Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هرکجا که مردم به عرصه ورود کرده اند، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و برآورده شدن نیازهای آن حوزه بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محدپور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که با موضوع تبیین عملکرد این اداره برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد داریم فرهنگ یک اساس است و اگر توسعه ما اساسی و از پایه نباشد، با آسیب‌هایی مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر در تمامی عرصه‌های سیاسی، آموزشی، اقتصادی و... کشور فرهنگ مبنا قرار بگیرد، توسعه پایدار و تامین‌کننده منافع ملی به وجود خواهد آمد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نمایشگاه کتاب تبریز را بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی منطقه در سال گذشته دانست و گفت: نمایشگاه کتاب تبریز در سال گذشته با ۸۰۰هزار بازدیدکننده از مهم‌ترین عملکردهای ما در حوزه فرهنگ بود.

وی با بیان اینکه به اهداف تعیین‌شده اداره فرهنگ و ارشاد در سال گذشته رسیدیم تصریح کرد: با در نظر گرفتن عنصر خلاقیت، اثرگذاری فرهنگ و هنر، امیدواریم در آینده نیز با درک عمق اهمیت این حوزه، در توسعه استان با برنامه‌های متنوع بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت تدبیر و امید یک‌سری برنامه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور برنامه ریزی کرده بودو بر اجرای دقیق آن در اقصی نقاط کشور تاکید داشت که نمود آن‌ها را می‌توان در هدف‌های ۹گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دید.

محمدپور تشریح کرد: تقویت توان و اقتدار فرهنگی، استقرار گفتمان فرهنگی در ابعاد توسعه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، صیانت از هویت ملی و دینی، کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت نهادهای صنفی و تشکل‌های مدنی فرهنگی و هنری و... از جمله تاکیدات و اهداف کلان دولت در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با یادآوری اینکه در چندسال اخیر در تمامی شاخص‌های فرهنگی و هنری رشد داشتیم اضافه کرد: دولت با این دیدگاه که حضور نخبگان فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف موجب ماندگاری توسعه در کشور می‌شود، اقداماتی از جمله تقویت انجمن‌ها، رفع مشکلات مادی و معنوی اهالی فرهنگ و هنر، دخیل کردن عقاید نخبگان فرهنگی و هنری در اداره کشور و... به سرانجام رسانده است.

وی درباره توسعه متوازن فرهنگ و هنر در کشور گفت: دیدگاه حاکمیت جریان فرهنگی و هنری کشور این بود که ما باید این عرصه را در ابعاد مختلف آن رشد بدهیم نه اینکه به برخی بخش‌ها بیش‌تر رسیده و برخی را نیز نادیده بگیریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد: تمامی برنامه‌هایی که در سال گذشته داشتیم، توجیه داشتند و مورد توجه و استقبال مردم و اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته‌اند.

وی خبر داد: در سال گذشته ۱۰۰۰ برنامه ریز و درشت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی انجام گرفت که بیش‌تر این برنامه‌ها به دست انجمن‌های تخصصی فرهنگی و هنری به وقوع پیوستند و این موضوع بسیار مورد رضایت ماست.

وی از استقبال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های موسسات مختلف در این حوزه خبر داد و افزود: اگر موسسه‌ای بخواهد اقداماتی از قبیل افزایش شاخص مطالعه در استان یا از هر موسسه‌ای که در خود توان رشد فرهنگی و هنری جامعه را ببیند،به لحاظ مادی و معنوی حمایت می‌کنیم.

محمدپور درباره اقدامات صورت‌گرفته در زمینه زبان ترکی اظهار کرد: در راستای رشد زبان ترکی بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان تشکیل شد که تاکنون به نقاط خوب و مثبتسهم رسیده است ودر آینده‌ای نه چندان دور اثرات خوب آن نمایان خواهد شد.

وی درباره احیای موسیقی فاخر آذربایجانی بیان کرد: برای موسیقی «عاشیق» و «مقامی» قدم‌های مهمی از جمله برگزاری جشنواره‌ عاشیقلار و نیز تشکیل انجمن عاشیقلار برداشته شدکه با استقبال کم‌نظیر مردم و اهالی موسیقی مواجه شد. فکر می‌کنم برای این نوع از موسیقی کاری بود که بسیار نیاز بود.

وی از برگزاری اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور در روز شنبه آینده خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره بین‌المللی روز شنبه با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز برگزار خواهد شد. برای این جشنواره از ۴۳کشور اثر به دبیرخانه ارسال شده بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم بهترین گزینه برای تصدی‌گری هستند افزود: هرکجا مردم ورود کرده اند،شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و برآورده شدن نیازهای آن حوزه بوده ایم. ما نیز در زمینه فرهنگ و هنر وارد گفتگو و مذاکره با بخش خصوصی شده‌ایم.

وی تعدد شاکیان خبرنگاران و اصحاب رسانه را در دادگاه مطبوعات نشانه‌ای مثبت دانست و اعلام کرد: وقتی رسانه و خبرنگار به رسالت اصلی خود عمل می‌کند، باید هم انتظار شاکی بودن خیلی‌ها را داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری