Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله میرعمادی گفت: جهان هستی و انسان جلوه‌های پیدا و پنهان دارد جلوه‌های پیدای انسان این است که همدیگر را می‌بینیم و جلوه پنهان هستی و انسان ولایت است .

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه معرفت عمیقی که سبب شناساندن دوست و دشمن می‌شود، بصیرت است، اظهار کرد: تشخیص حق از باطل، خستگی ‎ ناپذیری و استقامت، اقدام به‌موقع بر اساس تکلیف از مهم‌ترین اثرات بصیرت است کمااینکه کسی‌که اهل بصیرت است به‌موقع در صحنه حاضر می‌شود این در حالی‌است که امنیت و اقتدار و پشتوانه نظام ما انتخابات است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، در همایش بصیرتی فرماندهان آجا لرستان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن‌کریم مردم را به دو قسم کافر و مؤمن یا عاصی و مطیع تقسیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی آیات قرآن را بررسی می‌کنیم می‌بینیم اساس تقسیم‌بندی قرآن بر اساس ولایت است، تصریح کرد: هرکسی ولایت خدا را قبول کرد مؤمن مسلمان و شاکر می‌شود و هر کس ولایت خدا را قبول ندارد کافر و منافق و عاصی می‌شود .

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در زیارت جامعه کبیره آمده است که اگر ائمه معصومین نبودند خداوند هستی را نمی‌آفرید، افزود: حقیقت هستی به ولایت است، اساس شخصیت انسان به ولایت است شاکله انسان به ولایت است .

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در قرآن‌کریم آیات فراوانی وجود دارد که بیان می‌کند انسان‌ها باید تحت ولایت خدا قرار بگیرند وگرنه تحت ولایت شیطان هستند .

وی با اشاره به اینکه ارزش انسان به اطاعت از ولایت است، تصریح کرد: میزان ارزش انسان‌ها به میزان ولایت است هرکس ولایت خدا را قبول داشته باشد بیشتر مقرب به درگاه خداست .

آیت‌الله میرعمادی با طرح این سؤال که چگونه می‌توان انسان ولایت را در وجود خود احساس کند، تصریح کرد: کسی‌که تقوا داشته باشد می‌تواند بصیرت داشته باشد این در حالی‌است که معرفت عمیقی که سبب شناساندن دوست و دشمن می‌شود، بصیرت است .

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه معرفت عمیقی که سبب شناساندن دوست و دشمن می‌شود بصیرت است، اظهارکرد: معرفت عمیقی که سبب نزدیکی به خداوند و راه معصوم شود، بصیرت است .

امام جمعه خرم‌آباد در خصوص اثرات بصیرت، گفت: اولین اثر بصیرت این است که انسان حق را از باطل تشخیص می‌دهد اگر جریان حق را از جریان باطل تشخیص دادیم بصیرت داریم این در حالی‌است که انسان با بصیرت تلاش می‌کند دشمن را از خود دور کند .

وی گفت: دومین اثر بصیرت این است که بصیرت به انسان قدرت می‌دهد که در هر کاری اصلح را انتخاب کند .
آیت‌الله میرعمادی استقامت در راه خدا را اثر دیگر بصیرت عنوان کرد و ادامه داد: انسان با بصیرت خستگی‌ناپذیر است و در راه اهداف خود استقامت می‌کند لذا کشور را باید به دست عناصر مقاومت داد .

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اقدام به‌موقع بر اساس تکلیف را یکی دیگر از از اثرات بصیرت برشمرد و گفت: کسی‌که اهل بصیرت است به‌موقع در صحنه حاضر می‌شود این در حالی‌است که امنیت و اقتدار و پشتوانه نظام ما انتخابات است .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند

معاون وزیر نفت گفت: از شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌ها تقاضا دارم که بر اساس قانون نسبت به جمع‌آوری حساب‌وکتاب‌های خود اقدام کنند و پولی که باید بابت خوراک پرداخت شود را در وقت مقرر و در زمان مناسب پرداخت کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه 16 میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی ما در سال جاری برای جهش تولید تأمین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی است و همه ما موظفیم در راستای تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، حرکت کنیم؛ در این راستا از شرکت‌های ملی نفت، ملی گاز و ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهم که همه با هم برای تأمین حداکثری خوراک صنعت پتروشیمی کمک  کنیم.

وی افزود: همچنین از شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌ها تقاضا دارم که بر اساس قانون نسبت به جمع‌آوری حساب‌وکتاب‌های خود اقدام کنند و پولی که باید بابت خوراک پرداخت شود را در وقت مقرر و در زمان مناسب پرداخت کنند تا مثل روزهای گذشته که در فصل بهار با مشکل محدودسازی خوراک گاز برخی واحدهای پتروشیمی مواجه شدیم، دیگر شاهد این رخدادها نباشیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "در گذشته در بخش سرمایه‌گذاری در بالادستی و جمع‌آوری گازهای همراه کمک‌کاری‌هایی شده بود"، گفت: بابت جبران کم‌کاری‌های گذشته، اقدامات مناسبی آغاز شده و درحال حاضر 4 طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون وجود دارد که شامل NGL3200، NGL3100، طرح بیدبلند خلیج فارس و طرح بهینة سازی تأسیسات مارون است.

وی ادامه داد: حداکثر در 3 سال آینده یک میلیارد و 400 میلیون فوت مکعب مجموعه گازهای غرب و شرق کارون جمع‌آوری می‌شود که این میزان، معادل 40 میلیون مترمکعب گازی است که متان آن به شبکه سراسری تزریق خواهد شد و ++C آن نیز به‌عنوان خوراک پتروشیمی‌ها تخصیص خواهد یافت.

شاهمیرزایی آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها در بخش بالادستی گاز را اقدام مهم و مبارکی دانست و گفت: از هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی می‌خواهم که در این راه به اندازه توان خود متعهد شوند، و آنچه متعهد می‌شوند را در زمان مناسب سرمایه‌گذاری کنند تا پروژه‌های مربوطه با وقفه مواجه نشود.

وی افزود: در بخش بالادستی نیاز به راهبردهای جدیدی داریم که این اقدام یعنی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی گاز در راستای همین راهبردهای جدید است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: البته پتروشیمی‌ها باید توجه داشته باشند که مهمترین راهبرد صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است و در کنار سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی، باید پروژه‌های مهم زنجیره ارزش با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) بخشنامه مدیرکل حقوقی گمرک باطل شد
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند