Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@18:36:02 GMT

برخی با وعده های غیرعملی درصدد فریب مردم درانتخابات هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۸۳۹۳

محمد علی نجفی روز پنجشنبه درآیین بزرگداشت مقام معلم در کانون امام علی (ع) کرج افزود: در انتخابات امروز مردم عوام فریبی را نمی پسندند، لذا نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری باید با مردم با شفافیت و صداقت سخن بگویند تا مردم با نظر و دیدگاه جمعی خود برای آینده کشور تصمیم بگیرند .


وی در ادامه با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان کشور گفت: فرهنگیان درجامعه اسلامی ایران جایگاه ارزنده ای دارند و برای تصمیم گیری صحیح در انتخابات ریاست جمهوری باید نگاه ها به خواست عموم مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم کشور است که معلمان در راس این نهاد قرار دارند، پس برای هدایت مردم در مسیر صحیح انتخابات باید در مدت باقی مانده بکوشند تا با آگاهی بخشی درست، انتخابی مناسب در انتخابات داشته باشند.


نجفی گفت: هر معلم و فرهنگی باید دراین دوره نگران وضعیت آینده کشور باشد زیرا اگر مردم با آگاهی دست به انتخاب نزنند کشور درآینده به خاطر انتخاب بد غرق می شود.


وی خاطرنشان کرد: دراین دوره از انتخابات برخی نامزدها با دادن وعده های دورغین، عوام فریبی، ایجاد هیجان و تخریب دولت سعی دارند تا با ایجاد طمع آرای مردم را بدست آورند .


رئیس ستاد فرهنگیان دکتر حسن روحانی اضافه کرد: این نامزدها دولت را تخریب می کنند درحالی که واقعیت چنین نیست.


نجفی افزود: در این دوره از انتخابات ما معلمان باید فرصت را غنیمت شماریم تا انتخاب بهتر و مناسب در کشور شکل بگیرد و انتخابات تحت تاثیر شعارهای غیر واقعی برخی نامزدها قرار نگیرد.


وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری حرکت معلمان در زمان باقی مانده باید به سمتی هدایت شود که افراد جامعه به این واقعیت پی ببرند که برای اداره کشور باید خردجمعی داشت نه شعار هایی که امکان عملی شدن آنها نیست .


نجفی گفت: فضای گفتمان انتخاب کنونی در کشور به سرعت با تخریب پیش می رود درحالی که مردم برای انتخاب درست باید در فضایی آرام قرار داشته باشند تا بتوانند با خردورزی و دیدن برنامه های نامزدها دست به انتخاب صحیح بزنند.


وی اظهار داشت: معلمان باید در بخش آگاهی بخشی نسبت به فریبکاری، بداخلاقی انتخاباتی، انتخاب تفکری خرد ورزی و آگاهی نسبت به هیجان های لحظه ای که امروزه شاهد آن هستیم فعالانه در عرصه حضور داشته باشند.


وی گفت: معلمان نسبت به وعده هایی که برخی کاندیداها دراین دوره از انتخابات می دهند هوشیار باشند، این افراد با ایجاد یک نوع طمع درقشری که نسبت به قوانین اطلاع کمی دارد با دورغ تهمت تحریف و وعده های پوچ قصد دارند جلب آرا کنند.


نجفی افزود: در انتخابات دوره دوازدهم مردم باید نگاهشان به مسائل کشور باشد به گونه ای که بررسی کنند کشور با چه شرایطی به دولت یازدهم تحویل داده شد و پس ازآن دولت تدبیر و امید چه اقداماتی برای رشد کشور در بخش های مختلف انجام داده است؟


وی بیان داشت :پس از اطلاع رسانی شفاف است که مردم می توانند دست به انتخاب درست بزنند.


دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم

یک فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی و با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده آرایش سیاسی مجلس را تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • ببینید | فریب عجیب مردم در یک باغ وحش؛ رنگ کردن سگ‌ها به جای خرس پاندا
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد