Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهم خروجي رسانه‌هاي برون مرزي درباره انتخابات رياست جمهوري ايران که محصول رصد گروه مانيتورينگ جام طي ساعات اخير مي‌باشد، در قالب اخبار کوتاه و گزيده از منظرتان مي‌گذرد.

سرويس سياسي جام نيـوز؛

ان بي سي: موضوعاتي که آقاي رئيسي در سخنراني‌هاي خود محور قرار داده -مخصوصا آنچه درباره مشکلات اقتصادي مطرح مي‌کند- ممکن است آقاي روحاني را محکوم به شکست کرده و رياست‌جمهوري وي را تک‌دوره‌اي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سي ان بي سي: نتيجه انتخابات و سرنوشت روحاني در حقيقت بسته به اقتصاد است. در حال حاضر مردم ايران بر اين باورند که توافق هسته‌اي نتوانسته شرايط زندگي‌شان را بهبود بخشد و همچنان نرخ بيکاري بالاست.


فارن افرز: روحاني براي پيروزي در انتخابات بايد از عملکرد پرفرازونشيب خود دفاع کند. هرچند در دولت او پيشرفت‌هاي اقتصادي وجود داشته، اما نرخ بيکاري بيشتر شده است و سرمايه‌گذاران خارجي تمايل چنداني به تجارت با ايران ندارند. به همين دليل اميد جامعه به توافق هسته‌اي رو به افول است.


انديشکده رند: تضميني وجود ندارد که روحاني براي بار دوم به‌عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شود، زيرا برجام آنطور که او وعده داده بود و بسياري از مردم ايران انتظار داشتند، سود اقتصادي بزرگي به همراه نداشته است.


انديشکده چتم هاوس: در برنامه‌هاي روحاني براي رونق اقتصادي و سياست‌هاي منطقه‌اي ايران، مفهوم «مقاومت» جايي ندارد. دو عامل باعث شده که او در برابر حملات اصولگرايان آسيب‌پذير باشد؛ 1. قطره‌چکاني بودن روند سرمايه‌گذاري خارجي در ايران 2. افزايش محدود رشد اقتصادي


خبرگزاري فرانسه: روحاني با دو مشکل روبروست؛ 1. رقيبان چالش برانگيزي مثل قاليباف و رئيسي 2. نااميدي مردم از برجام



نيويورک ريويو: معجزه اقتصادي که دولت روحاني به مردم قولش را داده بود، اصلا محقق نشد و اميدواري حاصل از رفع تحريم‌ها به حل مشکلات معيشتي شهروندان ايراني نينجاميد. البته اوضاع براي قشر مرفه جامعه تفاوتي نکرده است؛ آن‌ها با خريدوفروش ارز خارجي و سپرده‌گذاري در بانک‌ها مثل هميشه اتومبيل‌هاي لوکس خود از قبيل پورشه را به‌روز مي‌کنند، ادکلن‌هاي 300 دلاري مي‌خرند و بهترين رستوران‌ها را براي سرو شام رزرو مي‌کنند. تهديد اصلي براي روحاني، بيشتر از جانب دولت ترامپ و اکثريت جمهوري‌خواه کنگره مي‌باشد که راه ورود سرمايه‌گذاران به ايران را سد کرده‌اند. اگر وضع به همين منوال ادامه يابد، روحاني به‌عنوان مردي در تاريخ ايران ثبت مي‌شود که برنامه هسته‌اي کشورش را به ادکلن‌هاي اروپايي فروخت!


پايگاه ايران واير: اگر منطق اصولگرايان اين است که قاليباف و رئيسي در ميدان انتخابات بايستند و بخشي از سبد رأي را حفظ کنند تا انتخابات به دور دوم برود، «جبهه پايداري» چرا اينطور کمر همت به تخريب قاليباف بسته و حتي تلويحا خواستار کناره‌گيري او به‌نفع رئيسي شده است؟!


بي بي سي: عملکرد روحاني در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي، طبقات متوسط و فرودست را به دولت بدبين کرده و رأي منفي او را افزايش داده است. اصلاح طلبان به جهانگيري اعتماد بيشتري دارند.


راديو فرانسه: شايد نيمي از مردم هنوز در مورد انتخابات تصميم نگرفته‌اند؛ چون شماري رأي نمي‌دادند يا از حسن روحاني نااميد شده‌اند و يا هنوز کانديداي دلخواه خود را برنگزيده‌اند.


وب‌سايت زيتون: به احتمال زياد انتخابات به دور دوم خواهد کشيد. روحاني در دور دوم با اتحاد خط اصولگرايي پشت کانديداي واحد، با مشکل زيادي روبرو خواهد بود. واي به آنکه به‌جاي روحاني، جهانگيري کانديداي اين‌سو در دور دوم باشد که امتيازات خاص روحاني را هم ندارد. کاش خط اعتداليون و اصلاح‌طلبان خطر رئيسي را کاملا درک کنند و اينقدر خود را با قاليباف مشغول نکنند و براي ترکيب جهانگيري-روحاني هرچه زودتر چاره‌اي بينديشند.


بي بي سي/ بازخواني عملکرد کانديداها در مناظره اول

روحاني) مهمترين نقطه ضعف او، برخوردار نبودن از نقشه‌اي مشخص براي مواجهه با قاليباف بود. روحاني هربار به‌گونه‌اي واکنش نشان داد که گويي غافلگير شده است. نتيجه اين شد که در موضع تدافعي قرار گرفت و عصبي شد.

قاليباف) تلاش واضحي براي جا انداختن عبارت «4 درصدي» انجام داد. بزرگترين مشکل قاليباف، تکرار حساب‌نشده اين عبارت بود. او در مقابل حملات پياپي جهانگيري ضعف نشان داد و به کنايه‌هاي سنگين وي مطلقا جواب نداد.

جهانگيري) معاون رئيس‌جمهور در مناظره اول فراتر از انتظارات مدافعان و مخالفان دولت يازدهم ظاهر شد. ارائه اطلاعات قابل فهم، حملات پياپي به رقيب، استفاده مؤثر از وقت و إشرافش به اطلاعات عددي در حدي بود که به‌زحمت مي‌توان نقاط ضعف بزرگي را در مناظره او برجسته کرد.

رئيسي) در ابتداي ورود به عرصه انتخابات، خود را رقيب فقر دانست و اين يعني که در جايي بالاتر از ديگر نامزدها ايستاده و کارش رقابت با ديگران نيست. از مردي مقدس انتظار مي‌رود که در راه ناهموار مناظره سکوت پيشه کند و در بحث و جدل داخل نشده و در سطح ديگر رقبا نازل نشود، اما اين خصايص براي رأي‌آوري سخت مضر است؛ هواداران انتظار دارند رئيس خود از قلعه بيرون آيد و حرکتي کند، اما نه به هر قيمتي!

* اگر هنوز در نظرسنجي انتخاباتي جام نيوز مشارکت نکرده‌ايد، «اينجا» کليک کنيد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای وحدت اصولگرایی در خصوص نامزدهای مورد حمایت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح مهمی ارائه کرد.

احسان محمدحسینی معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت طی بیانیه ای اعلام کرد: با عنایت به اصول حرفه‌ای و پرهیز از ایجاد شائبه و جلوگیری از انتشار شایعات بی اساس برای هموطنان عزیز و رسانه‌های کشور، ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است.

گفتنی است که فهرست انتخاباتی شورای وحدت منحصراً از طریق وبسایت و کانال‌های رسمی این شورا منتشر خواهد شد.

کد خبر 6094967

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس