Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@12:06:20 GMT

شهید حاج محبعلی فارسی عباس انقلاب بود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۳۹۵۱

شهید حاج محبعلی فارسی عباس انقلاب بود

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:شهید سردار سرتیپ پاسدار حاج محبعلی فارسی عباس انقلاب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سردار حسین معروفی در مراسم وداع با پیکر شهید محبعلی فارسی که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، افزود: این شهید با داشتن اندیشه عباس گونه در مسیر نهضت سرخ اباعبدالله الحسین (ع)، انقلاب و ولایت قدم برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه شهید فارسی بصیرتی عباس گونه داشت، ادامه داد: این شهید در تمام شرایط زمان جنگ و اسارت و پس از آن حتی یک بار از مسیر حق، انقلاب و ولایت فاصله نگرفت.


وی با تشریح برخی عملیات های دفاع مقدس با فرماندهی شهید فارسی، اظهار کرد: در سال۱۳۶۷زمانی که دشمن در جبهه جنوب در حرکت برای گرفتن خرمشهر بود شهید فارسی با رشادت در شلمچه در مقابل دشمن ایستادگی کرد و جلوی پیشروی آنها را گرفت و اسارت را به جان خرید.
وی تصریح کرد: این شهید در طول جنگ و بعد از جنگ حتی یک بار از آثار به جای مانده از آن دوران در جسمش اعتراض و ابراز ناراحتی نکرد و همه درد های خود را به درون خود می ریخت.

وی تاکید کرد: همه ما باید از این شهید الگو بگیریم و او و خانواده شهید فارسی را به عنوان الگو بپذیریم، زیرا خانواده این شهید صبری زینب گونه داشتند.
شایان ذکر است فرمانده سپاه سلمان در ادامه به تشریح زندگی و رشادت های این شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن پرداخت.

در ادامه این مراسم نوحه سرایی، شعرخوانی و دکلمه در وصف شهید از برنامه های مراسم وداع با شهید محبعلی فارسی بود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد میزبان لاله گمنام

سرهنگ زارع مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • شروع مراسم دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل