Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-05-06@03:50:15 GMT

روایتی از رفتن به قله در مستند انتخاباتی میرسلیم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۲۹۴۰

روایتی از رفتن به قله در مستند انتخاباتی میرسلیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اولین مستند سیدمصطفی میرسلیم راس ساعت 18:30به مدت 24 دقیقه و 18 ثانیه روی آنتن شبکه یک و شبکه مستند سیما رفت.
این مستند با پخش تصاویری از حضور میرسلیم در وزارت کشور برای ثبت نام با لباس و کلاه کارگری و موسیقی متن آرامی روی تصاویر آغاز شد، سپس با تصاویری از اجلاس سراسری دبیران استان ها و شهرستان های حزب موتلفه اسلامی 9 دی سال گذشته و سخنان محمدنبی حبیبی دبیر این حزب ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بخش از تصاویر حبیبی گفت: آمدن ما جای هیچ کس را تنگ نمی کند، افراد حق دارند نامزد بشوند بنابراین به طریق اولی احزاب حق دارند نامزد معرفی کنند.
در ادامه موسیقی پرشور تصاویری از حضور میرسلیم را در صحنه های مختلف کاری نشان داد و عنوان پنجاه سال تجربه خدمت روی صفحه حک شد.
در ادامه این مستند که در آغاز یا انجام آن تیتراژی نداشت و مشخص نشد سازنده آن کیست، میرسلیم مقابل دوربین نشست و خطاب به فردی که تصویرش دیده نمی شد زمان و مکان تولد خود را بیان کرد و همزمان تصاویری آرشیوی از خیابان مولوی تهران دیده شد.
وی در ادامه همچنان رو به دوربین به آغاز روند انقلاب اسلامی در خرداد 1342 اشاره کرد که همزمان با 16 سالگی وی بوده است، صدای سخنرانی امام خمینی (ره) روی تصاویر آرشیوی از سخنرانی ایشان در 13 خرداد 42 و در مدرسه فیضیه دیده شد وی در ادامه توضیح داد به دلیل جو خفقان قبل از انقلاب اسلامی برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته است.
این جمله راوی روی عکس هایی که وی را بعد از دانش آموختگی در فرانسه نشان می داد، برجسته بود که «او از معدود مدیران و خدمتگزارانی محسوب می شود که پیش از رسیدن به مقام و منصب مدارج عالیه خود را طی نموده است».
در ادامه تصاویری از نشست خبری میرسلیم بعد از نامزدی ریاست جمهوری پخش شد که وی به زبان فرانسه اهداف خود را از اقدام برای ریاست جمهوری توضیح می داد.
راوی سپس اولین شغل میرسلیم را در ایران به عنوان اولین مدیر بهره برداری مترو در سال 54 بیان کرد و میرسلیم از سفر خود به فرانسه در سال 57 برای دیدار با امام خمینی (ره) و پیام جامعه اسلامی دانشگاهیان به مرحوم امام خبر داد.
این مستند در ادامه داستان خدمت میرسلیم را در دولت موقت روایت کرد در حالی که موسیقی ملایمی روی تصاویر آرشیوی از این همکاری ها پخش می شد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شروع فعالیت های سیاسی خود را کمک به دولت برای برگزاری همه پرسی در فروردین 1358 اعلام کرد و همزمان با بیان رای 98 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی موسیقی اوج گرفت و تصاویری از شادی مردم در خیابان ها سال 58 پخش شد.
راوی در ادامه گفت: با اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام که بعدها تعدادی از آنها به جرگه اصلاح طلبان پیوستند، دولت موقت سقوط کرد و شورای انقلاب اداره حکومت را در دست گرفت.
معاونت سیاسی و اجتماعی وزارت کشور، سرپرستی شهربانی دو مسئولیت میرسلیم بعد از دولت موقت بود.
راوی همچنین از قصد ابوالحسن بنی صدر برای معرفی میرسلیم به عنوان نخست وزیر گفت و در ادامه این نامزد ریاست جمهوری مقابل دوربین افزود: بعد از نخست وزیری مرحوم رجایی ایشان از من خواست مسئولیت آوارگان جنگی را برعهده بگیرم.
بعد از این گفته تصاویر آرشیوی از حضور میرسلیم در محل اسکان موقت جنگ زده ها دیده می شد و میرسلیم گفت: ظرف یک ماه همه جنگ زده ها را سرشماری کردیم و مجلس با اعتماد به من 3 میلیارد تومان خارج از محاسبات در اختیار من قرار دادند و همه این رقم خدمت جنگ زدگان رفت.
سپس تصاویری از روزنامه ها در مورد وقایع خرداد، تیر و شهریور 1360 و ترورهای منافقین پخش شد که میرسلیم نیز توضیحاتی در این مورد می داد.
دوران بعدی کاری میرسلیم از مهر 1360 و ریاست نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی آیت الله خامنه ای (رییس جمهوری وقت) فرا رسیده است.
راوی همچنین سابقه کاری میرسلیم را از 1368 تا 1372 به عنوان مشاور رییس جمهوری و بعد از آن زمان طی یک دوره چهارساله به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.
میرسلیم در این زمان که به دوره کاری وی در وزارت فرهنگ می پرداخت، گفت: بلوغ فرهنگی با تجربه حاصل می شود و با دستور نیست. یکی از ضعف های ما اعتماد به ناشران بود و گفتیم براساس آنچه در قانون اساسی مطرح شده و هر اثر ترجمه و تالیف برای چاپ چه شرایطی باید داشته باشد، خودتان ممیزی را برعهده بگیرید؛ تا آنچه خلاف است انجام نشود.
راوی در ادامه از تولید فیلم های فاخری مانند «روز واقعه» ساخته شهرام اسدی، «لیلی با من است» از کمال تبریزی، «کیمیا» به کارگردانی احمدرضا درویش و «بچه های آسمان» ساخته مجید مجیدی در زمان وزارت میرسلیم اشاره کرد و گفت: با وجود تمام نظرهای ضدونقیض در مورد این دوران می توان از تولید فیلم های شاخص یادشده و کرامت هنرمندان در آن زمان یاد کرد.
در ادامه راوی برای مخاطب توضیح داد، میرسلیم بعد از وزارت ارشاد به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1375 درآمده است.
میرسلیم گفت: بعد از فراغت از فعالیت های وزارتی در بازدیدی از ایران خودرو گزارش دادند خودروی ملی برای تولید آماده شده که در سال 87 دانش فنی آن را به دست آورده ایم. راوی نیز گفت مهندس میرسلیم این بار دست به کار تولید خودروی ملی شد.
تصاویری از نشست خبری نشان داده شد که میرسلیم می گفت: جوانان ما از لحاظ توانایی ها بسیار برجستگی دارند. باور کنیم اقتصاد مقاومتی شدنی است و ما این را اثبات کرده ایم.
در ادامه موسیقی زیر صدای میرسلیم باز اوج گرفت و همزمان با پخش تصاویر آرشیوی از حضور وی در ایران خودرو، وی تاکید کرد: تصاویر آشنا به راه حل مسائل هستیم و می دانیم چه باید کرد، عده ای فقط شعار می دهند.
ادامه این مستند به سوابق ورزشی وی در فدراسیون نجات غریق و کوهنوردی پرداخت و وی گفت: خلق و خوی من با کار امداد و نجات هماهنگی دارد.
راوی بار دیگر به انتخاب میرسلیم توسط حزب موتلفه اشاره کرد و تصاویر حبیبی را در اجلاس سراسری دبیران استان ها و شهرستان های حزب موتلفه اسلامی نشان داد که از سوابق میرسلیم برای دریافت جایزه بهترین کتاب سال، بهترین کتاب دانشگاهی و بهترین کتاب فناوری خبر می داد.
سه دقیقه پایانی این مستند با قطعه خوشه چین و صدای سالار عقیلی پخش شد روی تصاویری که میرسلیم را در حال عکس گرفتن با دختران و پسران نوجوان ایران زمین نشان می داد.
همچنین تصاویر دیگری از حضور وی بر مزار شهدای انقلاب اسلامی، در حال کار در ایران خودرو، در حال تدریس در دانشگاه و ...مشاهده می شد.
تصاویر آخر نیز به کوهنوردی میرسلیم به تنهایی اختصاص داشت و آخرین پلان مدیوم شاتی از میرسلیم روی بلندی بود که می گفت: اهل به قله رفتن هستیم و می دانیم چطور نفس خود را تنظیم بکنیم، چطور یارگیری بکنیم تا به نتیجه برسیم ان شالله.
این مستند از نظر محتوایی برنامه های میرسلیم را در زمان ریاست جمهوری نشان نمی داد و تشریح نمی کرد و تنها سوابق کاری او را از آغاز انقلاب به تصویر کشید؛ سوابقی که میرسلیم در برنامه متکلم وحده نیز که پیش از این (11 اردیبهشت) از شبکه یک سیما پخش شده بود، به تفصیل از آنها سخن گفته بود.
از نظر جذابیت های بصری هم می توان گفت که سازندگان این مستند که پیش از این ستاد انتخاباتی میرسلیم، حزب موتلفه و شماری از جوانان متخصص عنوان شده بودند استفاده ای از تنوع بصری، اهمیت و تاثیرگذاری موسیقی و حضور دیگر شخصیت ها و حتی مردم عادی در آن نکرده بودند، میرسلیم تنها شخصیت این مستند بود و حتی در تدوین این مستند و چینش دقیق پلان ها سلیقه ای دیده نمی شد.
بر اساس گزارش ها مستند دیگری میرسلیم چهارشنبه آینده (20 اردیبهشت) ساعت 22 پخش می شود.
شبک **فراهنگ**9157**1917**خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار دهنده: سید محمدباقر نوربخش

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شهید علی اکبر شمشیری یکی از معلمان شهرستان آباده بود که با وجود ۷۰ درصد جانبازی و نقص عضو، پس از دفاع مقدس، نیز معلمی را ادامه داد و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان آباده به فعالیت پرداخت.  
او که در دوران انقلاب اسلامی، به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخته بود، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و به مقابله با دشمن پرداخت.
شهید شمشیری در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۸، کربلای پنج و کربلای ۱۰ به نقش آفرینی پرداخت و در نهایت یک پای وی قطع و پای دیگرش به شدت مجروح شد.
این معلم شهید پس از جنگ تحمیلی با عشق به معلمی در کلاس درس مشغول تدریس شد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به فعالیت پرداخت.
انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات حاج علی اکبر شمشیری پس از دفاع مقدس بود.
وی با ارادتی که به شهید عبدالکریم فرخی داشت، وصیت کرده بود که پس از شهادتش زیر پای این شهید بزرگوار به خاک سپرده شود و در نهایت به آرزویش رسید و در چهارمین روز از تیر ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی برای ریختن در خانه مردم
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی