Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

آخرین روزها اسفند 95 شورای پروانه ساخت به سازنده فیلم «یک خانواده محترم» مجوز پروانه ساخت داد. به فیلمی که یکی از ضدایرانی‌ترین فیلم‌های داخلی در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود. به نظر می‌رسد بیش از آنکه این فیلمساز درگیر دریافت مجوز از وزارت ارشاد باشد ایرج تقی پور که یکی از عوامل تاثیرگذار در جشنواره جهانی فجر است پیگیر مجوز برای کارگردانی بود که با ساخت و اکران فیلم «یک خانواده محترم» در کشور فرانسه باعث شد تا تصویر مخدوشی از نظام و دفاع مقدس ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم هر آنچه ما به عنوان اعتقادات دینی قبول داریم را زیر سئوال برده‌ و پلان به پلان آن توهین به اعتقادات ما است.

حال این کارگردان با چنین سبقه‌ای قرار است فیلمی با عنوان «یلدا» با آموزه‌های قرآنی بسازد. ظاهرا برای جلوگیری از بروز حساسیت‌های رسانه ها، در هنگام ارائه مجوزساخت به این فیلم، تنها به این موضوع اشاره شده که مضمون فیلم «مسعود بخشی»ژانر اجتماعی است اما امروز تهیه کننده اثر ایرج تقی پور تاکید کرده است که این فیلم بر اساس یک آموزه قرآنی ساخته می‌شود و درباره 2 زن است که به دلایلی رو در روی هم قرار می گیرند. موضوع اصلی «یلدا» درباره عفو و گذشت است

اما این کارگردان با ساخت فیلم «یک خانواده محترم» یک بار به تمام اعتقادات دینی ما توهین کرده و آن‌ها را زیر سوال برده است چگونه است که بار دیگر به این کارگردان اعتماد شده و درباره آموزه قرآنی عفو و گذشت قرار است فیلمی بسازد . اکثر آثاری که در باره عفو و گذشت در سینمای ایران ساخته شده بیشتر داستان‌هایی ضدقصاص دارند .

حال این سوال مطرح است که چگونه در دولت یازدهم به کارگردان «یک خانواده محترم» مجوز ساخت فیلمی درباره آموزه قرآنی داده شده است؟

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم تا...

آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش عیاری کارگردان سینما و تلویزیون شب گذشته در برنامه «استودیو هشت» درباره ساخت سریال در تلویزیون به محمدحسین امیدی مجری برنامه بیان کرد: شرایط کاری و اینکه به پول نیاز داشتم باعث شد به تلویزیون بروم. سریال «روزگار قریب» را به خاطر پول ساختم، چون مدتی هر فیلمی می‌ساختم با مشکل اکران مواجه می‌شد.

وی با اشاره به اکران نشدن برخی از آثارش عنوان کرد: این من را با نزول خوار‌ها دچار مشکل کرده بود. پولی از نزول خوار‌ها می‌گرفتم تا به عوامل فیلم هایم که با من کار می‌کنند، بدهم. چون قرار نبود در مشکلات با من شریک شوند. عیاری با اشاره به اینکه برخی از فیلم‌هایش را هم برای حل مسایل مالی ساخته است، بیان کرد: سر «ویلای ساحلی» هم پول نداشتم و در این فیلم شریک هم داشتم.

این کارگردان درباره سریال «۸۷ متر» که قرار بود از پلتفرم‌ها پخش شود، توضیح داد: خود ما هم نسبت به این سریال سردرگم بودیم، اما احتمالا ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تکلیف مشخص و از تلویزیون پخش می‌شود. این سریال از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

سال گذشته مهدی نقویان رییس سیمافیلم اعلام کرد که سریال «۸۷ متر» قرار است در یکی از پلتفرم‌ها به پخش برسد، اما در این مدت هیچ خبری از پخش سریال در پلتفرم‌ها مطرح نشد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حکم ٨ سال حبس یک کارگردان تایید شد
  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم تا...
  • ایران در این پایگاه مخفی برای حزب الله لبنان پهپاد می سازد؟ | جزئیات ادعای تلگراف
  • یک مرد 19 ساله آینده والیبال ایران را می‌سازد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد