Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:41:18 GMT

توجه وزارت بهداشت به مناطق محروم استان مازندران بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۸۷۳۵

توجه وزارت بهداشت به مناطق محروم استان مازندران بیشتر شود

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر ارتقا سرانه سلامت در جامعه گفت: توجه وزارت بهداشت به مناطق محروم استان مازندران بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، علی محمد شاعری ظهر امروز در مجمع خیران سلامت مازندران با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین خدمات با دست خیران محقق می‌شود، اظهار داشت: امروزه هر اقدامی برای ارتقا کیفیت زندگی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مهم‌ترین شاخص در جامعه را داشتن سلامت جسم و روح دانست و افزود: سلامت شرط اولیه تداوم حیات بوده و زمانی محقق خواهد شد که هر اقدامی در جهت بهداشت و درمان جامعه انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مسائل محیط زیستی تاکید کردو گفت: اگر هر اندازه در بخش درمان هزینه کنیم ولی به بهداشت محیط توجه نکنیم موفق نخواهیم بود.

شاعری با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان تحول خوبی انجام شده است، افزود: امیدواریم وزارت بهداشت به مناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشد.

وی خواستار تسریع در ساخت بیمارستان 220 تختخوابی بهشهر شد و افزود: امیدواریم با احداث مراکز درمانی این شهرستان، مردم برای دریافت خدمات درمانی به شهرهای دیگر مراجعه نکنند.

مازندران استان پیشتاز مشارکت مردمی

قاسم جان باباییرئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه سلامت فعال کردن مشارکت‌ها در همه زمینه‌ها است، گفت: مازندران یکی از استان‌های برتر در جلب مشارکت‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، 300 هزار متر مربع به فضای بهداشت و درمان استان افزوده شده است، گفت: از این تعداد بیش از 100هزار متر مربع در حوزه بهداشت بوده و 70 هزار متر نیز در روستاها بوده است.

جان بابایی با بیان اینکه بیشترین خانه‌های بهداشت کشور در مازندران ساخته شده است، افزود: در گذشته بیشتر مراکز بهداشتی استیجاری و فرسوده بوده که هم اکنون هیچ ساختمان استیجاری در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بسیاری از خانه‌های بهداشت که بالای سی سال قدمت داشته اند هم اکنون در حال ساخت ساختمان جدید هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته در حوزه بهداشت لوح سپاس از رئیس جمهور دریافت کرده است، گفت: خیران در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام دادند و همه زمین‌های مراکز درمانی را خیران برای ساخت و ساز اهدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به انعقاد تفاهم نامه با ادارت و سازمان‌ها در حوزه بهداشتی اشاره کرد و افزود: با جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌ای در زمینه سموم کشاورزی امضا شده است.

وی به احداث 18کلینیک دندانپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 400هزار دانش آموز خدمات دندانپزشکی انجام شده است و 100هزار نفر نیز شیارهای دندانپزشکی پر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نیمی از تخت‌های بیمارستانی استان فرسوده هستند، گفت: امیدواریم با ساخت بیمارستان تخت‌های بیمارستانی به استانداردهای جهانی برسد.

وی به راه اندازی بیمارستان بهشهر اشاره کرد و افزود: امروز مردم دیگر دغدغه مالی ندارند و امیدواریم با انجام هتلینگ بیمارستانی بسیاری از مشکلات مردم برطرف شود.

انتهای پیام/

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟

حجت بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۱ واحد نانوایی در لرستان، گفت: میزان مصرف آرد این واحد‌ها ۱۹۳ هزار و ۳۷ تن در سال است.

او اضافه کرد: میزان مصرف آرد خانه‌پزی در مناطق روستایی لرستان ۲۷ هزار و ۲۴۶ تن در سال ۱۴۰۲ و در مناطق عشایری نیز ۸ هزار و ۷۲۵ تن است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه کل آرد مناطق روستایی شامل خانه‌پزی و مصارف نانوایی ۵۹ هزار و ۶۶۵ تن است، یادآور شد: ۱۶۰ هزار و ۶۱۸ تن آرد در مناطق شهری طی سال ۱۴۰۲ مصرف شده است.

 

او با اشاره به تجهیز تمام واحد‌های نانوایی در لرستان به کارتخوان هوشمند، بیان کرد: سهمیه آرد این واحد‌ها بر اساس تراکنش قابل‌قبول کارتخوان‌ها تخصیص می‌یابد.

بیرانوند با اعلام اینکه یک واحد نانوایی در مرکز لرستان نان کامل عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: تعداد واحد‌های نانوایی با آرد کامل در آیندۀ نزدیک افزایش می‌یابد.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با تأکید به اینکه آمار دقیقی از دورریز نان در لرستان در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و تحقیقات انجام‌شده در کشور آمار مختلفی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیان شده است.

او بیان کرد: سرانۀ مصرف آرد در لرستان ۱۴۴ کیلوگرم در سال و سرانۀ مصرف نان نیز ۱۷۸ کیلوگرم در حال حاضر است.

بیرانوند با بیان اینکه ۱۲۷۰ واحد نانوایی لواش، ۵۲۵ واحد نانوایی سنگک، ۴۱ واحد نانوایی تافتون، ۱۴۱ واحد نانوایی بربری و ۳۴ واحد نانوایی ساجی در لرستان، نان موردنیاز مردم را تولید و عرضه می‌کنند، اعلام کرد: نان لواش بیشترین مصرف را در این استان به خود اختصاص داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس