Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، آب ماده ای فراوان در کره زمین است که در اشکال گوناگون دریا، سفره های زیزمینی و ... وجود دارد اما آنچه باعث اهمیت دو چندان آب شده است این است که بیش از 80 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد و به عقیده برخی متخصصان تغذیه بدن انسان روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد و عده دیگری از متخصصان می‌گویند که هر فرد در طول شبانه روز باید به ازای هر 10 کیلوگرم وزن خود یک لیوان آب بنوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1-آب کم است آب سالم کمتر!

2-بحران آب سالم یکی از بحران‌های جدی در سال‌های آتی

بنابراین آب آشامیدنی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با سوخت و ساز بدن متناسب باشد و اگرچه این مایه حیات در کره زمین به وفور یافت می‌شود اما پیدا کردن آب سالم و پاک چندان کار آسانی نیست.

با اینکه نوشیدن آب با هدف حفظ سلامت انجام می‌شود اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که همانگونه که کمیت آب مصرفی تاثیر بسزایی در سلامت دارد، کیفیت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در مصرف آب آشامیدنی باید با فاکتورهای آب سالم و راه‌های تصفیه آب آشنایی داشته باشیم. آب آشامیدنی سالم و پاک که از کیفیت مطلوب برخوردار است؛ در نگاه نخست، زلال، صاف، بی رنگ و بی بو باشد ولی در حقیقت تصفیه آب علاوه بر ایجاد موارد مذکور، اطمینان شما را در این مورد که آب مصرفی حاوی مواد سمی، میکروب و ویروس‌های بیماری‌زا نباشد نیز ، جلب می‌کند و میزان مواد معدنی و مواد آلی موجود در آب را بررسی خواهد کرد.

آب همانگونه که یکی از عوامل سلامتی و بقای افراد است، می‌تواند علت بروز بسیاری از بیماری‌ها و حتی مرگ هم باشد. آمار بیماران و مرگ و میرهای ناشی از مصرف آب ناسالم در سراسر دنیا گواه اهیمت تصفیه آب و استفاده از آب سالم است. استفاده کوتاه و یا طولانی مدت از آب آشامیدنی ناسالم می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی نظیر وبا، اسهال خونی، هپاتیت آ، مسمومیت با سرب، عفونت ویروسی و غیره شود که برخی از این بیماری‌ها درمان‌های پرهزینه و زمان بری را به دنبال خواهند داشت که طبیعتاً انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در خصوص تصفیه آب را بسیار منطقی و ضروری کرده‌ است.

در حقیقت تصفیه آب و مصرف آب سالم از گذشته تاکنون یکی از راه‌های موثر و قابل توجه برای جذب املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و تاثیر مصرف آب سالم در حفظ سلامت و شادابی بدن بر کسی پوشیده نیست اما امروزه با صنعتی شدن جوامع احتمال آلودگی آب‌های سطحی و حتی آب لوله کشی در شهرها نیز وجود دارد و همین امر یکی از دلایل استفاده خانوارها از دستگاه تصفیه آب خانگی است.

البته هنوز هم برخی افراد تصور می‌کنند که نیازی به دستگاه تصفیه آب خانگی وجود ندارد و با جوشاندن آب می‌توان آلودگی‌های موجود در آن را از بین برد اما واقعیت این است که جوشاندن آب‌هایی که حاوی آلاینده‌های سمی شیمیایی و موادآلی مضر هستند عموماً دارای نقطه‌جوش بالای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد بوده و با جوشاندن تنها بخشی از آلودگی‌های آنها از بین خواهد رفت. تحقیقات نشان داده است که این شیوه سنتی برای سالم‌سازی آب، روش غیرعلمی و غیراصولی است چرا که با این کار شرایط آلودگی آب در برخی موارد نه‌ تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم خواهد شد.

با توجه به بالا بودن میزان مصرف آشامیدنی آب و با در نظر گرفتن احتمال آلوده شدن آب از طرق مختلف، لزوم استفاده از تکنیک ها و تکنولوژی‌های پیشرفته همچون دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب بیش از پیش نمایان شده است. هزینه‌های مربوط به اطمینان از سلامت آب در جهت ارتقا سلامت خانواده طبیعتاً جزو هزینه‌هایی است که نسبت به هزینه‌های درماتی ناشی از آلودگی آب بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

با تصفیه آب مواد شیمیایی، آلاینده‌های بیولوژیکی، فلزات سنگین، گاز های معلق از آب حذف می‌شود و این فرآیند به شکل‌های مختلفی همچون تقطیر، زلال‌سازی، میکروفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون، اسمز معکوس، روش تصفیه غشایی، فیلتر تند ماسه ای انجام می‌شود و امروزه روش نوین اسمز معکوس به عنوان مناسب ترین و کاملترین شیوه تصفیه آب جایگاه ویژه‌ای در دنیا به دست آورده است.

شرکت راد گستر نوین یکی از شرکت‌های فعال در زمینه واردات و فروش انواع دستگاه‌ تصفیه آب خانگی است که با هدف افزایش مصرف آب آشامیدنی سالم و ارتقای سطح سلامت خانواده و جامعه، اقدام به واردات و فروش انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه آب با جدید‌ترین روش‌های فرآیند تصفیه نموده است که به صورت نقد و اقساط در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

این شرکت با بیش از 10 سال سابقه علاوه بر فروش محصولات با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت، خدمات ارسال و نصب دستگاه تصفیه آب را به صورت رایگان انجام می‌دهد و کارشناسان و مشاوران آمادگی ارائه مشاوره و اطلاعات کامل در زمینه چگونگی استفاده از دستگاه تصفیه آب به مشتریان را دارد.

همچنین شرکت راد گستر نوین با بهره گیری از پرسنل با تجربه و حرفه ای یکی از برترین وارد کنندگان و پخش کنندگان انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب و کلیه قطعات و لوازم دستگاه تصفیه آب خانگی می‌باشد. پشتیبانی و خدمات پس از فروش این شرکت موجب جلب رضایت بسیاری از مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات، رستوران‌ها و مراکز دولتی و غیر دولتی در استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی شده است.

راد گستر نوین علاوه بر تمامی این مزایا در آدرس اینترنتی مربوط به محصولاتش به نشانی https://www.radgostarnovin.com/products امکان کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت و دستگاه های قابل عرضه و حتی سفارش اینترنتی را نیز مهیا کرده است.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان