Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@12:45:57 GMT

سفره فقرا بی‌نصیب از گوشت ۴۰ هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۱۴۶۶

سفره فقرا بی‌نصیب از گوشت ۴۰ هزار تومانی

سود دلالی گوشت به اندازه‌ای شیرین شده که کسی فکر نمی‌کند، خوردن گوشت برای بسیاری تبدیل به رویا شده و مسئولان هم فقط با اعداد و ارقام بازی می‌کنند و می‌گویند گوشت در بازار به وفور وجود دارد غافل از آنکه قدرت خریدی برای آن نیست.

چنانچه فارس در این باره گزارش داده است، فقط کافیست چند لحظه‌ای به بهانه خرید گوشت در قصابی‌های مرکز شهر کمی منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سو‌ژه خودش سر و کله‌اش پیدا می‌شود.
هزار تومانی پاره را روی کفه ترازو می‌اندازد و می‌گوید: بچه‌هایم چند روز است هوس آبگوشت کرده‌اند، کمی استخوان با گوشت به من بده.
قصاب مانده جواب سربالا بدهد یا گوشت را. آخر کار چند تکه دنده گوسفند که اندکی گوشت دارد، را لای کاغذ می‌پیچد و روانه‌اش می‌کند.
به گفته این فروشنده گوشت، مراجعات این‌چنینی قصه تکراری هر روز است و دیگر سالهاست جمله «ماه‌هاست بچه‌هایم گوشت نخورده‌اند» را می‌شنویم و شاید به آن عادت کرده‌ایم.
او می‌گوید: حتی ‌آنهایی که ماهانه سه چهار کیلو گوشت می‌خریدند، الان هر دو ماه یکبار برای خرید مراجعه می‌کنند و مشتری‌هایمان بسیار کم شده است.
یک زمانی نه چندان دور گوشت کیلویی 5 هزار تومان بود و 10 کیلو 10 کیلو می‌فروختیم، الان شده کیلویی 40 هزار تومان و یک کیلو یک کیلو می‌فروشیم.
نمی‌دانیم چشمان ما قیمت‌ها را اشتباه می‌بینند یا مسئولان با خوش‌خیالی نسبت به وضعیت بازار صحبت می‌کنند. همین چند روز پیش بود که حسن رکنی معاون حجتی در امور دام اعلام کرد که هیچ کمبودی در حوزه گوشت قرمز نداریم، به حدی که نیاز به ذخیره استراتژیک گوشت منجمد هم چندان وجود ندارد.
گوشت به عنوان یکی از پنج قلم کالای اساسی است که نقش مهمی در سلامت جامعه و رشد کودکان به عنوان قشر پویا ایفا می‌کند و حذف آن از سفره غذایی مردم می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری از جمله کم‌خونی،‌ اختلالات ذهنی و تاخیر در رشد را به همراه داشته باشد.
مسئولان دولتی مدام می‌گویند همه چیز آرام است، کالا به وفور موجود است، اما بازار چیزی دیگری را به ما نشان می‌دهد و ظاهرا دلالان بازار را در دست گرفته‌اند.
منصور پوریان رئیس‌شورای تامین دام زنده با انتقاد از اینکه قرار بوده تا قصابی‌ها در پایتخت درجه‌بندی شوند، تا عرضه گوشت سر و سامان بگیرد، می‌گوید: باید پرسید این کار به کجا رسید، چرا که نتیجه آن جز کاهش قدرت خرید مردم و ضرر تولیدکننده دام چیز دیگری نیست.
رئیس‌شورای تامین دام زنده تصریح می‌کند:‌ اکنون هر کیلو گوشت بره به قصابی‌ها 29 هزار و 500 و گوشت میش و بز کیلویی 25 هزار تومان به فروش می‌رسد، ولی قصاب آن را تا 40هزار تومان می‌فروشد و کسی هم چیزی نمی‌گوید.
گزارش‌های میدانی از سطح پایتخت نشان می‌دهد، هر کیلو شقه گوشت گوسفندی 39 تا 40 هزار تومان عرضه می‌‌شود که این کف قیمت است و قیمت هر کیلو گرد ران 45 هزار تومان به بالا و گوشت‌های بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا کیلویی 50 هزار تومان هم عرضه می‌شود.
اما اصغر ملکی رئیس ‌اتحادیه گوشت گوسفندی تهران وجود دام مازاد را رد کرده و می‌گوید دامداران دام خود را برای مناسبت‌هایی همچون عید قربان،‌ عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی انبار کرده‌اند و به بازار عرضه نمی‌کنند و این‌گونه نیست که وفور عرضه در بازار داشته باشیم.
در برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد اگر قیمت گوشت تازه کشتار روز کیلویی 10 یورو باشد، همان گوشت روز بعد به کیلویی 2 یورو کاهش خواهد یافت تا اقشار ضعیف بتوانند با هزینه اندک غذای خود را تامین کنند، اما در کشور ما دلالان برای پیشگیری از عرضه بیش از نیاز، گوشت‌ها را روانه سردخانه می‌کنند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است