Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:26:44 GMT

مراکز رشد در واحدهای صنعتی استان لرستان ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۶۵۲۱

مراکز رشد در واحدهای صنعتی استان لرستان ایجاد شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: با ایجاد مراکز رشد در واحدهای صنعتی می‌توان از ظرفیت دانشگاهی در راستای صنعت استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه دستیابی به اهداف بیشتری ایجاد می‌کند اظهار داشت: با تعامل بین صنعت و دانشگاه تلاش می‌شود برخی از فعالیت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام شود که این فعالیت‌ها تنها توسط صنعت و یا تنها توسط دانشگاه نمی‌تواند صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این زمینه سازمان‌های مرتبطی تشکیل و اقدامات علمی نیز انجام‌شده است افزود: با انعقاد سه تفاهم‌نامه در استان تحول در بخش صنعت و دانشگاه را خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان عنوان کرد: در قرن 21 دانش به‌عنوان منبع راهبردی قلمداد می‌شود که در این میان پاسخگویی به نیازهای جامعه به‌ویژه در بحث فناوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: در بحث صنعت اگر تولید رقابتی نباشد و نتوانیم به بازارهای هدف عرضه کنیم صنعت پویا و فعالی نخواهیم داشت که در این زمینه شاید نظام آموزشی نیاز به توجه جدی داشته باشد، اجرای خیلی از الگوهای موفق در دنیا را در کشور نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم؛ خیلی از کمپانی‌های بزرگ دنیا دانشگاه علمی کاربردی را در کنار خوددارند و دانشجویان را تربیت می‌کنند از طرفی دانشگاه‌های ما خیلی کمپانی‌ها را به وجود می‌آورند.

صفی خانی تصریح کرد: در بحث بومی‌سازی ظرفیت‌های خوبی در استان لرستان شناسایی‌شده که با تعامل بین صنعت و دانشگاه می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم اخیر برای صنایعی که پویا بودند بحثی تعریف کردیم و کمک شد بخش‌های آرندی و شرکت‌های خود را دانش‌بنیان کنند که بهره‌وری در این واحدها بالا رفت و توانستند به بازارهای صادراتی دست یابند که این حرکت در تعامل بین صنعت و دانشگاه کمک کرد محصول قابل‌رقابت‌تر در بازار داخلی و خارجی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: یکی از اقدامات ایجاد واحدهای آرندی در واحدهای صنعتی است و از طرفی یکی از ضعف‌های ما نبود مراکز در واحدهای صنعتی است.

وی اظهار داشت: چهار واحد آرندی در واحدهای صنعتی استان وجود داشت که سال گذشته توانستیم هشت پروانه آرندی برای شرکت‌های دیگر صادر کنیم.

صفی خانی افزود: باید واحدهای آرندی را تقویت کنیم تا مبنای تعامل بین صنعت و دانشگاه باشد، مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی شکل می‌گیرد و به شکل‌گیری مراکز رشد در واحدهای صنعتی کمتر توجه شده است.

وی عنوان کرد: اگر مراکز رشد در واحدهای صنعتی ایجاد شود می‌توان از ظرفیت دانشگاهی در راستای صنعت استفاده کرد و می‌توان به تجاری‌سازی ایده‌ها کمک کند؛ سال گذشته راه‌اندازی سه مرکز رشد در دستور کار قرار گرفت که ایجاد دو مرکز عملیاتی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بابیان اینکه باید سعی شود پویایی از سمت دانشگاه به صنعت برگردد و تولید بیشتر شود بیان کرد: با ایجاد مراکز رشد در واحدهای صنعتی می‌توان در راستای متحول کردن صنعت و ایجاد ارزش‌افزوده کمک و صنعت را قابل‌رقابت کرد.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات را تلاش برای ساختارهای عملیاتی و شبکه‌های جدید دانست و تصریح کرد: فن بازار می‌تواند کمک کند ایده‌هایی که نمی‌تواند تجاری‌سازی شود این ایده‌ها در واحدهای صنعتی منفعل به فروش برسد.

صفی خانی خاطرنشان کرد: ضرورت همکاری بین‌رشته‌ای و بین‌المللی به‌عنوان روش و راه‌حل دیگری است که از نیازهای جدی استان نیز تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است