Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، مهدی جعفری افزود: این پروژه ها شامل ساخت و بهسازی راه است، عملیات اجرایی بقیه پروژه ها تا پایان تیر ماه 96 به اتمام خواهد رسید.
وی اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها احداث باند دوم زاهدان - بیرجند به طول 20کیلومتر است که 9کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید و تاکنون 36 کیلومتر از پروژه 50 کیلومتری بهسازی محور کرمان - دیهوک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راه و شهرسازی استان از اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی « بهسازی محور تربت حیدریه - خواف - سه راهی « نشتیفان» و کالشور- سه راهی سنگان -تایباد و محور راه قاین- ابراهیم‌آباد -کالشور خبر داد.
وی یادآور شد: محور تربت حیدریه - باخرز - تایباد» به طول 10 کیلومتر ، «بهسازی راه اصلی فردوس - سرایان - آفریز - روم » به طول هشت کیلومتر، «احداث راه اصلی سربیشه - درح - میل78 »به طول هفت کیلومتر به بهره بردری رسید.
به گفته وی «احداث راه اصلی قاین-حاجی‌آباد» به طول 12 کیلومتر، «بهسازی راه زابل- نهبندان و زابل- میلک» به طول 12 کیلومتر و «قطعه یک بیرجند - قاین» به طول پنج کیلومتر، « فردوس- بجستان» به طول 16کیلومتر و «فردوس-دیهوک» به طول 12 کیلومتر از دیگر پروزههاست.
وی گفت: در این راستا تاکنون چهار کیلومتر از پنج کیلومتر باند دوم یزد - طبس ساخته شد و چهار کیلومتر از 20 کیلومتر پروژه بهسازی راه اصلی محور نائین- انارک - خور-طبس پیشرفت دارد.
وی یادآور شد: همچنین قطعه دوم گناباد - قاین تکمیل شد و 6کیلومتر از 10 کیلومتر قطعه سوم گناباد - قاین و یک کیلومتر از قطعه دوم بیرجند - قاین به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان، احیا و مرمت محور تاریخی بهارستان - چهاردرخت به طول 750 کیلومتر است که 100 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به 100 کیلومتر آزاد راه ، 400 کیلومتر بزرگراه و 300 کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، با اذعان بر پایین بودن شاخص راه در این استان افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769هزار نفر است که 59درصد در 28شهر و بقیه در روستاها(20تا 100خانوار) و آبادی( 1تا 19خانوار) زندگی می کنند.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
2047*دریافت و انتشار - عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 

دریافت 46 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6095257

دیگر خبرها

  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر