Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصحابی روز چهارشنبه در جشنواره توانمد سازی صندوق های اعتباری خرد روستایی خراسان جنوبی در روستای نصر آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خوسف افزود که این میزان تسهیلات نسبت به هشت سال قبل 40 درصد رشد دارد.
وی بر اخذ ضمانت تسهیلات در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: همکاران صندوق کار آفرینی امید استان برای طرح مشارکتی نسبت به اخذ ضمانت ها و وثایق با حضور در روستاها اخذ می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر احیای صندوق های خرد روستایی اشاره کرد و گفت: با کمک های دولت تدبیر و امید در سال گذشته 600 صندوق با 180 هزار نفر تحت پوشش با بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات احیا شده است.
وی با انتقاد از بعضی سیاست ها که هدف آن مستمری بگیر کردن افراد در مناطق روستایی است، یادآور شد: باید همه توان خود را برای ایجاد خودباوری و خود اشتغالی در روستاها به کار گیریم
اصحابی بر ایجاد زنجیره خدمت در صندوق های خرد روستایی تاکید کرد و افزود: باید برای رفع مشکل فروش محصول با استفاده از ایده های جدید و استفاده حداکثری از جوانان تحصیل کرده استفاده کنیم .
وی اضافه کرد: شناخت و به کارگیری مجموعه منابعی که در روستاست و تشویق و ترغیب آنها بویژه قشر بانوان در قالب صندوق های خرد و همچنین حمایت و تقویت این صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باشد.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد: خراسان جنوبی در بحث اعطای تسهیلات طرح های مشارکتی همچون تولید و فرآوری زرشک، پرورش شتر مرغ از اولویت های صندوق کارآفرینی امید است.
وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان شهرداری ا و دهیاری ای کشور در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد با این تفاهم نامه دهیاران به عنوان عوامل توسعه روستاها به هم افزایی اعتباراتی اختصاصی از سوی این سازمان و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کشور نسبت به احیای توانمدی های و ظرفیت های هر روستا اقدام شود.
وی به اعطای تسهیلات به بانوان علاقه مند در روستاها به ایجاد فروشگاه های اینترنتی اشاره کرد و افزود: این افراد می توانند برای فروش محصول صندوق های خرد روستایی با دریافت تسهیلات نسبت به راه اندازی بازارچه های مجازی اقدام کنند.
وی از موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سالجاری با این مبلغ به همه روستاها تسهبیلات ارزان قیمت به صورت هدفمند برای توسعه اشتغال محلی اعطا شود.
اصحابی یادآور شد: با توجه به اعتباری که دولت برای مناطق روستایی در سال 1396 در نظر گرفته است میزان تسهیلات صندوق های خرد روستایی از 300 میلیون ریال به
600 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
همچنین فرماندار خوسف نیز در این جشنواره ابراز امیدواری کرد: اگر شرایط اولیه برای اشتغال توسط متقاضیان ایجاد شود تسهیلات لازم توسط دولت پرداخت خواهد شد.
محمد شفیعی افزود: سال گذشته 210 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های مشارکتی توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است
فرماندار خوسف ابراز امیدواری کرد که با تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید ؛ شاهد احیای هر چه بیشتر صندوق های خرد روستایی در این شهرستان و خراسان جنوبی باشیم.
همچنین در این جشنواره از مدیران موفق صندوق های خرد روستایی استان با اهدای لوح تجلیل شد.
س.ا.م.2047* خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد- انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی

در دیدار استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن، حمایت سه هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان‌جنوبی محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با بیان اینکه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است، اظهار کرد: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت ۴ و ۵ طبقه احداث می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشتازی استان در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰۰ درصد تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان سال‌جاری به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

علی اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن ضمن بررسی آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به عملکرد مثبت استان و تأمین ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در این راستا، صندوق ملی مسکن برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی مساعدت و حمایت لازم و پرداخت مراحل اولیه پس از ارائه مستندات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 747230

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد