Web Analytics Made Easy - Statcounter

، پایان این هفت روز ورزش با برگزاری دیدارهای هفته پایانی لیگ شانزدهم فوتبال همراه بود و البته خبر خوب برای بانوان بسکتبال به واسطه تائید فدراسیون جهانی برای حضور محجبه آنها در میادین بین المللی و درجان فوتبال در رنکینگ جهانی.

در این هفته قهرمانی هایی برای وزنه برداری و هاکی سالنی ایران در آسیا به دست آمد و یک سنگنورد کشورمان هم در جام جهانی صاحب این عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کلید خوردن پروژه واگذاری باشگاه تراکتورسازی، اعتصاب قهرمان لیگ، جریمه فیفا برای ایران و ... اتفاقات مهم دیگری را هم رقم زدند.

البته چند تیم ایران در رویدادهای بین المللی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند که خیلی به آنها توجه نشد و در حد خبرهای معمولی به آنها پرداخته شد. با این حال فوتبال همچنان مورد توجه ترین رشته است.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح است:

فوتبال ایران توسط فیفا جریمه شد
فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر استفاده چندباره هواداران ایران از مواد آتش‌زا در جریان دیدرا برابر چین که هشتم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و همچنین ازدحام بیش از حد در ورزشگاه ، فدراسیون فوتبال ایران را ۵۰ هزار فرانک سوئیس جریمه کرد. این در حالی است که احتمال می رفت محرومیت سنگینی در انتظار فوتبال ایران باشد به خصوص اینکه در این دیدار، یکی از مواد محترقه پرتاب شده از سوی تماشاگران به کمک داور برخورد کرد.

اعتصاب قهرمانان
بازیکنان تیم فوتبال پرپسولیبس بعد از مسجل شدن قهرمانی شان در لیگ برتر و اتفاقات تلخ روز قهرمانی، روزهای تلخ تری را هم سپری کردند. سرخپوشان روزهای چهارشنبه تا جمعه به خاطر مشکلات مالی تمرینات این تیم را تحریم کردند تا پرسپولیس بدون برگزاری تمرین و اردو بهمصاف ذوب آهن اصفهان برود. نکته جالب اینکه بازیکنان حتی وساطت علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه را که روز جمعه به محل تمرین رفته بود تا این مشکل را برطرف کند، نپذیرفتند. این موضوع تاثیر منفی خود در دیدار برابر ذوب آهن نشان داد طوریکه پرسپولیس گل های عجیبی را مقابل این حریف اصفهانی دریافت کرد و در نهایت هم به تساوی سه بر سه رضایت داد.

منصوریان جای قلعه نویی را گرفت/ تساوی پرسپولیس بعد از اعتصاب
هشت دیدار هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شنبه گذشته به صورت همزمان برگزار شد که طی آن در همه دیدارها گل یا گل هایی از خط دروازه ها عبور کرد و یک تیم برنده و دیگری بازنده شد به جز دیدار دو تیم استقلال خوزستان و گسترش فولاد که به میزبانی خوزستانی ها برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. البته دیدارهای این از مسابقات یک تساوی دیگر هم داشت اما با ۶ گل؛ پرسپولیس یک طرف این دیدار بود. این تیم در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن بود و مقابل این تیم با تساوی ۳ بر ۳ متوقف شد.

در دیگر دیدارهای این هفته از رقابت ها استقلال تهران در مشهد ۲ بر یک پدیده را شکست داد. صبا هم با همین نتیجه در تهران تیم نفت را شکست داد. پیکان و سپاهان در دیدار های خانگی مقابل سایپا و تراکتورسازی با ۲ گل صاحب برتری شدند. سیاه جامگان و فولاد هم در این هفته به ترتیب در تبریز و آبادان به مصاف ماشین سازی و صنعت نفت رفتند و صاحب برتری یک بر صفر شدند.

هفتمین قهرمانی هاکی سالنی ایران در آسیا
ملی پوشان هاکی سالنی ایران جام قهرمانی هفتمین دوره مسابقات جام ملتهای آسیا که به میزبانی قطر برگزار شد را بالای سر بردند. این تیم در دیدار نهایی این دوره از رقابت ها که جمعه گذشته برگزار شد، به مصاف تیم ملی قزاقستان رفت و با نتیجه پر گل ۱۰ بر یک پیروز شد تا برای هفتمین بار قهرمان این مسابقات شود. این قهرمانی در حالی به دست آمد که ملی پوشان هاکی کشورمان به خاطر فینالیست شدن در آسیا، برای سومین بار سهمیه حضور درمسابقات جهانی (۲۰۱۸ آلمان) را به دست آورده بودند.

واگذاری تراکتورسازی کلید خورد
با موافقت مسئولین سپاه پاسداران و همکاری نهادهای مربوطه طرح واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز به منظور ایجاد ساختاری منسجم و با ثبات در این باشگاه پرطرفدار آغاز شد. بر این اساس پس از دستور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز اولین جلسه همفکری در راستای عملیاتی شدن این دستور با حضور دکتر پزشکیان، دکتر دبیری ، دکتر نجفی و دکتر آجورلو در تبریز برگزار گردید و حاضران در این نشست به بررسی آخرین شرایط واگذاری باشگاه پرداختند. روند واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز با حفظ ساختار مدیریتی موجود به صورتی انجام می شود که همچون سال های گذشته تیم فوتبال تراکتورسازی با ثبات و آرامش در جام های داخلی و بین المللی به کار خود ادامه دهد.

تیم ملی وزنه برداری قهرمان آسیا شد
تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا موفق شد بعد از ۵ سال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در این دوره از رقابتها که در عشق آباد ترکمنستان جریان داشت، محمدرضا براری مدال طلای مجموع دسته ۱۰۵ کیلوگرم، صالح چراغی مدال نقره مجموع دسته ۸۵ کیلوگرم، سیدایوب موسوی نقره مجموع دسته ۹۴ کیلوگرم وعلی هاشمی مدال‌ برنز دسته ۱۰۵ کیلوگرم را کسب کردند. تیم ایران از نظر مدالی و امتیازی با توجه به حرکات یکضرب، دوضرب و مجموع توانست ۵ مدال طلا، ۳نقره و ۳برنز و همچنین ۵۶۲ در این دوره از رقابتها کسب کرده و به عنوان قهرمانی برسد.

تکواندوکاران ایران در مسابقات بین المللی یونان ۵ مدال گرفتند
مسابقات تکواندو بین المللی یونان موسوم به جام ریاست فدراسیون جهانی با حضور ۲۱۶۳ تکواندوکار از ۵۳ کشور در سه رده سنی در سالن «آنولیوسیو المپیک» شهر آتن برگزار شد. در جریان این رقابت ها تیم ملی ایران ۵ مدال کسب کرد و بالاتر از همه رقبا روی سکوی نخست ایستاد. تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از مسابقات با ۱۸ تکواندوکار شرکت کرده بود کهتوسط محمد کاظمی، میرهاشم حسینی، آرمین هادی پور و ابوالفضل یعقوبی موفق به کسب چهار مدال طلا و سجاد مردانی یک مدال برنزشد.سایر نفرات نیز توفیقی در کسب مدال نداشتند.

قهرمانی سنگنورد ایرانی در جام جهانی
رضا علیپور قهرمان سنگ‌نوردی ایران موفق شد با ثبت رکورد ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه عنوان قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی جام جهانی «نانجینگ» را ازآن خود کند. وی در تمامی مراحل مسابقات، رکورد کمتر از ۶ ثانیه را ثبت نمود و در نیمه نهایی نیز با زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکورد دنیا را که متعلق به «دانیل بودیرف» با زمان ۵ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه بود، ۱۰ صدم ثانیه جابجا نمود. علیپور در فینال این رقابت بر ورزشکار روس غلبه کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

اعلام زمان نقل و انتقالات لیگ برتر
طبق اعلام سعید فتاحی مسئول مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال، فصل نقل و انتقالات لیگ برتر از ۲۴ خردادماه آغاز می شود. فتاحی همچنین در خصوص زمان پایان نقل و انتقالات هم گفت: بیستم یا بیست و یکم شهریور نقل و انتقالات به پایان می رسد.

فوتبال ساحلی ایران در یک چهارم نهایی جام جهانی
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست نیجریه در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت های جام جهانی باهاما، به عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کرد. سوئیس حریف ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران در این مرحله است. این دیدرا ساعت ۳ بامداد جمعه برگزار می شود.



سرنوشت متفاوت تیم ها و اتفاق عجیب در پایان لیگ دسته یک فوتبال
رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور دوشنبه شب با برگزاری ۸ بازی و لغو یک بازی به پایان رسید. در روز پایانی این رقابت ها تیم سپیدرود بعنوان دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر معرفی شد. این تیم در یک بازی پر گل و جذاب حریف مازندرانی اش را در حضور بیش از ۲۰ هزار هوادارش با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کرد و بعد از پارس جنوبی جم بعنوان دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر معرفی شود. هر دو تیم پارس جنوبی جم و سپیدروز فصل گذشته را در لیگ دسته دوم کشور حضور داشتند و در حالی جواز حضور به لیگ برتر را دریافت کردند که اولین سال حضورشان در لیگ دسته اول را تجربه کردند. همچنین در پایان این مسابقات تیم های استقلال اهواز، فولاد یزد و خیبرخرم آباد هم به لیگ دسته دوم سقوط کردند.

جدال امیدهای والیبال آسیا در ایران
طی این هفت روز ورزش، مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ایران و در اردبیل آغاز شد. تیم والیبال جوانان ایران در روز نخست این رقابت ها مقابل پاکستان به برتری ۳ بر صفر دست یافت. این تیم پنجشنبه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز به مصاف مالزی رفت و برابر این تیم هم به برتری رسید.

تیم های راه یافته به نیمه نهایی لیگ بسکتبال مشخص شدند
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور این هفته برگزاری دیدارهای سوم و چهارم پلی آف پیگیری شد. در این هفته از رقابت ها پتروشیمی بعد از دو برد خانگی برابر نیروی زمینی، موفق شد این تیم را در تهران هم شکست دهد. نفت هم که شهرداری کاشان را در دو دیدار متوالی خانگی شکست داده بود، در کاشان هم موفق به کسب برتری شد. بدین ترتیب دو تیم پتروشیمی و نفت با برتری سه بر صفر در مرحله یک چهارم، راهی نیمه نهایی شدند.

همچنین دانشگاه آزاد پس از دو برد در دیدارهای اول و دوم مقابل شهرداری تبریز، مقابل این تیم در دیدار سوم شکست خورد اما با با کسب برتری در دیدار چهارم راهی پلی آف شد. این در حالی است رقابت دو تیم شیمیدر و شهرداری اراک پس از انجام چهار بازی و تساوی دو بر دو، به بازی پنجم کشیده شد.

تثبیت جایگاه فوتبال ایران در رده ۲۸ جهان و اول آسیا
فدراسیون بین المللی فوتبال پنجشنبه رنکینگ جهانی تیم های فوتبال جهان در ماه می را منتشر کرد. بر اساس رنکینگ منتشر شده، جایگاه فوتبال ایران در میان تیم های جهان و آسیا تغییری نکرده است. بر این اساس، فوتبال ایران که ماه گذشته با پنج پله صعود و مجموع ۸۲۰ امتیاز صاحب جایگاه ۲۸ جهان شده بود، در رنکینگ ماه می نیز این جایگاه را با همین امتیاز حفظ کرده است. با حفظ این جایگاه، فوتبال ایران همچون ماه گذشته در صدر برترین تیم های آسیایی قرار دارد. در رنکینگ جدید فیفا جایگاه ۱۰ تیم اول جهان و دیگر تیم های آسیایی به غیر از ایران نیز تغییر نکرده است.

«بله» فیبا به بسکتبال زنان ایران
مجمع عمومی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در هنگ کنگ برگزار شد. بررسی حضور بانوان در میادین بین المللی با پوشش اسلامی و محجبه یکی از محورهای این نشست بود که طی آن مصوب شد زنان بسکتبالیست مسلمان، به شراط رعایت برخی مسائل حضور محجبه در میادین بین المللی داشته باشند. البته اجرای این قانون از اول اکتبر آغاز می شود.

نتیجه دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور شامگاه پنجشنبه با برگزاری دیدارهای هفته سی ام و پایانی به پایان رسید. در این هفته از رقابت ها استقلال دو بر یک سپاهان را برد و نایب قهرمان شد. سایر نتایج دیدارهای این هفته به شرح زیر است:

* استقلال تهران ۲- سپاهان اصفهان یک
گل ها: جابر انصاری(۵۸) و فرشید باقری(۸۸) برای استقلال - مهرداد محمدی(۴۰) برای سپاهان

* سیاه جامگان مشهد یک- پرسپولیس صفر
گل: روح الله سیف اللهی(۴۸)

* سایپا تهران یک- ماشین سازی تبریز صفر
گل: رضا جعفری(۹۴)

* تراکتورسازی تبریز یک- نفت تهران صفر
گل: لوسیانو ادینیو(۹۰)

* صبای قم یک- استقلال خوزستان ۲
گل: میثم مجیدی(۳۷- پنالتی) برای صبا - علی اصغر عاشوری(۴۵ و ۸۸) برای استقلال

* گسترش فولاد تبریز یک- صنعت نفت آبادان صفر
گل: لوسیانو پریرا(۳۷)

* ذوب آهن اصفهان ۲- پدیده مشهد صفر
گل: مهدی رجب زاده(۱۰ - پنالتی) و محمدرضا حسینی(۵۳)

* فولاد خوزستان یک- پیکان تهران ۲
گل: ایوب والی(۳۶ - پنالتی) برای فولاد - مهدی شیری(۶۷ و ۹۴ - پنالتی) برای پیکان

در پایان این مسابقات پرسپولیس قهرمان شد، استقلال دوم و تراکتورسازی سوم شد. تیم های صبای قم و ماشین سازی هم به لیگ دسته اول سقوط کردند.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله حذفی در شانگهای چین برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

یسنا پورماهانی کماندار کیش در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

دیگر خبرها

  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا