمان نیز کشتی‌های جنگی خود را از منطقه خارج کرده بودند.

روز جمعه هم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

دریاسالار «اچ.اچ.هرولد» این ناوچه هلندی گفت: «هلند یک کشور تجاری است و ما به تجارت آزاد برای رفاه کشور خود وابسته هستیم. تا به امروز، ۷۰ درصد از تجارت ما از طریق منطقه هند-پاسیفیک انجام می‌شود برای همین حفظ آزادی حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای تجاری بی طرف در دریا، بسیار مهم است.»

گفته شده این ناوچه مجهز به تسلیحات مدرن و سیستم‌های سنسور مانند سیستم پرتاب عمودی، نیزه، پرتابه‌های اژدر و سیستم پرتاب طعمه است که در آوریل ۲۰۰۱ وارد نیروی دریایی سلطنتی هلند شد و در مارس ۲۰۰۳ به ماموریت رفت.

افسر فرماندهی این ناوچه نیز گفت «تهدید حوثی‌ها (انصارالله) از دریای سرخ آغاز می‌شود و تا خلیج عدن ادامه دارد که دریا را با اقیانوس هند متصل می‌کند».

وی افزود: «ما برای یک ماه در دریای سرخ بودیم و تهدید حوثی‌ها از دریای سرخ تا خلیج عدن است. حوثی‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عملیات انجام می‌دهند.»

این ناوچه به سنگاپور، هاوایی و جزایر کارائیب می‌رود و بعد از طریق کانال پاناما به هلند بازمی‌گردد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901750

دیگر خبرها

  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد