Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورامین- فرمانده انتظامی شرق استان تهران خواستار استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالـــرضا ناظری صبح پنجشنبه در جلسه آموزشی پلیس افتخاری فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، گفت: رفتار و عملکرد صحیح پلیس های افتخاری در انجام ماموریتهای محوله پلیسی کار آسانی نیست و نیازمند آموزش های پیوسته و هدفمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده حداکثری از ظرفیت پلیس افتخاری و نقش مشارکت پلیس افتخاری در امنیت را مهم دانست و افزود: نقش پلیس افتخاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و به کارگیری پلیس های افتخاری در مأموریت های ناجا قطعا می تواند نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

ناظری اضافه کرد: اعضای پلیس افتخاری در سه کمیته اطلاعاتی، پیشگیری و اجتماعی برای پیشبرد اهداف اجتماعی و تامین نظم و امنیت شهر به کارگیری می شوند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: هدف اصلی پلیس افتخاری؛ بهره گیری از ظرفیت مردمی در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی است و باید از این ظرفیت کمال استفاده را برد، از آنجائی که پلیس افتخاری هیچ گونه محدودیتی ندارد و همه آحاد جامعه می توانند با هر سن و طبقه اجتماعی شرکت کنند، این افراد کار فرهنگی انجام می دهند و حتی در محل کار و زندگی خود می توانند با پلیس ارتباط داشته باشند و اخبار و اطلاعات را اعلام کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خاتمه مشارکت و همراهی مردم در تولید امنیت را امری انکارناپذیر دانست و افزود: میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های پلیس، میزان اعتماد مردم به پلیس و میزان آگاهی مردم از فعالیت‌های پلیس، عناصر اصلی سرمایه اجتماعی پلیس می‌باشد و همین امر امنیت عمومی و کاهش جرائم را در پی خواهد داشت.

گفتنی است در حاشیه این جلسه تعدادی از اعضای پلیس افتخاری در یک محیط صمیمی سوالات ومشکلات خود را با فرمانده انتظامی استان مطرح و پاسخ خود را از سردارناظری دریافت کردند

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند

 
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: یک اوباش مهاجم با سلاح سرد در شهرستان ملارد با اقدام بموقع ماموران پلیس زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گلها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند