Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:32:32 GMT

اف بي آي: روسيه بزرگترين تهديد براي دموکراسي است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۱۴۱۸

خبرگزاري آريا - مدير اف بي آي، مسکو را بزرگترين تهديد براي دموکراسي در آمريکا مي‌داند.

جيمز کومي، مدير پليس فدرال آمريکا در نشست پرسش و پاسخ کميتۀ قضايي مجلس سناي اين کشور با اشاره به توانايي روسيه در دخالت در امور داخلي واشنگتن تاکيد کرد که مسکو بزرگترين تهديد براي دموکراسي در آمريکا به شمار مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سي ان ان، عضو دموکرات کميتۀ قضايي مجلس سنا از ايالت ورمونت در نشست پرسش و پاسخ اين کميته با جيمز کومي، مدير اف بي آي گفت: مردم آمريکا از داوري اف بي آي در زمينۀ بازرسي از پيام هاي الکترونيکي هيلاري کلينتون نااميد و سردرگم شده اند.
سناتور پاتريک ليهي با بيان اينکه جيمز کومي هيچ گاه در زمينۀ پروندۀ بازرسي از روابط ستاد تبليغاتي دونالد ترامپ با فعاليت هاي غيرقانوني روسيه در روند برگزاري انتخابات رياست جمهور آمريکا سخن نگفته است گفت اما مدير اف بي آي تا جايي که مي توانسته درباره روند بازرسي از پرونده پيام هاي الکترونيکي هيلاري کلينتون سخن گفته و حتي يادداشت هاي داخلي اف بي آي و متن گفتگوهايي را که با شخصيت هاي گوناگون داشته منتشر کرده است.
سناتور ليهي از جيمز کومي پرسيد آيا شايسته است که اف بي آي درباره پرونده اي اطلاع رساني گسترده داشته باشد و پروندۀ ديگري را در سکوت برگزار کند؟
کومي پاسخ بله فکر مي کنم اينطور باشد و افزود: هر دو پرونده بر اساس اصول پيگيري مي شوند اما فراموش نکنيم ما سه ماه پس از آغاز بازرسي از پروندۀ پيام هاي الکترونيکي هيلاري کلينتون تازه اطلاع رساني را شروع کرديم و اين در شرايطي بود که اطلاع رساني عمومي هم اتفاق نيافتاد و هيلاري خودش موضوع را رسانه اي کرد. اف بي آي در اکتبر سال 2015 وجود چنين پرونده اي را تاييد و سپس سکوت کرد تا به پايان کار رسيد.
جيمز کومي تاکيد کرد با اطمينان مي توانيم تاييد کنيم روس ها کميته ملي حزب دموکرات را هک کردند.
وي در پاسخ به سناتور آمي کلوبوچار ، عضو دموکرات کميته از ايالت مينه سوتا درباره بازرسي از پرونده دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 گفت: اطلاعات کلي را در اختيار روساي کميته هاي سنا قرار داده و تا وقتي پرونده کامل بررسي نشود نمي تواند دربارۀ آن سخن بگويد.
کومي در پاسخ به پرسش سناتور ليندسي گراهام مبني بر اينکه آيا فکر مي کنيد تروريست هاي داعش پس از متلاشي شدن به اصطلاح خلافت اسلامي شان در عراق و سوريه در دنيا پراکنده شده و به تهديد بزرگتري براي آمريکا تبديل خواهند شد گفت:  بله توانايي داعش در اطلاع رساني پيام هايش به مردم کاهش مي يابد اما پراکنده شدن آنان در سراسر دنيا مشکلي بزرگ به شمار مي آيد.
مدير اف بي آي دخالت روسيه را در روند سياستگذاري در آمريکا تاييد و تاکيد کرد که واشنگتن براي پايان دادن به چنين دخالت هايي بايد هر چه زودتر اقدام کند. جيمز کومي گفت: با توجه به توانايي هايي که در مسکو سراغ داريم، روسيه بزرگترين تهديد براي دموکراسي در آمريکا به شمار مي آيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت

مدودف امروز (شنبه) اظهار داشت که در پاسخ به اقدامات ایالات متحده در مصادره اموال و دارایی‌های مسکو، لازم است امکان فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی خارجی‌ها در قانون پیش بینی شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که قوانین روسیه شامل مفهوم محدودیت‌های متقابل (اقدامات تلافی جویانه) در پاسخ به محدودیت‌های حقوق شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این قاعده نیاز به گسترش دارد چون مصادره اموال و دارایی‌های روسیه اساسا نه تنها شامل محدود کردن حقوق بلکه فسخ آنها نیز می‌شود. این امر مستلزم اصلاح قانون است.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: «روسیه می‌تواند به مصادره دارایی‌های خود با جبران‌هایی که در قوانین این کشور پیش‌بینی شده است پاسخ دهد. قانون ملی همچنین باید توانایی فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی اتباع خارجی را ایجاد کند. باید با اقدامات تلافی جویانه مقابله شود. ما می‌توانیم چنین چیزی را در قانون خود پیدا کنیم. اینها به اصطلاح اقدامات تلافی جویانه هستند.»

این مقام روسی توضیح داد که مسکو بدیهی است که نمی‌تواند «پاسخ کاملا متقارن» به قانون ایالات متحده در مورد مصادره دارایی‌های روسیه بدهد چون مقدار قابل توجهی از اموال دولتی ایالات متحده در روسیه وجود ندارد: پاسخ می‌تواند نامتقارن باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده مکانیزمی را برای تصاحب غیرقانونی اموال قیمتی روسیه ایجاد کرده که برخلاف قوانین بین المللی و ملی روسیه است.

وی افزود: «این بدان معنی است که قوانین ما نه تنها باید حقوق افراد خارجی را محدود کند، بلکه باید فسخ آنها را نیز پیش بینی کند تا امکان بازپرداخت به نفع روسیه، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی روسیه در دارایی‌های اشخاص خارجی از کشورهای غیردوست فراهم شود. این روند نیاز به تنظیمات خاصی در قوانین روسیه دارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل