Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ابهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: اخلاق به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارها در روابط اجتماعی و سیاسی باید همواره در تمام ابعاد مورد توجه نامزدها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت های سیاسی بدون رویکرد اخلاقی تبدیل به حرکت های مادی می شود که در بسیاری از کشورها وجود دارد و رقیبان با حذف فیزیکی یکدیگر ادامه کار می دهند، اظهار کرد: در ایران با توجه به قانون اساسی به عنوان میثاق اصلی نظام جمهوری اسلامی و توصیه های امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش های سیاسی چه در انتخابات چه بعد از آن رقابت سیاسی نیست، بلکه حرکتی برای گزینش بهترین ها با هدف خدمتگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** رعایت ضوابط اخلافی در تبلیغات اولین هدف است
این استاد دانشگاه ادامه داد: رعایت ضوابط اخلاقی در حرکت های تبلیغاتی اولین هدف است، زیرا گفتمان های انتخاباتی صرفا برای آشنایی مردم به عنوان سرمایه های اصلی کشور با برنامه ها و نقطه نظرها است.
ابهری تصریح کرد: نامزدها باید برنامه های خود را برای اداره جامعه بصورت شفاف به مردم ارائه دهند و از بیان نکاتی که ممکن است دور از صداقت باشد بطور جدی خودداری کنند.

** بحث های انتقادی برای شفاف سازی مانعی ندارد
وی افزود: نامزدها نباید با ایجاد فضای غیردوستانه و دور از منش برادری برای مردم اضطراب سیاسی ایجاد کنند، گفت وگو و حتی بحث های انتقادی از یکدیگر برای شفاف سازی هیچ مانعی ندارد زیرا نامزدها ممکن است از یکدیگر انتقاد کنند اما در مقابل بیگانگان پشتوانه و حامی یکدیگر باشند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید تضادهای دیدگاهی مورد استفاده دشمنان قرار گیرد، گفت: مسایلی باید از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان شود که جزو دل مشغولی مردم و دغدغه های آنها است.

** مسایل فرهنگی و اجتماعی در اولویت نامزدها
ابهری افزود: مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مانند افزایش آمار اعتیاد، طلاق و دور شدن از فرهنگ اسلامی و ایرانی اصلی ترین دغدغه های اجتماعی مردم است و بیکاری، گرانی و تورم عوامل آزار دهنده اقتصادی است که باید نامزدها بطور شفاف برنامه های خود را در راستای کاهش نگرانی های اجتماعی فرهنگی مردم ارائه دهند.
وی اظهار کرد: بیان مشکلات از سوی نامزدها راه حل نیست بلکه ارائه راهکار برای حل مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و قرار است دو مناظره دیگر پیش از انتخابات و به ترتیب در روز جمعه 15 و 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.
فراهنگ ** 9022 ** خبرنگار: رقیه نوری * انتشار:امیدغیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد