Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:51:49 GMT

توسعه حرم‌ها، هدف ستاد بازسازی عتبات در دومین دهه فعالیت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۷۷۷۰

توسعه حرم‌ها، هدف ستاد بازسازی عتبات در دومین دهه فعالیت

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: توسعه حرم‌های مطهر به منظور ارتقاء سطح رفاه حال زائران، مهم‌ترین هدف این ستاد در دومین دهه از فعالیت خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات،در همایش بسیجیان و مسئولان ستاد بازسازی عتبات شرکت آب منطقه‌ای کشور به تبیین ضرورت‌های بازسازی اعتاب مقدسه پرداخت و گفت: براساس آمار بیشترین زائران حرم‌های مطهر، ایرانیان هستند و از این رو بازسازی و توسعه اعتاب در واقع خدمتی به هموطنانی است که به زیارت مشرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از ابنیه حرم‌ها، آثار ارزشمند و میراث تاریخی ایران است که در زمان دیکتاتوری صدام به دلیل بی‌توجهی در حال تخریب بود اما با همت متخصصان ستاد بازسازی عتبات، تمامی آنها مرمت، بازسازی و نوسازی شده است.

شوشتری ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات که یک تشکل مردم نهاد می‌باشد، پس از اتمام یک دوره کامل کار بازسازی، نوسازی و مرمت اعتاب مقدسه، اکنون توسعه حرم‌های مطهر را با هدف افزایش ظرفیت پذیرش زائران در دستور کار دارد.

وی گفت: توسعه حرم مطهر علوی به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) و توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) که فاز اول آن به نام صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در حال اجراست دو پروژه بزرگی است که هم اکنون با پشتیبانی خیرین و به دست مهندسان ایرانی در حال اجرا است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در زیربنایی به وسعت ۲۲۰ هزارمترمربع براساس معماری ایرانی و اسلامی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی به پیچیدگی‌های فنی طرح توسعه حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن سطح آب در بستر کربلا، پیش از احداث صحن عقیله بنی‌هاشم (س) باید با استفاده از دیوار آب‌بند، محل پروژه را تبدیل به استخر خشک می‌کردیم که این کار با استفاده از دستگاه‌های هیدروفرز در حال اجراست.

شوشتری به دیگر طرح‌های ستاد بازسازی عتبات در عراق اشاره کرد و گفت: دو طرح توسعه صحن‌های شرقی و غربی حرم امامین جوادین علیهم السلام در شهر کاظمین در مراحل پایانی قرار دارد. همچنین، احداث دو صحن امام رضا (ع) و صاحب الزمان (عج) در این حرم مطهر نیز در دستور کار است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات به خواسته دیرینه مراجع عظام مبنی بر آبادانی و توسعه سامراء و حرم امامین عسکریین علیهم السلام اشاره کرد و گفت: پس از جنایت تکفیری‌ها در تخریب این حرم مطهر، کار بازسازی آغاز شد و چندی پیش، ضریح جدید نیز در این مکان مقدس نصب شد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات طی نامه‌ای به صورت رسمی آمادگی خود را برای اجرای طرح توسعه حرم به شعاع ۳۰۰متری را به مسئولان عراقی اعلام کرده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه مراسم اربعین حسینی به این ستاد گفت: آمادگی داریم با خیرین حقیقی و حقوقی، تشکل‌ها، نهادها و سازمان هایی که علاقه‌مند به ارائه خدمات در اربعین هستند، تفاهم همکاری امضا کنیم.

وی در پایان از همکاری و تلاش تمامی کارکنان و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در برپایی مراسم اربعین طی سال‌های گذشته تجلیل کرد.

براساس این گزارش، نمایندگان شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو نیز در این جلسه، برای همکاری بیشتر در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه اعلام آمادگی کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد

بر اساس برآورد‌های برنامه توسعه سازمان ملل، بازسازی واحد‌های مسکونی ویران شده غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد.

به گزارش ان‌بی‌سی، در بهترین حالتی که برای این نوار محاصره شده در نظر گرفته شده است، اگر جنگ غزه امروز هم متوقف شود و ۵ برابر گذشته مصالح ساختمانی وارد این منطقه شود، بازسازی تمام خانه‌های تخریب شده در بمباران و حملات زمینی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۴۰ طول می‌کشد.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل گفت: «هر روز بیشتری که این جنگ ادامه می‌یابد، هزینه‌های هنگفت و پیچیده‌ای را برای ساکنین آن و همه فلسطینی‌ها به همراه دارد».

 وی در ادامه گفت: «سطوح بی‌سابقه تلفات انسانی، تخریب سرمایه و افزایش شدید فقر سبب بحران توسعه می‌شود که نسل‌های آینده را به خطر خواهد انداخت». 

بر اساس گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل، اگر جنگ ۹ ماه طول بکشد، فقر از ۳۸.۸ درصد که در پایان سال ۲۰۲۳ گزارش شده، به ۶۰.۷ درصد افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، بر اساس این گزارش، حداقل ۳۷۰ هزار واحد مسکونی در غزه آسیب دیده که ۷۹ هزار واحد آن «به طور کامل» تخریب شده است.

گفتنی است، نزدیک ۷ ماه بمباران مداوم غزه از خانه مردم انبوهی از سیمان و خاکستر را بر جای گذاشته است. گفته می‌شود پس از اتمام جنگ، بیش از یک میلیون نفر از جمعیت غزه خانه‌ای ندارند تا به آن بازگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی