Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که 10 روز از ارائه درخواست تشکل های دانشجویی بوشهر به فرمانداری این شهرستان مبنی بر برگزاری تریبون آزاد مردمی در سطح شهر می گذرد، اما هنوز هیچ خبری از صدور یا عدم صدور مجوز برگزاری این تریبون اعلام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجونیوز ، در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری ، تشکل های دانشجویی بوشهر تصمیم گرفتند که با برگزاری برنامه ای تحت عنوان تریبون آزاد مردمی در سطح شهر بوشهر ، ضمن دعوت مردم به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات با احیاء شور انتخاباتی میان مردم ، صدای مردم و نظرات آنها را به کاندیدهای ریاست جمهوری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که 10 روز از ارائه درخواست تشکل های دانشجویی بوشهر به فرمانداری این شهرستان مبنی بر برگزاری تریبون آزاد مردمی در سطح شهر می گذرد، اما هنوز هیچ خبری از صدور یا عدم صدور مجوز برگزاری این تریبون اعلام نشده است.

نامه مزبور به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مشارکت یکی از اساسی ترین مسائل است. تلاش شما باید این باشد که مشارکت را به معنای حقیقی کلمه حداکثری کنید.( مقام معظم رهبری )

فرمانداری محترم شهرستان بوشهر

سلام علیکم

اینک که دهه چهارم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاریم در حساس ترین برهه سرنوشت ساز در کشور هستیم. در شرایطی که فشارهای خارجی و بین المللی و حمله معاندان و بدخواهان داخلی از هر طرف به کشور وارد است ، یقیناً محکم ترین حرکت در راستای سربلندی جمهوری اسلامی ایران در آزمون های الهی پیش رو ، همراهی بیش از پیش مردم شریف ایران با نظام اسلامی می باشد . اکنون که در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم مهمترین مسئله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می باشد. لذا جنبش دانشجویی استان بوشهر ضمن احساس تکلیف برای تحقق این مهم ، بر آن شد تا با برگزاری برنامه ای تحت عنوان « تریبون آزاد مردمی » در سه نوبت ( به شرح ذیل ) و در سطح شهر بوشهر مردم شریف بوشهر را به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق و ترغیب نماید. لذا از آن نهاد محترم خواهشمند است ضمن صدور مجوز مربوطه ، جنبش دانشجویی استان بوشهر را در برگزاری این برنامه حمایت کند. از لطف همکاری شما سپاسگزاریم.

تریبون اول – مکان : پارک شورا مورخه : 7/2/1396 ساعت : 17

تریبون دوم – مکان : میدان امام خمینی(ره) مورخه : 14/2/1396 ساعت : 17

تریبون سوم– مکان : میدان انقلاب مورخه : 21/2/1396 ساعت : 17

تشکل های امضا کننده نامه :

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی بوشهر

بسیج دانشجویی دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر

بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان بوشهر

حال باید دید که آیا فرمانداری بوشهر با خواسته تشکل های دانشجویی شهرستان بوشهر جهت بصیرت دهی به مردم موافقت می کند یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین اجلاسیه اتحادیه شمال غرب دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد ارومیه برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کردند و در اینجا جهش تولید و مشارکت مردم نیست بلکه در این نامگذاری جهش تولید با مشارکت مردم است و این بدین معناست که جهش تولید با مشارکت مردم رخ می دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: جهش به معنای پریدن و با توجه به معنای موتاسیون، همراه با تغییرات زیستی ماندگار است. به عبارتی باید تغییری جدی که موجب تاثیرات جدی ماندگار در طینت نظام اقتصادی می شود، صورت گیرد و اساساً مشارکت مردم جزء لاینفک این اقتصاد شود.

جهان‌بین ادامه داد: در حال حاضر سهم دولت در اقتصاد کشور ۸۰ درصد، سهم بخش خصوصی ۱۳ درصد و سهم تعاونی‌ها ۷ درصد است؛ در حالی که در چین شرکت‌های خصوصی ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۸۰ درصد اشتغال شهری را تشکیل می‌دهند و ثروت خصوصی هم ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کند.
وی افزایش سهم مردم در اقتصاد را معیار واضحی برای میزان جهش تولید دانست و افزود: اگر مثلاً ۸۰ درصد سهم دولتی به ۵۰ درصد و ۲۰ درصد سهم خصوصی واقعی و تعاونی به ۵۰ درصد برسد، می توانیم بگوییم جهش رخ داده است.

معاون فرهنگی در تشریح عوامل موثر بر جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: یکی از این عوامل، عامل سیاسی است بدین معنا که حکومت باید بستر مشارکت واقعی مردم را فراهم کند. نگاه سیستمی به جای نگاه شخصی و مردم گرایی صوری و رانتی باید حاکم شود. حکومت باید شرایطی فراهم کند که هر کس که می تواند نقش آفرینی کند، میدان را باز ببیند و اگر قدرت از خود نشان داد، قدرت حکومت نیز به حمایت از او بیاید و جمع این دو قدرت، مثمر ثمر واقع شود.

جهان بین با اشاره به یکی دیگر از عوامل موثر بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: خطایی که در لوزی کردن آموزش عالی اتفاق افتاد، باید اصلاح شود. یعنی تجمیع گرایش ها در کارشناسی و باز کردن آن در کارشناسی ارشد و مجدداً تجمیع در دکتری. باعث شد به عنوان در مکانیک که ۷ گرایش داشتیم، دارای یک رشته مکانیک شویم و لذا کارایی فارغ التحصیلان، کمتر و کمتر شد. باید براساس آمایش، رشته ها در عین اشتراک در خدمت رشد تولید مناطق کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به تعلیم و تربیت مهارتی، تعلیم و تربیت اجتماعی، تعلیم و تربیت تخصصی و تعلیم و تربیت هویتی، گفت: باید این چهار مورد در آموزش عالی مورد توجه باشند و صرف تکیه به آموزش نمی تواند نیروی مناسبی در دانشگاه برای جهش تولید تربیت کند. به نظر می رسد نگاه پلتفرمی است که می تواند زیرساخت مشارکت مردم را فراهم کند و جهش هم ایجاد کند. به عنوان نمونه، شرکت Airbnb با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه، ۱۰ میلیون کاربر، ۵۰۰ هزار نقطه اقامتی و تعداد بسیار کمی نیرو اداره می شود و در سال ۲۰۲۰، حدود ۴ میلیارد دلار سود داشت. دانشگاه آزاد اسلامی با تحلیلی درست، سراغ پلتفرمها رفته و پلتفرم "ست" در همین زمینه قابل ارزیابی است. در رویکرد پلتفرمی، مفهوم تولید بدون کارخانه و به عبارت دیگر کار در کنار خانه مطرح می شود و امکان مشارکت گسترده مردم در امر تولید فراهم می شود.

جهان بین با بیان اینکه حوزه فرهنگ هم از جمله حوزه های بسیار موثر در این زمینه هست، بیان کرد: اصلاح فرهنگ اقتصادی (بینش ها، نگرش ها، ترجیحات و الگوهای رفتاری اقتصادی مردم)، توجه به صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی و افزایش میل به مشارکت با افزایش امید، اعتماد و احساس نفع مادی ومعنوی در این زمینه بسیار مهم است.

کد خبر 6081856

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر