Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-26@19:48:07 GMT

والیبالیست‌های ایران به دنبال کسب سومین مدال طلا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۱۹۳۰

والیبالیست‌های ایران به دنبال کسب سومین مدال طلا

تیم ملی با ترکیبی از جوانان در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت می‌کند

تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت‌های کشورهای اسلامی در کمین کسب سومین طلای والیبال ایران در این مسابقات است.

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری به میزبانی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات والیبال مردان این بازی‌ها 12 کشور شرکت دارند که تیم ملی والیبال جوانان با هدایت بهروز عطایی به عنوان نماینده والیبال ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. هر چند این دوره از رقابت‌ها چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است، اما عملاً دو دوره این بازی‌ها برگزار شده است و والیبال مردان ایران در هر دو دوره با اقتدار قهرمان مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شده است.
رقابت 12 تیم در گروه مردان
دور مقدماتی مسابقات والیبال مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور 12 تیم در دو گروه زیر پیگیری خواهد شد:
گروه الف: جمهوری آذربایجان، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان
گروه ب: ایران، قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش
پس از پایان دور مقدماتی رقابت‌های مردان تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند که به صورت ضربدری به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های برنده راهی دیدار نهایی و تیم‌های بازنده برای کسب مقام سومی در مرحله فینال به مصاف یکدیگر بروند.همچنین 6 تیم والیبال ترکیه، کامرون، جمهوری آذربایجان، الجزایر، اندونزی و تاجیکستان در رقابت‌های والیبال زنان این بازی‌ها در یک گروه به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
در پایان دور مقدماتی مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی چهار تیم برتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند که صدرنشین جدول با تیم چهارم و تیم‌های دوم و سوم در این مرحله به مصاف یکدیگر می‌روند. در نهایت تیم‌های برنده برای کسب عنوان قهرمانی و تیم‌های بازنده مرحله نیمه‌نهایی برای رتبه سومی در مرحله نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند.
نگاهی به تاریخچه رقابت‌های والیبال بازی‌های همبستگی
نخستین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سال 2005 به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد و در مسابقات والیبال مردان این بازی‌ها هشت کشور حضور داشتند. تیم ملی والیبال ایران با هدایت پارک کی‌وون در نخستین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی عنوان قهرمانی را به دست آورد. در این دوره تیم ایران در دور مقدماتی تیم‌های پاکستان، عراق و فلسطین را شکست داد و در مرحله دوم نیز ملی‌پوشان ایران تیم‌های عربستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان را از پیش‌رو برداشتند. تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی الجزایر را شکست داد و در دیدار نهایی با شکست مصر عنوان قهرمانی را به دست آورد. در نهایت تیم‌های ملی والیبال ایران، مصر، الجزایر، عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان، پاکستان، مراکش و ترکمنستان رتبه‌های اول تا هشتم این رقابت‌ها را به دست آوردند.
پیمان اکبری، محمد ترکاشوند، فرهاد ظریف، رامین بابایی، امیر حسینی، محمد شریفات، محمد منصوری، علیرضا نادی، مهران زارع، امیرحسین منظمی، بهنام محمودی و مهدی بازارگرد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند.جمهوری اسلامی ایران سال 2009 میزبان دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بود که به دلیل کارشکنی برخی کشورهای عربی این رقابت‌ها برگزار نشد. سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 2013 در اندونزی برگزار شد و تیم ملی ب والیبال ایران با هدایت زنده یاد حسین معدنی به مقام قهرمانی دست یافت. در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها تیم ملی والیبال ایران موفق به شکست ترکیه، کامرون، قطر و کویت شد و به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. ملی‌پوشان ایران در مرحله نیمه‌نهایی اندونزی را از پیش رو برداشتند و در دیدار نهایی نیز موفق به شکست مصر شدند تا برای دومین بار مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند. بهزاد حیدری، حسین حسن‌پور، محمدحسن صنوبری، مصطفی شریفات، محمدرضا حسینی، مجتبی قلی‌زاد، علی سجادی، مجتبی یوسفی، علیرضا جلالی، رضا صفایی، فرهاد پیروت‌پور و محمد طاهر وادی بازیکنان تیم ملی ب ایران در این رقابت‌ها بودند.
جوانان والیبال ایران در کمین سومین عنوان قهرمانی
در چهارمین دوره مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تیم ملی جوانان به نمایندگی از والیبال ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. هدایت این تیم را بهروز عطایی بر عهده خواهد داشت و این تیم تمرینات آماده‌سازی خود را از 14 اسفندماه برای حضور در رویدادهای پیش‌رو از جمله بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آغاز کرده است. سعید درخشنده، رئیس‌کمیته رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال ایران به عنوان رئیس‌کمیته فنی مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از سوی فدراسیون جهانی انتخاب و معرفی شده است.
مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان که از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی شهرهای «موراویایی جنوبی» و «برنو» کشور جمهوری چک برگزار می‌شود، دیگر رویداد مهم سال 2017 است که ملی‌پوشان‌ جوان ایران در آن شرکت می‌کنند.تیم ملی والیبال جوانان ایران با کسب مقام نایب قهرمانی سال 2016 آسیا در رقابت‌های چین تایپه، مجوز حضور در رقابت‌های جهانی سال 2017 را به دست آورده است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تیم ملی فوتسال کشورمان که سعید مومنی سنگربان قزوینی را در قفس توری خود داشت در سومین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا مقابل کویت با چهار گل به برتری رسید و به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

مومنی در این دیدار به خوبی از چهارچوب دروازه تیم ملی محافظت کرد و بارها بازیکنان کویت را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت.

دروازه بان باتجربه کراپ الوند با بازی های خوب خود اعتماد وحید شمسایی سرمربی تیم ملی را جلب کرده و ممکن است در ادامه نیز در ترکیب قرار بگیرد.

مومنی و هم تیمی هایش حالا برای کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن کاپ هم قسم شده اند تا قهرمانی را از سامورایی ها پس بگیرند.

این درحالیست که ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان شگفتی ساز حذف شد و این کار را برای سعید و رفقا به مراتب راحت تر می کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان که پس از قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۲ و دوره قبلی در فینال مقابل ژاپن با نتیجه سه دو شکست خورد و از قهرمانی بازماند، می خواهد دوباره قهرمان شود و در آسیا آقایی کند.

سالنی بازان کشورمان در بازی نخست دور گروهی با نتیجه ۳ بر یک افغانستان را از پیش رو برداشتند و در دومین دیدار خود در این تورنمنت توانستند در یک بازی سخت و نفس گیر با حساب ۵ بر ۳ بر بحرین غلبه کنند.

این تیم در دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت وقت تهران باید به مصاف قرقیزستان برود.

این رقابت‌ها که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است و ۴ تیم نخست به جز ازبکستان میزبان که مستقیم صعود می کند در جام جهانی حضور خواهند یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899012

دیگر خبرها

  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی