Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:07:38 GMT

کشته شدن یک افسر روس به دست معارضان سوری

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۹۷۳۴

معارضان مسلح سوریه مدعی شدند یک افسر روسیه را در ریف شمالی استان حماه کشته‌اند.

خبرگزاری فارس: گروه موسوم به معارضان مسلح سوریه اعلام کرد که یک افسر روسیه را در این کشور کشته است.

شبکه الجزیره گزارش داد، معارضان سوریه اعلام کردند که این افسر روس را در ریف شمالی استان حماه کشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه شب سه‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «"الکسی بوچلنیکوف" مستشار نظامی روس بر اثر تیراندازی شبه‌نظامیان کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بوچلنیکوف عضو گروهی بود که مسئول آموزش نیروهای واحدهای توپخانه‌ای بودند.»

مقامات روسیه هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند؛ احتمال دارد این افسر همان مستشار نظامی‌ای باشد که دیروز وزارت دفاع روسیه کشته شدن وی را در سوریه تأیید کرده است.

به احتمال زیاد، اعلام خبر کشته شدن این افسر روس در سوریه و به دست معارضان مسلح این کشور، مذاکرات سوریه در شهر آستانه را تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد