Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در یادواره شهدای انجمن اسلامی و شهدای مسجد جعفری صومعه‌سرا که در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد،‌ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری مباحث دین و اسلام ناب را به معنای واقعی کلمه با همه وجود درک کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه شهید مطهری اسلام ناب را به بهترین وجه تبیین کرده است به گونه‌ای که هر فردی دارای هر سطح فکری و علمی می‌تواند از مجموعه آثار و آموزه‌های شهید مطهری در راستای شناخت بهره اسلام ناب بهره‌مند شود، افزود:‌ پایبندی به اسلام ناب به معنای واقعی کلمه موجب شد شهید مطهری جانش را نیز در این راه دهد.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه امروز یکی از القائات دشمن چگونگی تجمیع و تضاد جمهوریت و اسلامیت است، خاطرنشان کرد:‌ دشمن با توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های سنگین در صدد ممانعت از حرکت انقلاب است اما انقلاب اسلامی در حال طی کردن مسیر خود رو به جلو است.
 
وی با بیان اینکه دشمن توان مقابله با پیشرفت اسلام را ندارد، گفت: اسلام‌هراسی برآیند رشد اسلام است. دشمن می‌داند که اسلام هستی استکبار را نشانه قرار داده است.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمن با طرح اسلام‌هراسی درصدد نابودی ایران است، تصریح کرد: مستندات ثابت می‌کند که استکبار به خصوص آمریکا در حال فروپاشی است و درگیری دو نامزد انتخابات آمریکا و برملاشدن اسرار آمریکا دلیل بر این ادعا است.
 
وی با اشاره بر اینکه با جستجو در فضای مجازی و اینترنت می‌توان به این مهم پی برد، افزود: تنها ۱۳میلیون مقاله در خصوص فروپاشی آمریکا توسط اندیشمندان و دانشگاهیان آمریکایی نوشته شده است و بیشتر این افراد محور بحث‌شان این است که منشاء این فروپاشی انقلاب اسلامی است.
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه هدف دشمن دور کردن مردم از انقلاب و اسلام است،‌ تصریح کرد:‌ حضور همواره مردم ایران در صحنه‌ها عامل موفقیت و قدرت کشور شده است. این قدرت حاصل تجمیع اسلام و جمهوریت است.
 
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره کرد و گفت: برخی مدعی هستند که خود مانع از وقوع جنگ در کشور شده‌اند این در حالیست که مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف مانع از وقوع جنگ شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه پایبندی مردم به ارزش‌های اسلامی رمز ماندگاری انقلاب است، تصریح کرد: مشاهده اشخاص با ظواهر نامناسب دال بر عدم پایبندی بر دین و انقلاب و اسلام نیست.
 
وی با اشاره به هدف و برنامه دشمنان در سال ۸۸، گفت: یکی از موضوعاتی که آمریکایی‌ها همواره بر آن تاکید می‌کنند عدم شناخت ایرانیان است؛ چرا که رفتارشان در مراسماتی چون چهارشنبه‌سوری و راهپیمایی‌ها و حضور گسترده در صحنه‌های مختلف متفاوت است. عدم موفقیت در اجرای توطئه‌ها علیه ایران به دلیل نشناختن مردم است.
 
وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینک حضور پرشور مردم در صحنه خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است،‌ابراز کرد:‌ شهید مطهری اسلام ناب را از بُن به خوبی شناخته بود. به گونه‌ای که امام راحل فرموده‌اند«نوشته‌های شهید مطهری مورد تایید است».
 
وی با بیان اینکه اگر خواهان پایبندی دین می‌باشید مطلوب است افکار شهید مطهری و سیر مطالعاتی به آثار شهید را در خانواده خود حاکم کنید، ادامه داد: ولایت‌مداری یکی از مسائل جدی است که امروز و در طول عمر ۴۰ساله انقلاب محور همه حرکات بوده است. یک عده همواره در تلاش برای ایجاد چالش و خدشه‌وارد کردن به ولایت‌مداری هستند.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمن از ولایت‌مداری ملت ایران در هراس است،‌ عنوان کرد:‌ دشمن ولایتمداری ملت ایران را نشانه گرفته است. تبعیت از ولایت موجب ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار شده است.
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن بدنبال تضعیف کردن جایگاه ولایت‌فقیه است، افزود:‌ ملت همواره پشتیبان ولایت‌فقیه هستند. ولایت‌مداری یکی از افتخارات ملت ایران است. ممکن است در برخی مواقع چون انتخابات بر اساس محاسبات خود دچار اشتباه شود اما همواره پای ولایت ایستاده‌اند.
 
وی به آیه ۵۱سوره مائده مبنی بر«یا ایها الذین آمنو لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعض و من یتولهم منک فانه منهم ان الله لایهدی القوم الضالمین» اشاره و تصریح کرد:‌ ای کسانی که ایمان آورده‌اید و در مسیر و همراه انقلاب هستید ولایتمدار یهود و نصاری نباشید.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه امروز یکی از ابزارهای دشمن تهدید است تا در تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه شویم،‌ ابراز کرد:‌ دشمن همواره از ملت ایران در هراس است. دشمن از طریق ابزار مختلف سعی در تهدید ملت ایران و انتخاب اشتباه در پای صندوق‌های رای دارد.
 
وی با بیان اینکه دشمن با تهدید و گزینه‌های نظامی روی میز سعی در تراساندن ملت ایران دارند، گفت:‌ هر زمان که وزیر خارجه ایران در حال حاضر شدن برای مذاکرات بودند رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه و سخنرانی‌های خود برای ایجاد ترس و در نتیجه تصمیم‌گیری اشتباه از گزینه نظامی روی میز صحبت می‌کرد.
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه یک عده در ولایت‌مداری ولایت‌مدار آمریکا و اروپا هستند، ادامه داد: امروز یکی از بحث‌هایی که در داخل کشور بر آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند دو قطبی کردن کشور در چهار زمینه است.
 
وی با اشاره بر اینکه برخی افراد در کشور می‌خواهند نشان دهند بدنبال جنگ و برخی دیگر بدنبال صلح هستند، یادآور شد:‌ در جنگ هشت ساله استکبار با همه هستی خود وارد میدان علیه ایران شده بود.  در جنگ هشت ساله تنها کشورهای حوزه خلیج‌فارس نظیر بحرین،‌ قطر ۷۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردند.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله عربستان به تنهایی ۴۰میلیارد دلار به حزب بعث کمک کرده بود،‌ متذکر شد:‌ امنیت موجود در کشور حاصل خون شهدا است. برای این امنیت هزینه پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه اروپا و آمریکایی‌ها به امنیت در ایران غبطه می‌خورند،‌ گفت:‌ اقتدار و امنیت موجود در ایران اجازه تجاوز به خاک کشور را از دشمن گرفته است.
 
وزیر سابق اطلاعات به حضور جوانان ایرانی به عنوان مدافعان حرم در سوریه اشاره کرد و افزود: امروز دشمن از حضور مدافعان حرم به عنوان ترفندی برای ایجاد شبهه در ذهن جوانان ایرانی بهره برده است.   
 
وی با بیان اینکه دشمن در بحث انتخابات ما دو طراحی بزرگ منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای انجام داده است، عنوان کرد: در بحث منطقه‌ای، عربستان و تکفیری‌ها با هزینه‌های سنگین می‌خواهند فضایی ناامن در کشور ما ایجاد کنند.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه در بحث فرامنطقه‌ای نیز اروپایی و آمریکایی‌ها پای کار هستند، گفت: اولین اقدام آنها برای رسیدن به اهداف خود نفوذ در دستگاه حاکمیتی نظام است و برای رسیدن به اهداف خود از تکنیک و ابزار تحریم استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز یکی از بحث‌هایی که برخی افراد مطرح می‌کنند و برای بهره‌برداری بر روی آن مانور می‌دهند دروغ و مقوله تحریم‌ها است، ابراز کرد:‌ گفته می‌شود که تحریم‌ها ملت ما را به زانو درآورده است. این در حالیست که تنها ۳۰درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم و مابقی به تحریم ارتباطی ندارد.
 
حجت‌السلام مصلحی به گزارش وزیر صنعت در سال گذشته مبنی بر ورود ۱۰۰هزار خودرو وارداتی به کشور طی یک سال اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارشات بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها جهت ورود ماشین‌های خارجی به کشور است. اگر تحریم‌ها ما را به زانو درآورده است پس این واردات چگونه انجام می‌شود.
 
وزیر سابق اطلاعات در پایان به تاکیدات رهبری در خصوص تکیه بر توان داخلی اشاره کرد و گفت: برخی چشم‌شان برای رفع مشکلات به آمریکا و اروپا است. همواره باید فرمایشات رهبری را محور قرار دهیم و به گونه‌ای حرکت کنیم که در مسیر امامت و ولایت باشیم.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن‌ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه‌های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت‌های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان‌های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: آستان قدس رضوی افتخار مشارکت در حوزه تولید را دارد و این در حالی است که در کنار زیارت، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و توجه به نیاز جامعه در دهه‌های بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفته و تولیت نیز در این زمینه اقدام کرده است.

مصطفی فیضی افزود: آستان قدس رضوی افتخار دارد با شرکت‌های و کارخانه‌های متعدد در زمینه‌های متعدد با جمعیت بیش از ۱۴ هزار کارگر در ارتباط باشد تا نیاز‌های خود و جامعه تامین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود