Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:56:13 GMT

ويندوز 10 اس؛ پاسخ مايکروسافت به سيستم عامل کروم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۰۲۱۱

خبرگزاري آريا - مايکروسافتدر رويداد Microsoft EDU از محصولات جديدي رونمايي کرد که براي رقابت با اکوسيستم کروم گوگل طراحي و آماده شده‌اند.

مايکروسافت با رونمايي از محصولات جديد در رويداد شب گذشته در نيويورک، در دو جبهه‌ي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، به ترتيب به مبارزه با سيستم‌عامل کروم گوگل و کروم‌بوک‌هاي عرضه‌شده از طرف برندهاي مختلف رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات جديد مايکروسافت با تمرکز بر نيازهاي بازار آموزش در برابر بازديدکنندگان قرار گرفتند. اگرچه در زوميت خبر‌هاي مربوط به رونمايي از محصولات جديد مايکروسافت را پوشش داديم؛ اما اين بار از زاويه‌اي متفاوت و با در نظر گرفتن آنچه گوگل در جبهه‌ي مقابل تدارک ديده است، نگاهي مجدد به محصولات جديد ردموندي‌ها خواهيم داشت.ويندوز 10 اسمقاله مرتبط:ويندوز 10 اس معرفي شد
مايکروسافت از ويندوز 10 اس به‌عنوان جديدترين نسخه سيستم‌عامل ويندوز رونمايي کرد. اين سيستم‌عامل با تمرکز بر نيازهاي حوزه‌ي آموزش، مدارس و مؤسسات آموزشي طراحي شده و به مرحله‌ي بهره‌برداري رسيده است. تفاوت اصلي ميان ويندوز 10 و ويندوز 10 اس به نحوه‌ي مديريت نرم‌افزار در اين دو نسخه از سيستم‌عامل ويندوز مربوط است. در ويندوز 10 اس، کاربر به استفاده از نرم‌افزارها و بازي‌هاي عرضه‌شده در ويندوز استور محدود خواهد بود. اين ترکيب، مشابه سياستي است که در ويندوز آرتي سال 2012 شاهد بوديم. به اين ترتيب، شما تنها به نصب نرم‌افزار عرضه‌شده از طرف فروشگاه نرم‌افزاري مايکروسافت محدود خواهيد بود. البته گزينه‌ي ارتقاء ويندوز 10 اس به ويندوز 10 نسخه پرو نيز پيش روي کاربران خواهد بود. اين به‌روزرساني تا پايان سال 2017، هزينه‌اي براي کاربران در بر نخواهد داشت.به طور کلي بايد اذعان داشت ويندوز 10 اس، ابزار ويژه‌ي مايکروسافت براي رقابت با سيستم‌عامل کروم به‌حساب مي‌آيد؛ سيستم‌عاملي که در حوزه‌ي آموزش محبوبيت بالايي به دست آورده است.سرفيس لپ تاپمقاله مرتبط:سرفيس لپ تاپ رونمايي شد؛ سيستم عامل ويندوز 10 اس و پردازنده سري Core i اينتل
سرفيس لپ‌تاپ، محصول جديدي است که به مجموعه‌ي محصولات سري سرفيس مايکروسافت اضافه شده است. تا پيش از اين محصولاتي مانند تبلت سرفيس پرو، سرفيس بوک و سرفيس استوديو براي برآورده کردن نيازهاي متفاوت کاربران، رونمايي و به بازار عرضه شده بودند. سرفيس لپ‌تاپ مايکروسافت با هدف برآورده کردن نيازهاي دانش‌آموزان مقاطع بالا يا حتي دانشجويان و استاداني توسعه يافته است که خواهان لپ‌تاپي با ظاهر سنتي (در مقايسه با سرفيس بوک) اما با مشخصات سخت‌افزاري مناسب هستند.سرفيس لپ‌تاپ از صفحه‌نمايش 13.5 اينچي پيکسل سنس بهره مي‌برد و در بخش طراحي، ضخامت آن در بيشترين حالت به 14.47 ميلي‌متر مي‌رسد. با اين تفاسير، لپ‌تاپي با امکان حمل و نقل آسان در اختيار کاربران خواهد بود. مايکروسافت مدعي است باتري اين محصول امکان استفاده از سرفيس لپ تاپ را براي 14.5 ساعت فراهم مي‌کند. علاوه بر اين، کاربران امکان انتخاب پردازنده‌ي نسل هفتم اينتل Core i5 يا Core i7 را خواهند داشت.سرفيس لپ‌تاپ مايکروسافت با قيمت پايه‌ي 999 دلار به بازار عرضه خواهد شد و به‌طور پيش‌فرض به ويندوز 10 اس مجهز شده است. اين محصول را مي‌توان رقيب قدرتمندي براي کروم‌بوک‌هايي دانست که توسط برندهاي مختلف به بازار عرضه شده‌اند. البته سرفيس لپ تاپ در مقايسه با کروم بوک‌هاي فعلي، قيمت بالاتري دارد؛ اما به مشخصات سخت‌افزاري بهتري نيز مجهز شده است.کامپيوترهاي شخصي جديد و ارزان‌قيمتاگر تصور مي‌کنيد دانش‌آموزان و دانشجويان بودجه‌ي لازم براي خريد محصولي نظير سرفيس لپ‌‌تاپ 999 دلاري ندارند؛ بد نيست بدانيد مايکروسافت در اين بخش نيز راه حل ويژه‌اي دارد. مايکروسافت اعلام کرده است که در قالب همکاري با شرکاي تجاري خود نظير دل، اچ‌پي، سامسونگ و شرکت‌هاي ديگر، قصد دارد کامپيوترهاي شخصي جديدي با تمرکز بر نيازهاي حوزه‌ي آموزش و با قيمت پايه‌ي 189 دلار به بازار عرضه کند.اين کامپيوترها به ويندوز 10 اس مايکروسافت مجهز خواهند شد. علاوه بر اين، اشتراک رايگان بازي Minecraft: Education Edition در کنار نسخه‌ي دانش‌آموزشي آفيس 365 نيز پيش روي کاربر قرار خواهد گرفت. مايکروسافت اعلام کرده است که ويندوز 10 اس را به‌عنوان به‌روزرساني رايگان در اختيار مدارسي قرار خواهد داد که در حال حاضر از نسخه‌ي قانوني ويندوز 10 پرو روي سيستم‌هاي خود استفاده مي‌کنند.آينده اکوسيستم کرومپرسش مهمي که در اينجا مطرح مي‌شود اين است که آيا کامپيوترهاي 189 دلاري مجهز به ويندوز 10 اس مي‌توانند بازار کامپيوترهاي توسعه‌يافته براي حوزه‌ي آموزش را تغيير دهند يا خير؟! اين در حالي است که بازار يادشده، تا به اينجاي کار استقبال مناسبي از کروم‌بوک‌ و سيستم‌عامل کروم شرکت گوگل داشته است.آنچه مشخص است، توسعه‌دهندگان بايد نرم‌افزارهاي دسکتاپ خود را براي هماهنگي با محيط ويندوز 10 اس بهينه‌سازي کنند و از همين رو به نظر مي‌رسد کمي زمان نياز است تا شاهد ايجاد تغيير در بازار کامپيوترهاي توسعه‌يافته براي حوزه‌ي آموزش باشيم. از طرف ديگر، با رونمايي از محصولات جديد مايکروسافت، گوگل خطر جدي‌تري احساس خواهد کرد و بيش از پيش بر کروم بوک‌ و همچنين سيستم‌عامل کروم سرمايه‌گذاري و تمرکز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌‌‌های توسعه و پیشرفت جامعه دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است، اظهار داشت: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد.

وی افزود: خدمت به کارگران به عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یه توفیق است، کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول آن جامعه هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورند.

تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری زنده، پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری، باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه ارزش‌گذاری کند و این معنا که کارگری و کارکردن یک ارزش است را در جامعه القا کند.

وی افزود: کارگران در کنار کاری که می‌کنند باید یک نگاه ارزشی و قدسی به نفس کارگری و کارکردن داشته باشند، خداوند انسان‌های تندرست بیکار را دوست ندارد، امیرالمؤمنین علی(ع) در تمام طول 25 سال خانه‌نشینی و غصب خلافت دائما در حال کار کردن بود.

مروی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، بیان کرد: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ کار و تلاش آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌های مهمی بوده که وظایف متنوع و گسترده‌ای دارد و با جمعیت قابل توجهی از شاغلین و بیکارهای کشور در ارتباط است، از این‌رو این وزارتخانه می‌تواند با امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه اثرگذار باشد.

در ابتدای این دیدار سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب بنیاد کرامت رضوی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در جهت تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا علیه السلام؛ گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه و از کاهش نرخ بیکاری در کشور و تحقق یک میلیون شغل در سال 1402 خبر داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)