Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: لازم است بنگاه‌های اقتصادی برای اجرای بهتر قانون رفع موانع تولید این قانون را مطالعه کنند و آن را با شرایط خود تطبیق دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود نعمتی ظهر امروز در جلسه بررسی ایرادات قانون رفع موانع تولید که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به این قانون اظهار داشت: به منظور اجرای موثر این قانون لازم است که بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی آن را مورد مطالعه دقیق قرار دهند و مطابق با شرایط خود آن را تطبیق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قانون شاید در حد انتظارات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی نباشد و برخی مواقع درخواست‌هایی که مطرح می‌شود یک مقدار فراتر از این قانون هستند که لازم است بنگاه‌ها شناخت لازم را نسبت به مفاد این قانون داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی تصریح کرد: برای مثال بحث بازپرداخت ارزی که تنها برای واحدهایی است که از صندوق ذخیره ارزی برداشت داشته‌اند و افرادی که از بانک یا غیره برداشت ارز داشته‌اند مشمول این قانون نمی‌شوند، بنابراین بخشی از مشکلات ناشی از آشنا نبودن بنگاه‌ها با مفاد این قانون است.

نعمتی بیان کرد: بخشی هم برمی‌گردد به تحلیل‌های متفاوت مسئولان اجرایی از این قانون که تلاشمان بر این است تا مسئولان اجرایی را به اجرای آنچه که در قانون آمده است ملزم کنیم تا دیگر براساس تحلیل‌های خود عمل نکنند.

وی ادامه داد: برخی از افراد هم از وجود چنین قانونی بی‌خبر هستند و مشکل را تحمل می‌کنند و شاید از وجود مشکلات هم ناراضی باشند و مشکلات را مطرح کنند اما از این قانون اطلاع ندارند که اقدام کنند، بنابراین این قانون نسخه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی است و باید آن را حفظ باشند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی عنوان کرد: از سال 94 که این قانون اجرا شده ممکن است مسائل و مشکلات بسیاری اتفاق افتاده باشد که باید بررسی شود و عامل آنها مشخص گردد، درمجموع این قانون برای شرایط ویژه‌ای تصویب شده و ممکن است پس از برطرف شدن این مشکلات دیگر نیاز به این قانون نباشد و با توجه به وضع حال آن زمان صنعت تصویب شده است.

نعمتی اضافه کرد: در استان مرکزی هر هفته یک جلسه برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌شود و در خیلی از این جلسات از قانون رفع موانع تولید استفاده می‌شود.

روح قانون رفع موانع تولید اصلاح روند قوانین در مسیر تولید است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی در این جلسه گفت: روح قانون رفع موانع تولید برطرف کردن مشکلات انباشت شده نیست بلکه اصلاح روند موجود است.

مجید نیکی‌ملکی با اشاره به این قانون اظهار داشت: روح قانون رفع موانع تولید برطرف‌سازی مشکلات انباشت شده نیست بلکه اصلاح روند موجود در مسیر تولید است و شاید صحبت کردن دررابطه با تغییر مفاد آن خیلی موضوعیت نداشته باشد.

وی افزود: قانون رفع موانع تولید، قانون بسیار جامعی است و کمتر قانونی را دیده‌ام که انقدر جامع به همه مسائل پرداخته باشد و موضوعاتی چون مالیات، تامین اجتماعی، گمرک و غیره را در خود جای داده باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی تصریح کرد: آنچه که سبب شده امروز نقد و انتقادهایی نسبت به این قانون مطرح شود این است که باید این قانون به اصلاح قوانین گذشته بپردازد و آنها را مد نظر قرار دهد نه اینکه به برطرف کردن انباشت مطالبات مالیاتی و دیگر مشکلات بپردازد.

نیکی‌ملکی بیان کرد: درمجموع این قانون از قانون‌های جامعی است که پیرامون تمام مسائل، مواد و تبصره‌هایی ذکر کرده و با محوریت برطرف کردن موانع تولید به بخش‌های مختلف پرداخته است.

وی ادامه داد: نقاط قوت بسیاری هم در این قانون وجود دارد که در بسیاری از زمینه‌ها گره‌گشای صنایع بوده و مشکلات آنها را برطرف کرده است و درواقع سعی در برطرف کردن مشکلات دارد اگر به نحوه صحیح مورد استفاده قرار گیرد و هدف اصلی آن دنبال شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی عنوان کرد: بنابراین بهتر است روی مواردی از این قانون تمرکز کنیم که برای دولت بار مالی نداشته باشد.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،حجت الاسلام حمیدی در جلسه تبیین برنامه های عملیاتی دادگستری استان کرمان گفت:کمک دستگاه قضائی به تحقق شعار سال مورد تاکید می باشد و در سال گذشته به واحدهای تولیدی کمک های زیادی شد که آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

عالی ترین مقام قضائی استان اظهار داشت: با توجه به تحقق شعار سال امسال بهترین فرصت می باشد تا موانع از جلوی راه تولیدکنندگان برداشته شود و سرمایه گذاران بتوانند اشتغال آفرینی کنند.

این مقام ارشد قضائی گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی می شود و راهکارهایی ارائه می گردد.

وی افزود: روسای دادگستری و دادستان ها در شهرستان ها نقش اصلی را در اجرای برنامه های مورد نظر داشتند و سیستم قضائی استان در سال گذشته با هماهنگی های انجام شده به موفقیت های خوبی دست یافت.

حجت الاسلام حمیدی همچنین با اشاره به سند تحول گفت: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان ها ابلاغ شده است و این سند نقشه راه سیستم قضائی می باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

 

دیگر خبرها

  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید