Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امنیت ‌حاکم بر کشور را مرهون دولت نیستیم، گفت: هرگز بدون اراده ملت ایران این فضا ایجاد نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید لیلاز عصر امروز در نشست بررسی عملکرد اقتصادی دولت‌ها که در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد با اشاره به فضای حاکم امروز اظهار داشت:امروز فضای حاکم را مرهون دولت نیستیم و این را دستاورد مردم شریف است و هرگز بدون اراده ملت ایران این فضا ایجاد نمی‌شود و این را مدیون تفکر برآمده از ملت ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید اخلاق را رعایت کنند زیرا عدول از مصالح ملی بزرگترین خطای ممکن است این درحالی است که بصیرت برآمده از منافع ملی برترین بصیرت مبتنی بر عقلانیت به شمار می‌رود.

لیلاز با اشاره به دولت نهم و دهم گفت: بزرگترین مرد آزاده دوران دولت قبل مرضیه وحیددستجردی بودکه مردانه تاراج بیت‌المال اختصاص یافته به داروهای خاص و اختصاص آن به واردات پورشه و خودروهای تشریفاتی را فریاد زد.

وی ادامه داد: داشتن خردگرایی یکی از الزمات امروز کشور است که جادارد از رئیس مجلس تقدیر کرد که تحقق وعده‌های یارانه با مبالغ بالا را رسما غیرممکن اعلام کرده، زیرا این تفکر از بصیرت برآمده از خردگرایی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موضوع فساد سیستماتیک گفت: بزرگترین مشکلی که نه تنها در ایران که تمدن جهان را تهدید می‌کند فساد سیستماتیک و سازمان یافته است که منابع ملی کشورها دربرگرفته است، که متاسفانه ما به عنوان یکی از پاکترین کشورهای جهان با سیاست‌های غلط به سازمان یافته‌ترین کشورها در حوزه گسترش فساد دچار شده‌ایم.

لیلاز با اشاره به جایگاه رفیع امام راحل(ره) گفت: امام خمینی(ره) دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی است کهتفکر برآمده از اعتقاد امام(ره)برترین نگاه زمان خود و فارغ از اقتصاد بوده و این درحالیست که تفکر این بزرگ مرد به اعتقادات مردم معطوف بوده است.

وی بامقایسه دولت‌ها با زبان آمار گفت: بهترین زمان در 40سال گذشته در بهره‌وری منابع در دولت‌های اصلاحات بوده که توانست ضریب جینی و رفاهی مردم را بهبود ببخشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: برای مقایسه، دوران اقتصادی دولت روحانی تنها دوران شبیه به دولت یازدهم دولت دوران جنگ است که بدترین دوران اقتصادی کشور بعد از انقلاب را تجربه کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین انقلاب‌های تاریخ جهان است و این برآمده از تعمق و تامل ملت شریف ایران است و این نتیجه نسوخ تفکر خردگرایی بوده است.

به گزارش تسنیم، لیلاز در ادامه به گفت‌و‌گو با دانشجویان پرداخت و با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای گفت: دستاوردهای دولت اصلاحات در صنایع هسته‌ای بیشتر از دولت نهم و دهم بود و این دستاوردها مخصوص تفکر برآمده از نقش ژئوپولتیک ایران و لازمه منطقه بوده است.

وی ادامه داد: البته داشتن این فضای آزاد گفتمان‌سازی را مدیون تفکر برآمده از اصلاحات می‌دانیم که امروز اجازه می‌دهد هرکس با هر طیف و تفکری دولت را نقد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتیبا اشاره به احترامی که برای بسیج در خانواده‌ها وجود دارد بیان کرد: تعرض به نام بسیج و شهدا محکوم است و درخواست دارم نسبت بهپاسداری خون شهدا تلاش کنیم و مصادره آن به نام گروه خواصی را محکوم است.

لیلاز افزود: دوری از شعارهای عوام‌پسندانه یک امر مهم است وبهره‌گیری از آمار و مقایسه دولت‌ها براساس آمار، نشان می‌دهد واردات در دولت یازدهمبه 20میلیارد دلار نسبت به سال90 کاهش داشته است.

وی بیان کرد: رشد تولید ناخالص ملی در دولت یازدهم مورد توجه استو مهمترین راهکارهای بررسی دستاوردها رجوع به آمارهای بانک مرکزی است و درخواست داریم از حرف‌های عوام‌گرایانه خودداری شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتیاضافه کرد: این درحالی بوده که در کشور شاهدرشد 15درصدی صنعتی و 24درصدی محصولات کشاورزی در دولت یازدهم نسبت به سال 1392 بوده‌ایم.

لیلاز بیان کرد: عواملی چند در ایجاد و وقوع مشکلات در حوزه اشتغال نقش داشتند از آن جمله باید به رشد یک باره جمعیت در دهه شصت و تغییر نرخ رشد و رسیدن به سن اشتغال آنها که از عوامل موثر در مشکلات اشتغال بوده،تغییر نگرش خانواده‌ها و حضور بانوان در بازار کار بود وعدم اختصاص سرمایه‌ها و درآمدهای بسیار زیاد در دولت قبل بود که در راه تولید فضای کسب و کار خرج نشد اشاره کرد.

وی افزود: رشد صنعت مولد در گرو رشد زیرساخت‌ها است که متاسفانه در دولت قبل توجه ویژه‌ای به صنعت ساختمان شد و این درحالی بود که اینصنعتی غیرمولد استو تغییر رویکرد اقتصادی در دولت قبل بزرگترین آسیب به منافع اقتصاد ملی بود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: اصلاحات محصول یک دوره خاص نیست و اصلاحات یک تفکر پایدار در جهان است که همه جهان به آن اعتقاد دارند زیرا اصلاحات یک تفکر خردمندانه است.

لیلاز بیان کرد: برخورد با فساد از اهم موضوعات نظام است که از همه قوا درخواست داریم باجدیت به‌دور از جناح بندی با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است