Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اپليکيشن Mail سيستم عامل iOS را شايد بتوان يکي از محبوب ترين برنامه هاي اين پلتفرم دانست. اپليکيشني که روزانه کاربران زيادي براي چک کردن حساب هاي کاربري خود و يا ارسال ايميل از آن استفاده مي کنند. با اين حال دانستن 7 نکته پنهان در اين ابزار به شما کمک مي کند تا استفاده بهينه از آن داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


Archive در برابر Trashبا انجام چند کار کوچک به راحتي قادر هستيد ايميل هايي که در اينباکس تان وجود دارد را مديريت کنيد. اپليکيشن Mail اين اجازه را به کاربر مي دهد تا با يک سوايپ ساده، ايميل هاي دريافتي خود را حذف و يا آرشيو نمايد. اگر فکر مي کنيد که اين دو عمليات براي مديريت بهتر اينباکس شما مفيد هستند مي توانيد هر دوي آن ها را از طريق تنظيمات فعال کنيد.
هنگامي که در اينباکس خود هستيد قادر هستيد با سوايپ به سمت چپ روي يکي از ايميل هايي که در فهرست اينباکس قرار دارد، سه دکمه متفاوت که به صورت پيش فرض روي More ،Flag و Archive تنظيم شده اند را ببينيد. براي تغيير گزينه Archive به Trash به مسير زير برويد:
Settings > Mail، Contacts يا Calendars
پس از آن با کليک روي گزينه Account يکي از حساب هاي کاربري ايميل خود را انتخاب و پس از آن وارد بخش Advanced شويد. پس از آن نيز قسمت Move Discarded Messages Into را روي Deleted Mailbox تنظيم کنيد.

همچنين با سوايپ به سمت راست روي يکي از ايميل هايي که در فهرست اينباکس تان قرار دارد مي توانيد دکمه اي که به صورت پيش فرض روي Mark as Unread تنظيم شده است را ببينيد. براي تغيير اين گزينه نيز مجدد مسير زير را طي نماييد:
Settings > Mail، Contacts يا Calendars
پس از آن به جاي انتخاب يکي از حساب هاي کاربري ايميل تان به سمت پايين اسکرول کنيد و وارد بخش Swipe Options شويد. پس از آن با انتخاب Swipe Right آن را روي گزينه Archive تنظيم نماييد. تبريک مي گوييم؛ از حالا به بعد سوايپ به سمت راست، گزينه Archive را در اختيار شما مي گذارد.
اين در حالي است که اگر بخش Move Discarded Messages را روي گزينه Archive Mailbox تنظيم کنيد، گزينه Trash براي سوايپ به سمت راست در اين تنظيمات اراوه مي گردد.
ذخيره کردن پيش نويس هاگاهي اوقات پيش مي آيد که به هنگام نوشتن يک پيش نويس لازم است به ايميل ديگر نيز مراجعه کنيد. به طور کلي بايد گفت هنگامي که در حال تهيه يک پيش نويس هستيد مي توانيد با سوايپ به سمت پايين سريعاً به بخش اينباکس منتقل شويد. پس از آن نيز از طريق پايين صفحه با ضربه زدن روي نوشته خود مجدداً مي توانيد پيش نويس ايميل تان ببينيد.

با اين روش قادر هستيد پيش نويس ها را در اپليکيشن Mail همچون تب ها در Safari مديريت کنيد. اگر مي خواهيد تمام پيش نويس هاي نوشته شده را ببينيد، کافيست روي دکمه نوشتن که در پايين و گوشه سمت راست نمايشگر قرار دارد لمس طولاني نماييد.
اضافه کردن فايل پيوستپس از نسخه 9 سيستم عامل iOS، اپليکيشن Mail به شما اين اجازه را مي دهد تا مواردي به جز تصاوير و ويديوها را به ايميل خود ضميمه کنيد. پس از نوشتن پيش نويس روي صفحه لمس طولاني نماييد تا منوي Select/Select All/Paste ظاهر شود. 2 بار روي پيکان سمت راست ضربه بزنيد و پس از آن گزينه Add Attachment را انتخاب کنيد.

پس از ضربه زدن روي گزينه Add Attachment به صفحه iCloud Drive منتقل خواهيد شد. در اين بخش قادر هستيد هر سندي که در  iCloud Drive به اشتراک گذاشته شئه است را انتخاب و به ايميل خود ضميمه نماييد.
با کليک روي Locations که در بالاي صفحه قرار دارد نيز قادر هستيد به Dropbox ،Google Drive و يا هر سرويس ابري ديگري که از آن استفاده مي کنيد دسترسي داشته باشيد.
علامت گذاري فايل هاي پيوستاگر ايميلي حاوي يک تصوير و يا فايل پي دي اف دريافت کرده ايد، قادر هستيد بدون خارج شدن از اپليکيشن Mail آن را حاشيه نويسي و يا علامت گذاري کنيد. براي انجام اين کار فايل پيوست را باز نموده و روي هر نقطه اي که مي خواهيد ضربه بزنيد. پس از آن روي دکمه ToolBox که در پايين و سمت راست نمايشگر قرار دارد کليک نماييد.
اين کار يک ايميل پاسخ و پس از آن فايل ضميمه شده را به همراه ابزار ويرايش باز مي کند. فايل ضميمه را به دلخواه خود ويرايش نموده و پس از اتمام کار روي گزينه Done ضربه بزنيد. حالا مي توانيد به راحتي ايميل خود را براي هر کاربري که دوست داريد ارسال کنيد.

استفاده از سيري براي جستجو ايميل هابراي آن که ايميل هاي مورد نظر خود را سريع تر پيدا کنيد، قادر هستيد از ابزار هوشمند سيري استفاده نماييد. کافيست براي انجام اين کار سؤالاتي چون پيدا کردن، نشان دادن يا جستجوي يک ايميل در رابطه با موضوعي خاص و يا متعلق به يکي از مخاطبين تان را با سيري در ميان بگذاريد.

همچنين مي توانيد از سيري بخواهيد تا تکميل پيش نويس هاي تان را به شما يادآوري کند. براي استفاده از اين قابليت نيز پس از نوشتن يک پيش نويس جمله remind me to finish this later را براي سيري مطرح کنيد؛ پس از انجام اين کار سيري به صورت خودکار درخواست شما را به اپليکيشن Reminders اضافه مي نمايد.
استفاده از تشخيص خودکاربراي ايميل هايي که حاوي تاريخ و يا زمان يک جلسه (موارد اين چنيني) هستند، اپليکيشن Mail ناتيفيکيشني را در بالاي صفحه براي کاربر به نمايش در مي آورد. اين اعلان به کاربر اجازه مي دهد تا بدون خارج شدن از ابزار Mail موارد فوق را به تقويم اضافه نمايد. البته بايد گفت که اين قابليت ممکن است آن طور که انتظارش را داريد کار نکند.
هشدار VIPبا استفاده از اين ويژگي مطمئن خواهيد شد ديگر ايميلي که از سوي رئيس و يا مخاطبين مهم براي تان ارسال مي شود را از دست نمي دهيد. کافيست آن ها را به فهرست Mail VIP اضافه کنيد. پس از آن درصورتي که از سوي اين اشخاص براي تان ايميلي ارسال شود، اپليکيشن Mail به شما هشدار مي دهد. اين ايميل ها به راحتي از طريق بخش VIP قابل دسترسي هستند.

براي آن که يک مخاطب را به فهرست VIP اضافه کنيد به Mailboxes برويد و در بخش VIP روي آيکن آبي i ضربيه بزنيد. اگر اين بخش را مشاهده نمي کنيد کافيست روي گزينه Edit در بالاي صفحه کليک و اقدام به اضافه کردن بخش VIP نماييد. پس از آن روي Add VIP ضربه بزنيد و مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنيد.
با کليک روي گزينه  VIP Alerts نيز مي توانيد نحوه اطلاع رساني دريافت ايميل هاي مهم را مشخص نماييد.
در بخش اپليکيشن ديجياتو بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگرام میلیاردی می‌شود

ایتنا - موسس تلگرام اعلام کرد جمعیت کاربران ماهانه فعال این اپلیکیشن پیام‌رسان، ظرف مدت یک سال، از یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد.
پاول دوروف در یک مصاحبه نادر، به تاکر کارلسون، خبرنگار آمریکایی گفت که تلگرام مثل «آتش جنگلی»، در حال گسترش است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دوروف که مالک کل تلگرام است، به تاکر گفت: ما احتمالا از هم اکنون تا یک سال دیگر، از مرز یک میلیارد کاربر ماهانه فعال، عبور خواهیم کرد.

موسس تلگرام در این مصاحبه ویدئویی که در حساب تاکر در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شده است، گفت: هدف این اپلیکیشن که اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، ماندن به عنوان یک پلتفرم بی‌طرف و عدم حضور به عنوان یک بازیگر در مسائل ژئوپلیتیکی است. این کارآفرین متولد روسیه، با اشاره به مداخله دولت روسیه در شرکتی که او تاسیس کرده است، گفت: در سال ۲۰۱۴ از روسیه گریخته است.

واتس‌اپ که متعلق به شرکت آمریکایی متا است، بیش از ۲ میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد. روزنامه فایننشیال تایمز در مارس گزارش کرده بود تلگرام احتمالا قصد دارد بمحض سودآور شدن، سهام خود را در بازار آمریکا عرضه کند.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، تلگرام به ابزار کاربردی هر دو طرف و محلی برای ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ، تبدیل شد.

تقریبا همه رسانه‌های بزرگ، نهادهای دولتی و چهره‌های دولتی روسیه و اوکراین در تلگرام، ‌کانال دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، سخنرانی‌های ویدئویی روزانه در تلگرام ارسال می‌کند و نیروهای مسلح او درباره حملات هوایی و تحولات میدان نبرد اطلاع‌رسانی می‌کنند. کرملین، فعالیت‌های پوتین را در تلگرام اعلام می‌کند و مخالفان دولت روسیه در این پلتفرم فعال هستند.

اما منتقدان تلگرام می‌گویند این اپلیکیشن به ابزار انتشار اطلاعات غلط تبدیل شده است. لایحه ای در مارس به پارلمان اوکراین ارائه شد که هدف آن مقررات سخت گیرانه‌تر برای تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از این که ظاهرا از تلگرام برای کمک به استخدام افراد مسلح برای حمله به سالن کنسرت حومه مسکو در مارس استفاده شد، کرملین به دوروف گوشزد کرد دقت بیشتری داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)