Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:13:38 GMT

اجرای طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در ملایر

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۳۳۵۸

اجرای طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در ملایر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: طرح کشوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان امسال در بیش از 70 شهر برگزار شده که ملایر یکی از آن شهرها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده با اشاره ملایر اظهار داشت: امرو در جامعه نیاز مبرم به اجرای کار فرهنگی در خصوص توسعه و ترویج کتابخوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث مطالعه، تاکنون طرح های متعددی در سطح کشور به انجام رسیده و هر کدام نیز توفیقاتی داشته است و راه اندازی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در راستای ترویج کتاب خوانی گروهی است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ملایر گفت: این طرح برای دومین سال است که در کشور اجرا شده و گروه‌های سنی تا 16 سال اعضای این باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در سال 95 در 16 شهر کشور اجرا شده و امسال قرار است در بیش از 70 شهر برگزار گردد که ملایر یکی از آنهاست.

جمالی زاده گفت: هدف از طرح جام باشگاههای کتاب خوانی کودک و نوجوان، همه گیر کردن کتاب و کتاب خوانی به خصوص در کودک و نوجوان است.

وی وظیفه اصلی باشگاه های کتاب خوانی را بستر سازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه عنوان کرد و گفت: با استفاده از روش‌هایی همانند مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب و نامه به نویسندگان این هدف اجرا می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر فعالیت جام باشگاه های کتاب خوانی را همانند مسابقات و جام های ورزشی دانست و گفت: طراحان و کارشناسان این طرح برای گسترش کتاب خوانی در کودکان و نوجوانان تدابیری نو را اندیشیده اند و افراد علاقمند و کسانی که جهت فعالیت و رقابت در این طرح شرکت داده می شوند، بعد از طی دوره آموزشی که از 24 تا 26 اردیبهشت در همدان برگزار می شود به عنوان مربی، گواهی شرکت و صلاحیت تأسیس و راه اندازی باشگاه داده می شود.

وی افزود: این مربیان می توانند توسط کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان، کتابخانه های عمومی، اداره آموزش و پرورش، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جمع های خانوادگی جهت انسجام دهی فعالیت ها، شناسایی و معرفی شوند.

جمالی زاده افزود: در نهایت با ثبت نام در سایت ترویج کتاب ارشاد و عضو گیری به تشکیل گروه ها و حلقه های کتاب خوانی منجر شود و اعضاء باشگاه برای رقابت در کتاب خوانی بر اساس فهرست کتب و منابع در نظر گرفته شده، نسبت به خرید کتابها با 50 درصد تخیف به کتابفروشی ها اقدام نموده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، بتوانند در مراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و انشاءالله جزء برترین های این کار فرهنگی انتخاب و تقدیر شوند.

وی از کلیه ادارات و نهادهای مرتبط و علاقمندان به تأسیس باشگاه ها خواست آمادگی خود را برای شرکت در دوره آموزش مربی به اداره ارشاد ملایر اعلام نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: ظرفیت ها و توان بالایی برای ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی در شهرستان وجود دارد و امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی، این طرح در ملایر و روستاها به خوبی اجرا شود تا با فعالیت تصویرگران و مربیان کتاب خوانی، شاهد تأثیر آن در رونق چشمگیر مطالعه در مردم باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده