Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات عمده کاربران گوشی های اندرویدی ، پیدا کردن یک کیبورد مناسب و همه‌فن حریف است تا ضمن سرعت و راحتی در تایپ نوشته‌ها قابلیت‌های دیگری نیز داشته باشد.از جمله قابلیت‌هایی که در کیبورد‌های مناسب برای کاربران ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پشتبانی از زبان فارسی
قابلیت پیش بینی کلمات فارسی به صورت نوشتار راست به چپ
پشتیبانی از اعراب و علامت های فارسی و عربی
پشتبانی کامل از اعداد فارسی
تا حد ممکن شبیه به کیبوردهای استاندارد در ترتیب چینش حروف فارسی
تا حد امکان دارای شکلک‌ها یا اموجی‌های متنوع
تا حد امکان پشتبانی از تایپ صوتی زبان فارسی
و قابلیت های دیگر که می‌تواند امتیاز بیشتری برای یک کیبورد باشد.
در ادامه 4 نمونه از بهترین صفحه کلید های فارسی که اکثر قابلیت های بالا را دارا هستند را می‌توانید مشاهده و دانلود کنید.GO Keyboardیکی ار پرطرفدار ترین کیبورد های اندرویدی با نزدیک به 500 میلیون دانلود از گوگل پلی و امتیاز عالی 4.5 از 5.0 ، GO Keyboard است.این صفحه کلید از اکثر زبان ها از جمله زبان شیرین فارسی پشتبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از شکلک‌ها و استیکر‌های جذاب این کیبورد نیز استفاده کنید.برای آشنایی بیشتر و دانلود آخرین نسخه این کیبورد اینجا کلیک کنید.
SwiftKey KeyboardSwiftKey Keyboard را باید یکی از سریعترین و قابل انعطاف‌ترین نرم افزار‌های کیبورد برای شخصی سازی دانست. پوسته های زیبا و کاربردی برای تایپ بهتر و همچنین امکان قرار دادن نوار اعداد در بالای کیبورد از دیگر قابلیت های خاصی این صفحه کلید است.اصلاح مشکلات تایپی , پیش بینی کلمات , پشتیبانی از صفحه کلید پارسی و تبدیل صدا به متن از امتیازات این برنامه است. این صفحه کلید تا کنون نزدیک به 500 میلیون بار از گوگل پلی دانلود و امتیاز عالی 4.5 از 5.0 را دریافت کرده است.برای آشنایی بیشتر و دانلود آخرین نسخه این کیبورد اینجا کلیک کنید.
TouchPal KeyboardTouchPal Keyboard کیبوردی سریع و رایگان برای اندروید است که از بیش از 150 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار توانسته بیش از 100 میلیون کاربر را از سرتاسر جهان به خود جذب کند.

صفحه کلید تاچ پال جایزه Mobile Innovation Global Award (جایزه جهانی نوآوری‌های موبایل) را در سال 2009 به خود اختصاص داده است. این صفحه کلید کلمات تایپ شده و پر استفاده را به خاطر می‌سپارد تا در پیش بینی‌های بعدی از آنها استفاده کند
برای آشنایی بیشتر و دانلود آخرین نسخه این کیبورد اینجا کلیک کنید.
Google Keyboardنرم افزار Google Keyboard یا Gboard بهترین نرم افزار کیبورد برای گوشی های هوشمند است. همانطور که از نام آن پیداست، این نرم افزار توسط شرکت گوگل ساخته شده و توانسته لقب قدرتمند ترین کیبورد اندرویدی را از آن خود کند. همچنین این نرم افزار به مترجم نیز مجهز شده است. به این طریق می توانید هنگامی که جمله ای را تایپ می کنید، ترجمه شده آن جمله را به زبان دلخواه خود دریافت کنید. نرم افزار Google Keyboard در گوگل پلی امتیاز خوب 4.1 از 5.0 را نیز دریافت کرده است.نکات مهم دیگر درموردGboard این است که تا کنون نزدیک به 1 میلیارد بار دانلود شده است و همچنین در صوتی که زبان محیط گوشی شما فارسی باشد نتایج بهتری در استفاده از این کیبورد خواهید داشت.برای آشنایی بیشتر و دانلودآخرین نسخه این کیبورد اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی