Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@05:19:17 GMT

هشدار یونیسف درباره هزاران کودک پناهجو در مرزهای اروپا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۹۰۸۴

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، باقی ماندن شمار بالای کودکان پناهجو در کشورهای جنوب آسیا را نگران‌کننده دانست.

خبرگزاری فارس:بر طبق آماری که صندوق حمایت از حقوق‌کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) منتشر کرده است، هزاران کودک پناهجو همچنان در جنوب شرقی اروپا پیدا مانده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در این آمار حدود 25 هزار کودک پناهجو در کشورهای یونان، بلغارستان، صربستان و دیگر کشورهای منطقه مانده‌اند که با احتساب دیگر افراد بزرگسال تعداد آنها به حدود 75 هزار تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر چه این افراد حق دارند که به خانواده‌های خود در کشورهای اروپای غربی بپیوندد اما بیشتر آنان نمی‌دانند که آیا می‌توانند به این کشورهای بروند یا خیر.

بر طبق این گزارش، برخی از مادرانی که فرزندانشان همراه آنان هستند، ماه‌ها و یا حتی چند سال است که همسرشان را ندیده‌اند. روند پیوستن اعضای خانواده‌ها به قدری کند است که مشخص نیست چقدر طول می‌کشد و یونیسیف درباره این موضوع و پیامدهای روحی آن هشدار داده است.

بیشتر این افراد پناهجویانی هستند که به مرزهای یونان رسیده‌اند. این منطقه راهی است که افرادی که نتوانستند از مسیر بالکان به راه خود ادامه دهند، تلاش کردند که از این طریق خود را به اروپا برسانند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاحیه این کارگاه‌ها در حضور خیل کودکان و نوجوانان علاقمند به ادبیات اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان ادبی کشور برگزار می‌شود افزود: کار برای کودکان و نوجوانان باید ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه ادبیات کودک، ترجمه برای کودکان، نویسندگی برای کودکان و محتواسازی برای این سنین یک ضرورت است یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشکسوتان و کسب تجربه است.

وی در ادامه به دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی جشنواره ملی "دوست من کتاب" را آغازی برای تشکیل یک گروه اندیشه ورز دانست و گفت: به منظور شناسایی استعدادها در این جشنواره شعر و داستان در گروه‌های سنی مختلف از یکدیگر تفکیک شدند.

کمال شفیعی‌مشعوف، دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها باید تداوم داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعرهای رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه این مهم به منزله مسیرسازی است متذکر شد: چاپ آثار برگزیده در دستور کار مسئولان باشد.

پس از پایان آیین افتتاحیه کارگاه شعر و داستان در دو بخش جداگانه برای علاقمندان ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

گفتی است، آیین اختتامیه دومین جشنواره دوست من کتاب، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کد خبر 6093592

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم