Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-30@03:42:03 GMT

امیدوارم ایران نیز در نمایشگاه کتاب فنلاند شرکت کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۸۵۲۷

امیدوارم ایران نیز در نمایشگاه کتاب فنلاند شرکت کند

مازندمجلس:  به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) هری کورانین؛ سفیر فنلاند در ایران که برای دیدار با سیدعبلاس صالحی، رئیس نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاب آمده بود، درباره حضور خود در این رویداد فرهنگی گفت: طی 4 سالی که در تهران زندگی می‌کردم هرساله به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراجعه می‌کردم و امسال به دلیل جشن صدسالگی استقلال فنلاند برنامه‌ ویيه‌ای برای حضور در این نمایشگاه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قصد داریم کتاب «تاریخ فنلاند» را به مردم ایران معرفی کنیم؛ کتابی که سال گذشته به قلم کامبیز جلالی سفیر ایران در فنلاند نوشته و منتشر شد. این موضوع یکی از اهداف اصلی غرفه‌ فنلاند در نمایشگاه کتاب تهران است.همچنین تعداد زیادی کتاب ایرانی به زبان فنلاندی ترجمه شده است که کتاب‌‌های حافظ، سعدی، مولانا، فردوسی و عطار از آن جمله است.همچنین سال گذشته برای ما سال خاصی بود چراکه در این سال برای اولین بار کتاب شاهنامه به زبان فنلاندی برگردان شد.

هری کورانین با بیان اینکه این نمایشگاه از استانداردهای بالایی برخوردار است و می‌توان آن را یکی از بهترین نمایشگاه‌‌های کتاب دنیا دانست، از  عدم حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در فنلاند اظهار تأسف کرد و گفت:  امیدوار هستیم در آینده شاهد شرکت ایران در نمایشگاه کتاب فنلاند باشیم چراکه این گونه ارتباط‌‌ها به مثابه‌ پلی برای آشنایی بیشتر دو کشور است.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟