Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@13:36:59 GMT

ذوب آهن 2 پدیده 0؛ وباز هم سبزپوشان آسیایی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۱۱۴۳

ذوب آهن 2 پدیده 0؛ وباز هم سبزپوشان آسیایی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تیم فوتبال ذوب آهن با توجه به اینکه در هفته گذشته 2 امتیاز رقیب همشهری برای کسب رتبه چهارم عقب افتاده بود، در این دیدار باید با پیروزی زمین مسابقه را ترک می کرد و در تهران هم دل به توقف سپاهان در آزادی می بست؛ اتفاقاتی که رقم خورد و در نهایت جدال همشهری ها برای کسب رتبه چهارم با برتری ذوب آهن خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تیم ذوب آهن با درخشش بنگستون موفق شد پدیده را با 2 گل شکست دهد، اولین گل دیدار روی پنالتی که توسط بنگستون به دست آمد در دقیقه 9 توسط رجب زاده به ثمر رسید و دومین گل هم در دقیقه 57 روی پاس مهاجم هندوراسی و ضربه نهایی محمدرضا حسینی به دست آمد، تا ذوب آهن با 46 امتیاز و یک امتیاز بالاتر از سپاهان رتبه چهارمی که یکی از جذابیت های لیگ شانزدهم در هفته های پایانی بود را به خود اختصاص دهد. پدیده نیز با قبول اسین شکست تغییری در وضعیت کلی اش ایجاد نشد و با 34 امتیاز فصل را در رتبه یازدهم پایان داد.

ذوب آهن اصفهان – پدیده خراسان ساعت 18؛ ورزشگاه فولادشهر
رضا کرمانشاهی – مهدی الوندی – رضا قیم – حسین زیاری – ناظر: علی خسروی

ترکیب ذوب آهن:

رشیدمظاهری، مهران درخشان مهر (77 قاسم حدادی فر)، وحید محمدزاده،محمد نژاد مهدی، مهدی رجب زاده، احسان پهلوان (68 محمدستاری) ، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور،محمدرضا حسینی (80 ربیع عطایا) ، مرتضی تبریزی و جری بنگستون.
سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب پدیده:

سعید جلالی راد، عبدالله حسینی، رضا ناصحی، یونس شاکری، محمد علیمردانی، ابوالحسن جعفری، میلاد کمندانی، معین عباسیان (40 محسن یوسفی)، حسین زامهران، مرتضی منصوری و اکبر ایمانی

سرمربی: رضا مهاجری

کارت زرد

محمد علیمردانی (32) زامهران (37)

شرح نیمه اول

شاگردان مجتبی حسینی در نیمه اول دیدار دو تیم به دلیل انگیزه زیادی که برای کسب پیروزی داشتند بازی را خیلی بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی به گل برتری دست یافتند. در ادامه هم این روند ادامه داشت و بارها بازیکنان ذوب اهن از چپ و راست روی دروازه جلالی راد خطرساز شدند که گاهی واکنش های این گلر و گاهی هم بی دقتی بازیکنان ذوب آهن مانع از به ثمر رسیدن گل دوم بازی شد. شاگردان رضا مهاجری در نیمه اول چیزی برای ارائه نداشتند و به نظر می رسد مشکلات مالی و عدم پرداخت مطالبات روی عملکرد تیم تاثیرگذار بوده است. دیدار دو تیم در نیمه اول با برتری کامل سبزپوشان در خانه پایان یافت.

شرح گل‌ها:



1-0 (ذوب آهن): در دقیقه 10 بازی جری بنگستون با گذر از دروازه بان تیم پدیده با خطای این بازیکن مواجه شد و داور نقطه پنالتی را اعلام کرد. در ادامه مهدی رجب زاده پشت توپ قرار گرفت و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.



2-0 (ذوب آهن): در دقیقه 57 پاس در عرض بنگستون پشت محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید و این بازیکن پس از اینکه دو گام به سمت دروازه برداشت با گلر پدیده تک به تک شد و با یک ضربه به سمت چپ گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن:

جری بنگستون با به دست آوردن یک پنالتی و فراهم کردن پاس گل دوم، چهره تاثیرگذار ذوب آهن در هفته پایانی بود. ضمن اینکه نمی توان به بازی درخشان محمدرضا حسینی که گل دوم بازی را به دقت خاصی به ثمر رساند و در هفته های اخیر نمایش های خوبی داشته، اشاره نکرد.

اتفاق وِیژه:

اگرچه تیم ذوب آهن با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرد ولی آنها برای رسیدن به رتبه چهارم و امیدوار بودن به کسب سهمیه، نیاز به عملکرد خوب استقلال در آزادی داشتند؛ اتفاقی که رخ داد و آبی پوشان توانستند در آزادی اولین شکست کرانچار را در بازگشت به ایران رقم بزنند تا ذوب آهن چهارم لیگ شانزدهم لقب گیرد و امید به شکست نفت تهران در فینال جام حذفی داشته باشد.

دقایق حساس:

دقیقه 11: شوت محمدرضا حسینی پس از برخورد به مدافع پدیده راهی کرنر شد.

دقیقه 19: ارسال زیبای محمدرضا حسینی در موقعیتی مناسب و در تیر دوم به بنگستون رسید ولی ضربه این بازیکن دقیق نبود و با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 22: ضربه احسان پهلوان از داخل محوطه جریمه با واکنش سعید جلالی راد به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 31: ضربه محمدرضا حسینی از راه دور با واکنش گلر پدیده به بازی برگشت داده شد.

دقیقه 34: ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور به آرامی در دستان جلالی راد آرام گرفت. البته گلر تیم پدیده در برخی صحنه ها و در دفع یک ضرب توپ با مشکل روبرو شده است.

دقیقه 36: ضد حمله خطرناک تیم ذوب آهن با پاس خوب بنگستون در دهانه دروازه به تبریزی می توانست به گل دوم بازی بدل شود ولی مرتضی تبریزی کمی دیر به توپ رسید تا این موقعیت حساس از دست برود.

دقیقه 44: نفوذ بنگستون از سمت راست خط دفاعی پدیده و ضربه این بازیکن با واکنسش جلالی راد به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 51: باز هم بازیکنان ذوب آهن روی یک ضد حمله سریع می توانستند به گل دوم برسند و لی مدافع پدیده در آخرین لحظه از ورود توپ بنگستون به دروازه خالی جلوگیری کرد و توپ به کرنر رفت.

دقیقه 56: تک حمله خطرناک تیم پدیده تا این لحظه توسط رشید مظاهری دفع شد.

دقیقه 60: ارسال احسان پهلوان و ضربه حسینی یک موقعیت دیگر برای ذوب اهن رقم زد.

دقیقه 68: شوت خطرناک محمدرضا حسینی با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 79: حمله خطرناک تیم پدیده و ارسال بازیکنان این تیم طول خط دروازه ذوب آهن را طی کرد ولی بازیکنی نبود که روی خط دورازه ضربه نهایی را به توپ بزند.

حاشیه:

* مهدی رجب زاده برای دومین هفته پیاپی در پست دفاع راست برای ذوب آهن به میدان فرستاده شده است.

* در دقیقه 58 سپاهان گل تساوی را در ورزشگاه دریافت کرد و با این شرایط ذوب آهن رتبه چهارم را در پایان هفته سی ام از آن خود خواهد کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلان ۱-۲ اینتر: دومین ستاره روی پیراهن نراتزوری

به گزارش "ورزش سه"، اینتر از فرصت فوق‌العاده‌ای که رسیده بود به خوبی استفاده کرد و موفق شد با گل‌های فرانچسکو آچربی و مارکوس تورام میلان را در سن‌سیرو شکست دهد و قهرمانی‌اش در سری A را قطعی کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، این آبی و مشکی‌پوشان بودند که بازی را بهتر از حریف همشهری آغاز کردند. آنها چندین بار به محوطه میلان نزدیک شدند اما در تهدید دروازه ناکام بودند تا اینکه در دقیقه ۱۸ ارسال کرنر دی‌مارکو با ضربه سر پاوارد در مقابل دروازه به آچربی رسید و او هم با یک ضربه سر دیگر دروازه را باز کرد.

در دقیقه ۲۵ یک بار دیگر ارسال دی‌مارکو به محوطه جریمه منجر به خلق موقعیت شد. این بار لائوتارو مارتینز به توپ رسید اما ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت.

چهار دقیقه بعد لیائو با فرار از تله آفساید با سومر در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه وینگر پرتغالی با مهار دروازه‌بان مواجه شد.

در دقیقه ۳۸ تورام پس از یک و دو با بارلا در موقعیت خوبی قرار گرفت اما ضربه‌اش با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

دقایق پایانی نیمه اول هم در حالی گذشت که اینتر بازی را در اختیار داشت و خبری از تهدید جدی بر روی دروازه‌ها نبود.

در دقیقه ۴۹ نیمه دوم اختلاف بیشتر شد. او از سمت چپ حرکت کرد و با زدن شوتش به سمت موافق، دروازه میلان را برای بار دوم باز کرد.

دو دقیقه بعد پولیشیچ می‌توانست به گل دوم اینتر پاسخ دهد اما سومر به خوبی مقاومت کرد و توپ دفع شد.

در دقیقه ۵۸ شوت خطرناک چالهان‌اغلو از پشت محوطه جریمه با واکنش عالی مایک مانیان روبرو شد.

در ادامه اینتر که به هدفش رسیده بود بازی را مدیریت کرد و شاهد موقعیتی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۷۴ والی خطرناک لیائو به شکل نفس‌گیری از بالای دروازه عبور کرد.

شش دقیقه بعد میلان بالاخره به گل رسید. ارسال زیبای چوکووئزه با ضربه سر لیائو به مقابل دروازه رفت. در آنجا یک ضربه سر دیگر از گابیا به شکل خطرناکی به سمت دروازه رفت اما سومر با واکنشش توپ را به تیر کوبید، با این حال سیو او بی‌ثمر ماند و توموری روی ریباند دروازه خالی را باز کرد.

در دقایق پایانی بازی موقعیتی دیگری بر روی دروازه‌ها ایجاد نشد و تنها اتفاقات مهم بازی چند درگیری بین بازیکنان بود که منجر به اخراج دنزل دامفریز، تئو هرناندز و داویده کالابریا شد.

درنهایت بازی به پایان رسید و اینتر با کسب ۳ امتیاز بازی امشب به مقام قهرمانی سری A دست یافت.

دیگر خبرها

  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اورتون ۲-۰ لیورپول: کلوپ بدون قهرمانی می‌رود!
  • لوریان ۱-۴ پی‌اس‌جی: پاریس روی دوش امباپه و دمبله
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • پدیده فصل گذشته دروازه‌بانی آماده چالش با استقلال
  • میلان ۱-۲ اینتر: دومین ستاره روی پیراهن نراتزوری
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود