Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@08:25:25 GMT

عواقب مرگبار قوز کمر و گردن/ روش صحیح نشستن روی میز

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۰۳۰۲

رویداد۲۴-استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی و نشستن به حالت قوز کرده روی صندلی زنگ هشدار ظهور نسل انسان‌های گوژپشت را به صدا درآورده است.
کارشناسان دانشگاه نیوکاسل انگلستان با مطالعه بر روی گروهی از داوطلبان دریافتند عده زیادی از افرادی که از وسایل ارتباطی الکترونیکی استفاده می‌کنند و ساعت‌ها بی حرکت و به حالت اشتباه پشت میز می‌نشینند دچار مشکل بدفرمی ستون فقرات شده اند و در سالهای آینده امکان دارد که مبتلا به انحراف شدید فقرات و حتی گوژپشتی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوژپشتی به نوعی انحراف غیر عادی ستون فقرات به سمت خارج بدن گفته می‌شود که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. برخی از افراد از بدو تولد و به صورت مادرزادی به این مشکل مبتلا هستند که به آن بیماری Scheuermann گفته می‌شود.

این بیماری بسیار نادر است و تنها در هشت دهم انسان‌ها وجود دارد و برای اصلاح فرم کمر به درمان‌های خاص و جراحی نیاز است.

نوع دیگر گوژشتی بیماری postural، است که معمولاً در زنان یائسه و سالمند دیده می‌شود که دچار انحراف شدید ستون فقرات و گوژپشتی می‌شوند.

در ابتلا به این بیماری مواردی، چون کمبود هورمون بعد از یائسگی، عادات نادرست در طول زندگی از جمله عدم تحرک و فعالیت، پوکی استخوان و بروز شکستگی‌های متعدد موثر است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای حفظ سلامت و جلوگیری از تغییر شکل ستون فقرات که می‌تواند در سالمندی باعث ابتلای آن‌ها به کمر درد، مشکلات ریوی و قلبی عروقی شود نظارت دقیقی بر شیوه نشستن، راه رفتن، بلند کردن اجسام و کار با وسایل الکترونیکی داشته باشند.

نحوه درست نشستن روی صندلی هنگام استفاده از کامپیوتر بدین صورت است که باید زاویه مستقیم و ۱۸۰ درجه بین چشم فرد با صفحه نمایش کامپیوتر وجود داشته باشد و پا‌ها به صورت مستقیم از محل زانو خم شده و بر روی زمین قرار گیرد.

انجام ورزش استاندارد زیر نظر فرد کارشناس، مصرف خوراکی‌های سرشار از کلسیم، بهره‌گیری مناسب از نور خورشید، ماساژ، استراحت روی تخت خواب و تشک طبی، استفاده از کفش با پاشنه مناسب و پرهیز از خم کردن گردن هنگام کار با تبلت و تلفن همراه همگی در حفظ سلامت ستون فقرات فرد موثر است.

منبع: Dailymail


منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم