Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@07:46:27 GMT

عرض اندام نامزدها یک روز قبل از مناظره دوم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۴۲۸۴

عرض اندام نامزدها یک روز قبل از مناظره دوم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، عصر فردا دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار می شود که نامزدها خود را برای محتوای این مناظره یعنی موضوعات سیاسی و فرهنگی آماده می کنند، در عین حال مناظره غیرحضوری نامزدها و انتقاد تند و تیز آنها به یکدیگر از همین حالا شروع شده است.

روز گذشته قاضی زاده هاشمی رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات درباره زمان نامزدها در مناظره فردا، گفت: براساس همان زمانی که در مناظره اول ثبت شده، وقت های جدید برای صحبت کردن کاندیداها را اعمال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه نامزدها درصورت احساس بی عدالتی در پخش تصاویر و گزارش های مرتبط با خود در صدا و سیما، اعتراض خود را به این کمیسیون اعلام کنند، افزود: باید در نظر داشت بعضی نامزدها سفر استانی ندارند یا در همایشی حاضر نیستند و در قالب گزارش فقط به فعالیت های آن روز آنها پرداخته می شود. به گفته قاضی زاده با توجه به اینکه دکتر روحانی در مناظره اول زمان بیشتری را صحبت کرد، در مناظره دوم مابه التفاوت این زمان به وقت دیگر نامزدها اضافه می شود.


از سویی دیگر سخنرانی های نامزدهای انتخابات روز گذشته هم ادامه یافت؛ جهانگیری و میرسلیم به سوالاتی درباره احتمال انصرافشان پاسخ دادند، رئیسی نسبت به روزهای گذشته انتقادهای نسبتاً تندتری مطرح کرد و روحانی از چند برنامه برای ماه های اول دولتش سخن گفت.


پاسخ جهانگیری به سوالی درباره انصرافش از انتخابات

جهانگیری در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت دولت، در پاسخ به سوالی درباره انصرافش از انتخابات گفت: خیلی دغدغه‌ را به خودتان وارد نکنید، بگذارید ببینیم چگونه پیش می‌رود. به گزارش خراسان، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه انتخابات سازوکار خودش را دارد و در سازوکار خودش هم تصمیم‌گیری می‌شود، درباره مناظره افزود: «من آدم آرامی هستم که گوشه‌ای می‌نشینم و در چارچوب برنامه‌ها و آینده‌نگری صحبت می‌کنم. دیگران هم اگر در همین چارچوب صحبت کنند من نقد و صحبتم را می‌کنم، اما اگر به حاشیه رفتند و به قول معروف به جاده خاکی زدند من هم همانطور جوابشان را می‌دهم.»

جهانگیری: هیچ هزینه انتخاباتی نکرده‌ام

جهانگیری با بیان اینکه رنگ انتخاباتی ندارم، تأکید کرد: بنده هیچ هزینه انتخاباتی نکرده‌ام و صرفاً از امکانات صدا و سیما، برای رساندن پیامم به مردم استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم دوستانم در فضای مجازی زحمت کشیدند و هیچ ستادی هم تشکیل نداده‌ام، فقط چون وزارت کشور پیگیر بود که حتماً یک نفر را برای حضور در جلسات به عنوان رئیس ستاد معرفی کنم بر این اساس یک نفر را معرفی کردم تا در جلسات موردنظر شرکت کند. وی با بیان اینکه بنده آدم جدی در کار هستم، ادامه داد: در هر کاری که وارد شده‌ام، در حد توان خودم درباره موضوعات مختلف صحبت خواهم کرد.

درباره ادامه انتخابات بر اساس خرد جمعی تصمیم می گیرم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آقای عارف گفته‌اند شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نامزد نهایی تصمیم‌گیری می کند و شما چقدر احتمال می‌دهید نامزد نهایی باشید، گفت: بنده عضو این شورا نیستم. بنده بر اساس خرد جمعی وارد انتخابات شده‌ام و بر اساس این خرد جمعی هم درباره ادامه آن تصمیم‌گیری می‌کنم.

اصلاح‌طلبان بخش قابل‌توجهی از یک بال نظام هستند

جهانگیری در پاسخ به این سوال که پیش از عید از برگزاری جلسه با رهبری درباره اصلاح‌طلبان خبر دادید، آیا جلسات ادامه داشته است یا خیر، گفت: بعد از آن جلسه دیگر خدمتشان نرسیدم، حتماً در صورتی که نیاز باشد درخواست وقت می‌کنم و خدمتشان می‌رسم. به نظرم موضوع اصلاح‌طلبان را به عنوان یک جریان پرنفوذ و قدرتمند در داخل کشور باید دنبال کنیم، زیرا اصلاح‌طلبان بخش قابل‌توجهی از یک بال نظام هستند.

نخستین برنامه های حسن روحانی در دولت دوازدهم

همچنین حسن روحانی دیگر نامزد انتخابات در گفت و گویی با ایرانیان خارج از کشور گفت: دولت یازدهم با آغوش باز از ایرانیان و حضور و سرمایه‌گذاری آنها در کشور استقبال کرده است. وی دغدغه خود در دولت آینده را حقوق ملت عنوان کرد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه اولویت‌دار فوری جنابعالی برای رفع موانع اقتصاد پویا برای دوره‌ای معین پس از تعیین کابینه دولت بعدی چیست، گفت: نخستین برنامه دولت دوازدهم برنامه چهارساله‌ای است که هم‌اکنون تدوین و متن آن منتشر شده است. برنامه دیگر نیز برنامه ای برای ۱۰۰ روز اول است که جزئیات آن اعلام خواهد شد. در همین زمینه یکی از اولویت‌های من در ۱۰۰ روز نخست مربوط به بخش اشتغال و اجرایی شدن طرح کارورزی برای اشتغال جوانان است. این طرح در بهمن‌ماه سال ۹۵ و در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و سازمان برنامه و بودجه در حال تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی آن است.

در سه سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ رشد اقتصادی مثبت بود

رئیس دولت یازدهم در پاسخ به این پرسش که در دوره بعدی ریاست‌جمهوری ارتباط ایران با کشورهای جهان و همسایه و همچنین اولویت‌های ایران در این زمینه چگونه خواهد بود، گفت: در مجموع صادراتی که در دولت یازدهم انجام شده در مقایسه با دوره قبل با ۳۰ درصد افزایش مواجه بوده است. یکی از آثار برجام آزاد شدن صادرات فرش به آمریکا بود.وی از افزایش ۱۲ درصدی حضور گردشگران در کشور سخن گفت و تأکید کرد: داشتن رابطه با همسایگان و همچنین کشورهای جهان اسلام جایگاه خاصی برای جمهوری اسلامی ایران دارد، با توجه به اینکه بسیاری از اقوام ما که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند با اقوام مرزی کشورهای همسایه دارای نسبت‌های خویشاوندی هستند رابطه با این همسایگان برای ما بسیار مهم است. این نامزد انتخابات وحدت ملی را یک عامل بازدارنده در مقابل ورود تروریسم به کشور دانست و ادامه داد: همچنین احترام به اقوام و مذاهب مختلف و برخورداری آنها از حقوق مصرح در قانون اساسی و حقوق شهروندی از جمله دیگر عوامل است.

روحانی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیش از ۶۰ میلیارد تومان بودجه صرف طرح راهیان نور شده، گفت: برخی فکر می‌کنند که ایرانیان خارج از کشور تهدیدی برای کشور هستند. آنها درست نمی‌اندیشند در حالی که این ایرانیان به عنوان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می‌شوند. این نامزد انتخابات با انتقاد از صداوسیما گفت: صداوسیما تبلیغات دقیقی در مسئله رکود نداشته است، دولت یازدهم دو مرتبه کشور را از رکود کامل خارج کرد و در سه سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ رشد اقتصادی مثبت بود. در همین زمینه در کشوری که سه سال رشد اقتصادی مثبتی را تجربه کند، رکود معنا ندارد.

واکنش رئیسی به توهین اعضای یک ستاد انتخاباتی به امام رضا (ع)

سیدابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخابات بود که البته با سفر به استان ایلام سفر انتخاباتی داشت. وی ضمن سخنانی در مسجد جامع ایلام با بیان این که من برای مردم، به هیچ عنوان به تهمت‌ها، تخریب‌ها و شایعات توجهی نخواهم کرد، گفت: آقایان هرچه به من گفتند من گذشتم چون کسی نیستم اما آقایان به مردم توهین کردند به امام رضا (ع) توهین کردند و من چه جایگاهی دارم که از توهین به مردم و امام رضا عبور کنم؟ آقایان به جای توهین بیایند بنشینند و پاسخ دهند چرا در استان ایلام که ظرفیت عظیمی دارد، وضعیت بیکاری باید چنین باشد؟

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه نفت و گاز، اظهار کرد: 330 هزار بشکه نفت و 8 میلیون متر مکعب گاز در این استان است. مگر قانون صراحت ندارد که 2 درصد باید خرج همان منطقه شود چرا به همین قانون عمل نشده است؟ رئیسی ریشه مشکلات را بیکاری عنوان و تصریح کرد: مشکلات مردم را سیاسی می‌کنند چون ضعف مدیریت اجرایی دارند، چون بی تدبیر هستند و پاسخی برای گفتن به مردم ندارند. خانواده‌های ما النگو، گوشواره و فرش زیرپا را فروختند تا صاحب خانه شوند اما آقایان در پاسخ به مردم می‌گویند مسکن مهر مزخرف است. خب چرا الان که وقت انتخابات است می‌گوید تا یک سال دیگر مسکن مهر را تحویل می‌دهیم؟ اگر می‌توانستید چرا در این چهار سال مردم را سرگردان کردید؟ این نامزد انتخابات خطاب به دولت گفت: برخی نوشته‌ها و مقالات و رسانه‌های خود همین آقایان در گذشته را ببینید، می‌گفتند دوران انشاء تمام شده وقت عمل است خب حالا چهار سال گذشت بگویید چه کار کردید؟ مگر نگفتید نمی‌خواهیم ایران بازار کالای چین باشد چرا در دولت شما واردات کالای چینی 2 برابر شد؟

در همین حال ستاد رئیسی در ایلام در بیانیه ای از حادثه به وجود آمده برای عکاسان و خبرنگاران در روز برنامه اش عذرخواهی کرد. به گزارش فارس، در جریان استقبال مردم ایلام از سخنرانی رئیسی به دلیل ازدحام جمعیت، سکوی جایگاه خبرنگاران و عکاسان در انتهای سالن برگزاری مراسم فروریخت که البته خوشبختانه آسیب جدی متوجه این عزیزان نشد. رئیسی همچنین روز گذشته به خرم آباد سفر کرد. وی با بیان اینکه در صورت لزوم برای افزایش یارانه محرومان به مجلس لایحه می‌دهیم، گفت: برخی فکر می‌کنند ما منابع را پیش‌بینی نکردیم ولی در مورد رفع بیکاری ، فقر و... همه منابع را پیش‌بینی کرده و از آن دفاع می‌کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت ما دولت تاجران نخواهد بود.

همه حواشی اولین مستند انتخاباتی رئیسی

در همین حال روز گذشته اولین مستند تبلیغی رئیسی از صداوسیما در شرایطی پخش شد که فارس از حذف بخش هایی از این فیلم که به دادگاه کرباسچی اختصاص داشت، به دستور هیئت نظارت بر تبلیغات خبر داد. این مستند اما حاشیه دیگری هم داشت؛ ساعتی پس از انتشار آن حسام الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا این فیلم را سیاه نمایی خواند و گفت: واقعا انتظار نداریم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با سیاه نمایی از وضعیت کشور و تخریب چهره دولت ابزاری برای رای آوری پیدا کنند. آشنا تصریح کرد: اتهامات ناروایی که در این مستند یا سخنرانی‌های مختلف و مصاحبه های متعدد علیه اقدامات دولت و علیه اشخاص محترم ذکر می شود قطعا بدون پیگیری و پاسخگویی نخواهد ماند.


حمله میرسلیم به دولت یازدهم و حمایت از قالیباف و رئیسی

مصطفی میرسلیم دیگر نامزد انتخابات بود که روز گذشته با انتقاد تیز و تند از دولت یازدهم، همزمان هم از رئیسی و قالیباف انتقاد کرد و در اظهاراتی دیگر از آنها حمایت کرد. به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه نیت و اهداف بنده با آقایان قالیباف و رئیسی مشترک بوده، درباره انصراف از رقابت ها گفت: البته تقویت سیاسی فقط با انصراف دادن به نفع یکدیگر محقق نمی‌شود. هر شش کاندیدای انتخابات تا آخر در صحنه خواهند ماند. وی با انتقاد از دولت یازدهم افزود: دولت یازدهم حتی تورم را هم نتوانسته کنترل کند زیرا متاسفانه در آمار اعلام شده دستکاری کرده‌اند و این نهایت بی‌صداقتی با مردم است.

آیا پذیرش اشتباه جهانگیری برای کسب رأی است؟

وی که با سفر به استان ایلام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد این شهر حاضر شده بود، گفت: دولت یازدهم متاسفانه تدبیر و امید را فقط در حد شعار بیان کرد و تمام طرح‌های مبتنی بر تحقیق و پژوهش را تعطیل کرد. وی افزود: امروز آقای جهانگیری می‌گوید ما می‌خواهیم اشتباهاتمان را اصلاح کنیم، اما آیا این پذیرش اشتباه برای رای آوری است؟ آیا بعد از اینکه تمام استعدادهای جوانان را با سیاست غلط سوزاندید از این شعارها سر می‌دهید؟ چرا با بی صداقتی با مردم رفتار می‌کنید؟

میرسلیم با اشاره به اینکه خیلی از جوانان ما از روی بیکاری و با خفت و خواری از کشور مهاجرت می‌کنند، اظهار کرد: درحالی که دولت یازدهم می‌گوید نرخ رشد اقتصادی نزدیک 8 درصد است! آیا بیان این آمار تحقیر مردم نیست؟ آیا اصرار بر این که نرخ رشد کشور 8 درصد است لجبازی کردن با مردم نیست؟ وی افزود: متاسفانه آقایان با ولع به سمت عقد قرارداد با آنها می روند درحالی که غربی‌ها فقط چشمشان به بازار ایران است. اینکه ما از خرید یک هواپیمای خارجی خوشحال شویم و ذوق کنیم افتخار و عزت برای ایرانیان نیست.

میرسلیم همچنین با حضور در دانشگاه امام صادق گفت: دولت یازدهم از زمانی که روی کار آمد مشکلات کشور بویژه تحریم ها را در ارتباط با آمریکا می داند. به گزارش ایرنا این نامزد انتخابات افزود: مطرح کردن بحث 4 و 96 درصد و تقسیم ملت به دو دسته، تنها یک شعار برای کوبیدن رقیب بود و نامزدها باید در این مناظره ها بگویند که برای درمان دردهای مردم چه می کنند. بنا بر این گزارش وی با بیان اینکه وعده چند برابر کردن یارانه ها غیرعلمی است، اضافه کرد: به جرات می گویم که این تنها یک شعار برای به دست آوردن رای عامه مردم است.

پاسخ قالیباف به انتقادها از طرح افزایش یارانه ها

محمد باقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز سخنرانی عمومی نداشت. اما او در گفت‌وگو با راه دانا در خصوص تخریب‌هایی که علیه طرح افزایش یارانه‌ها برای دهک‌های پایین انجام می‌شود، گفت: افزایش یارانه دهک‌های پایین هم براساس قانون هدفمندی یارانه‌هاست و هم قانون و سیاست‌های مجلس همین است. وی افزود: در پرداخت یارانه‌ها اولویت باید با دهک‌هایی باشد که نیاز بیشتری دارند و ما می‌توانیم با اجرای قانون و مصوبات مجلس این کار را انجام دهیم تا دهک‌های کم درآمد و فقیر یارانه بیشتری بگیرند.


45هزار تومان برای کسی که در خانه‌اش استخر و جکوزی دارد مبلغ قابل توجهی نیست

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخشی از مردم ما فقر مطلق دارند و بخشی دیگر کم‌درآمدند و قانون هم اجازه داده تا یارانه این افراد را بیشتر کنیم. قالیباف تصریح کرد: 45 هزار تومان برای کسی که در خانه‌اش استخر و جکوزی دارد مبلغ قابل توجهی نیست و این افراد نیازی به یارانه ندارند ولی برای کسی که ماهانه 200هزار تومان درآمد دارد 45 هزار تومان مبلغ قابل توجهی است و باید آن را افزایش داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد مانند رئیس مجلس در مقابل این طرح موضع می‌گیرند، گفت: شاید آن‌ها برداشت اشتباهی داشته‌اند و فکر می‌کنند که ما یارانه کسی را که استخر و جکوزی دارد ، افزایش می‌دهیم.

خراسان

202

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره‌ای در مورد حجاب

به گزارش «تابناک»، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: سایت «مدرسه آزاد» گفت‌وگوی به نسبت مفصلی را میان دکتر محسن برهانی و دبیر سابق «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» انجام داده که با دیدن آن متوجه می‌شویم، چگونه سرنوشت یک جامعه و مردم به ذهنیت‌های ساده‌انگارانه گره خورده است. ذهنیت‌هایی که نه آشنایی کافی با فقه و کلام دارد و نه بهره‌ای از حقوق و جامعه‌شناسی برده است و نه حتی چارچوب عملی قابل اجرا و موثری دارد.

اینکه در پس ذهن حکومت در موضوع حجاب چه می‌گذرد، روشن نیست. حداقل برای بنده روشن نیست، چون خیلی کلی و کلان فقط به ضرورت فقهی و قانونی آن اشاره می‌شود. ولی اگر سخنان رییس ستاد مزبور را موضع رسمی تلقی کنیم در این صورت، آقای دکتر برهانی به دلیل آشنایی و تسلط بر هر دو حوزه فقه و حقوق به خوبی نشان می‌دهد که ادعاهای طرف مقابل به کلی نادرست است. ضمنا توجه کنیم که طرف مقابل رییس ستاد مهم‌ترین نهاد رسمی برای ترویج حجاب و مقابله با بی‌حجابی است، بنابراین باید قوی‌ترین فرد حکومت در توجیه و دفاع از حجاب باشد ولی تعجب از این رو بود که اصولا ایشان چگونه پذیرفته که در چنین گفت‌وگویی شرکت کند. کافی است به حدود ۳۰۰۰ نظری که فقط طی دو روز در زیر فیلم این مناظره گذاشته شده است، نگاهی بیندازند تا ببینند آن‌گونه دفاع کردن از حجاب و خدا و حکومت اسلامی دقیقا تایید تحلیل آقای برهانی است که نه تنها موجب تقویت حجاب نمی‌شود، سهل است که منجر به بدبینی بیشتر مردم از ارزش‌های اسلامی و حکومتی نیز می‌شود. در واقع باید توصیه کرد که همه دست‌اندرکاران حکومت این مناظره را ببینند. اگر واقعا کفه گفت‌وگو را به سود دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیدند خب این را رسما اعلام دارند تا همه متوجه شوند مبنا و منطق قانون‌نویسی و سیاستگذاری در ایران چیست و دیگر بحث را ادامه ندهند. ولی اگر معتقدند که استدلال‌های مهم‌تری برای دفاع از سیاست‌های جاری در امر حجاب دارند آنها را در گفت‌وگویی دیگر اظهار کنند.

خوبی گفت‌وگو در این است که شنونده یکسویه به قاضی نمی‌رود.  نکته بسیار مهم‌تر در ذهنیت نادرستی است که این افراد از نقش مردم در جمهوری اسلامی دارند که گفت‌وگو را بلاموضوع می‌کنند و این خطرناک است. چنین رویکردی در آغاز انقلاب مطلقا جایگاهی نداشت و اصولا هم نمی‌توانست با مفهوم انقلاب سازگاری داشته باشد. ولی چگونه شده که ۴۵ سال بعد از انقلاب عده‌ای به خود جرات می‌دهند که خود را متولی حقانیت معرفی کرده و برتر از اراده مردم تعریف کنند؟ جالب‌تر اینکه طرفداران این رویکرد حتی قادر به ارایه یک اندیشه منسجم از آنچه می‌خواهند انجام دهند، نیستند. نه درکی از تفاوت حق و تکلیف و نه تحلیلی از فلسفه حقوق و جامعه‌شناسی کیفری دارند. استدلال‌های رایج‌شان در حد روزنامه‌نگاری دیواری مدارس است. به علاوه شیوه مواجهه با مردم و اقناع آنان باید بر اساس عقلانیت و ادبیات عمومی و سخنان دقیق و مبتنی بر آمار و منطق علمی باشد. اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلال‌های درون دینی شاید برای گروه‌های حوزوی مناسب باشد. برای مقابله با بی‌حجابی همه اصول و قواعد شرعی، حقوقی، سیاسی و نیز اجرایی و انتظامی را دچار اختلال جدی می‌کنند تا این پدیده رخ ندهد در حالی که اندکی تامل نشان می‌دهد که احتمال چندانی برای تحقق این هدف، نه تنها وجود ندارد، بلکه بسیار پرهزینه خواهد بود. عجیب‌تر اینکه قرار دادن پلیس و دستگاه قضایی جلوی مردم و به میدان آوردن تمام توان حکومت برای مقابله با امری اجتماعی که ماهیت آن مجرمانه نباشد، قابل فهم و دفاع نیست و همه این نیروها را مستهلک و اتفاقا مردم و زنان را بیشتر عصبانی و منزجر می‌کند. ادامه رسیدگی به طرح حجاب با گفت‌وگوهای غیرشفاف گویای واقعیت است. چرا شورای نگهبان چنین وضعیتی را می‌پذیرد و مذاکرات با تعدادی از دست‌اندرکاران طرح درباره جزییات این قانون را شفاف نمی‌کند؟ چرا باید موضوعی را جرم‌انگاری کرد در حالی که مردم نه تنها از آن حمایت نمی‌کنند، بلکه از زنان و دخترانی که مورد هجوم واقع می‌شوند، حمایت می‌کنند؟

مردم باید از اجرای قانون توسط نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگر استقبال کنند ولی این چه قانونی است که امام جمعه قم می‌گوید: از نیروی انتظامی و همه کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند، تشکر می‌کنیم یا فرمانده انتظامی بگوید: «هیچ اراده‌ای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.» مگر قرار است در مواجهه با جرم کسی را سرزنش کنند؟ پس آنچه که با آن مقابله می‌شود حداقل از نظر مردم جرم نیست.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران