Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی از اجرای یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی پس از انقلاب توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از آستان نیوز، محمدرضا رئیسی در حاشیه بازدید جمعی از مدیران عمرانیسازمان اقتصادی آستان قدس رضویازپروژه راه آهن قزوین-رشتبا بیان اینکه کارفرما این پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و پیمانکار آن شرکت مسکن و عمران قدس رضویاستاظهار داشت: یکی از سیستم‌هایی که در عرصه حمل و نقل، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، سیستم حمل و نقل ریلی یا خطوط راه آهن است چرا که این سیستم بسیار ارزان و دارای حجم انتقالات و مبادلات بالا بوده و در مدت زمان کمیمی‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل کالا و مسافر را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ملی راه آهن قزوین به رشت که از سال 85 آغاز شده امروز مراحل پایانی کار خود را طی می‌کندعنوان کرد: این خط راه آهن قطعا در رونق اقتصادی منطقه نقش به‌سزایی خواهد داشتبه‌ویژه آن که کریدور شمال به جنوب کشور تلقی می‌شود و یک خط آهن بین‌المللی است.

رئیسی شرکت مسکن و عمران قدس رضوی را مجری مسیر قطعه 4 الف راه آهن قزوین-رشت- انزلی معرفی کرد و گفت: این بخش در استان گیلان و در منطقه‌ای کوهستانی و در مجاورت رودخانه سفید رود قرار دارد و یکی از پر چالش‌ترین بخش‌ها برای احداث خطوط راه آهن به‌ویژه ساخت تونل است.

اتصال شبکه ریلی کشور به استان گیلان

رئیسی با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این خط ریلی 10 درصد حمل و نقل مسافر از این طریق انجام و تا 10 میلیون تن باربری سالانه می‌تواند صورت پذیریدتصریح کرد: این پروژه ریلی در طول 160 کیلومتر قزوین را به رشت متصل می‌کند و به این ترتیب شبکه ریلی ایران را به استان گیلان می‌رساند.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های بسیار گسترده‌‌پیش روی احداث این راه آهنبیان کرد: در کنار شرایط خاص آب و هوایی و موقعیت کوهستانی منطقه رودبار که اجرای این پروژه را بسیار دشوار کرده است، نیاز به عبور از مناطقی که در نزدیکی رودها، کوه‌ها و مناطق شهری قرار گرفته‌اند باعث شده این پروژه به یکی از دشوارترین طرح‌های عمرانی تاریخ کشور و به پیچیده‌ترین طرح ریلی پس از انقلاب تبدیل شود، طرحی که بخش قابل توجهی از آن را تونل‌ها و پل‌های طولانی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با تاکید بر اینکه تمام مراحل اجرایی توسط متخصصان و مهندسان داخلی در شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی انجام گرفته استاضافه کرد: به علت محدودیت کریدورهای مناسب برای احداث راه‌های مواصلاتی، تمام راه‌های ارتباطی از مرکز کشور به سمت شهرهای استان گیلان عموما از کریدور دره‌ای رودخانه سفید رود عبور می‌کند.

یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های عمرانی تاریخ کشور

وی درباره‌ی ویژگی‌های فنی این پروژه،اظهار کرد: در این پروژه 8 دستگاه تونل به طول بیش از 4 هزار متر طراحی شده و 3 دستگاه پل خاص به‌طول 780 متر از رودخانه سپید رود عبور کرده است. مجموع کل خاکبرداری اجرا شده 660 هزار متر مکعب و مجموع کل خاکریزی انجام گرفته بیش از یک میلیون و 180 هزار متر مکعب بوده، مجموع کل آهن آلات مصرفی 4 هزار و 750 تن و مجموع کل آرماتور مصرفی 7 هزار و 175 تن است.

رئیسی اضافه کرد: با توجه به آن که منطقه رودبار از نظر نوع خاک بسیار متنوع بوده و از نظر جغرافیایی نیز کار در آن سخت و دشوار است، احداث این تعداد تونل و پل بسیار کار پیچیده‌ای بود که در حال حاضر گام‌های نهایی خود را طی می‌کند.

وی افزود: شاید بتوان گفت در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ پروژه‌ ریلی به بهره‌برداری نرسیده که تا این حد پیچیدگی عمرانی و فنی داشته باشد، اما خوشبختانه با اعتماد به تخصص و توانایی جوانان این کشورپروژه گام‌های نهایی خود را پشت سر می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی در پایان خطوط ریلی را یکی از کم هزینه‌ترین و ایمن‌ترین وسیله‌ها برای مسافرت برشمرد و گفت: تأثیر توسعه شبکه ریلی بر کاهش مصرف سوخت قابل توجه است و موجب شکوفایی بنادر و گمرکات کشور می‌شود و به توسعه، پیشرفت و رونق مسافرت‌های برون شهری و گردشگری نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/

R41347/P1357/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

به گزارش ایران جیب، عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است