Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت در سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: سال گذشته افزون بر 34 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت پاداش بازنشستگان اختصاص یافت.

وی با اشاره به افزایش 54 درصدی بودجه کشور در دولت تدبیر و امید افزود: درسال 92 بودجه کشور دو هزار و یکصد میلیارد ریال بود که برای سال 96 رقمی افرون بر سه هزار و 460 میلیارد ریال مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت با اشاره به افزایش 114 درصدی حقوق فرهنگیان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت گذشته یادآور شد: میانگین دریافتی فرهنگیان در آغاز کار دولت یازدهم، 12 میلیون و 500 هزار ریال بود که در سال 95 این رقم به 28 میلیون و 500 هزار ریال به طور متوسط برای هر فرهنگی تخصیص یافت.


نوبخت تصریح کرد: در حال حاضر نمی توان ادعا کرد که وضعیت کشور مطلوب است و باید منصفانه گفت که تا رسیدن به وضع مطلوب، فاصله داریم.


وی نفت ، اوراق مشارکت و مالیات را سه منبع اصلی درآمد دولت عنوان کرد و افزود: مالیات نیز تحت تاثیر نفت قرار دارد و با گردش چرخ های اقتصاد کشور ، مالیات هم به بودجه کشور اضافه می شود .


وی با اشاره به اینکه درآمد های نفتی کشور از 251 میلیارد دلار به 157 میلیارد دلار کاهش یافته، تاکید کرد: با وجود همه کاستی ها و رفع موانع ایجاد شده در گذشته، توقعات از دولت همچنان بالاست اما با همه این اوصاف، دولت تدبیر و امید نیز در چهار سال گذشته خود را مکلف به انجام وظایفش دانسته است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رشد 91 درصدی هزینه های عمرانی در کشور گفت: در دولت یازدهم رشد متوسط مستمری به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، 3.4 برابر بوده در حالی که منتقدان می گویند دولت به محرومان و مستضعفان توجهی ندارد!


نوبخت تاکید کرد: وظیفه دولت ، شکستن دیوار تحریم ها بود و کسانی که دولت یازدهم را به نام دولت مذاکره می نامند، بدانند که به دلیل اتهام وارد شده بر نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران، تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان موفق شد با مذاکره ، تمام پنج قطعنامه علیه ایران را بدون وتوی آمریکا لغو کند.


وی با اشاره به رشد 10 برابری سرمایه گذاری خارجی پس از موفقیت در مذاکرات هسته ای گفت: در سال 92 سرمایه گذاری خارجی در ایران یک میلیارد و 400 میلیون دلار بود که در سال 95 به 13میلیارد و 500میلیون دلار رسید.


نوبخت با اشاره به افتتاح راه آهن همدان طی هفته آینده اظهار کرد: تا چند ماه آینده، صدای سوت قطار در رشت نیز شنیده می شود.


وی با اشاره به اینکه در سال 92 وارد کننده افزون بر شش میلیون تن گندم بودیم، افزود: با افزایش قیمت خرید گندم از چهار هزار و 200 ریال در هر کیلوگرم به 12 هزار و 710 ریال، علاوه بر افزایش انگیزه در کشاورزان ، درحال حاضر سه میلیون تن گندم در کشور آماده صادرات به کشورهای دیگر است و واردات گندم از پنج میلیون و 700 هزار تن، به صفر رسیده است.


معاون رئیس جمهوری با اشاره به تعامل و همکاری متقابل بسیار خوب مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید گفت: مجلس در تصویب قوانین رفع موانع تولید و اصلاح بودجه سال 95 و خصوصا برجام ، همکاری و مساعدت بسیار خوبی داشته و امیدواریم که در سایه همین تعامل و همکاری ، زمینه افزایش کارهای عمرانی در کشور فراهم شود.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس

امام جمعه بخش مرکزی یزد با انتقاد از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس گفت: این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • انتقاد غافلگیرکننده توخل از فوق ستاره بایرن!
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟