Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@22:48:44 GMT

گزارش کیفیت خودروها نباید سانسور شود!

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۱۷۹۶

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهرام آزادی در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: حق مردم است که بدانند خودروهای داخلی در چه سطحی و با چه کیفیتی تولید می‌شوند و براساس این اطلاعات در خرید این محصولات دقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شاخص نمره منفی خودروها که از گزارش‌های ارزیابی کیفی حذف شده است، خاطرنشان کرد: باید نمرات منفی خودروها منتشر شود تا مردم بدانند که اشکالات خودروهای تولید داخل بیشتر در کدام بخش‌ها و محموعه‌های خودرو است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بررسی نمره منفی خودروها اطلاعات مناسب و دقیقی از وضعیت کیفی خودروهای در حال تولید ارائه می‌کند زیرا خودروهای تولیدی هر کدام در بخش‌های مختلفی ممکن است دچار مشکل باشند و حق مردم است که از این ایرادها باخبر شوند.

وی افزود: بنابراین سازمان‌های مسوول همچون سازمان ملی استاندارد ایران یا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باید گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی را به طور کامل برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

آزادی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید در انتشار گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروها دقت زیادی داشته باشند، تصریح کرد: در صورت اشتباه در انتشار گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی ممکن است حقی از خودروسازان ضایع شود.

پیش از این ایسنا گزارش داده بود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.

در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.

پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) " منتشر شده بود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات 130 هزار خودرو ثبت سفارش  انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.   وی افزود: حدود 50 هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد. به حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم. افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.   وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها