Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به گزارش خبرنگار خبرگزاري ميزان، سيد مصطفي هاشمي طبا در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما با تسليت به مناسبت جان باختن تعدادي از کارگران معدن در استان گلستان تصريح کرد: شرايط معادن زغال سنگ در کشور بسيار نامناسب است و اين معادن کارگران را به مرگ زودرس و تدريجي دچار مي‌کنند از اين رو شايسته است تعطيل شوند تا کارگران دچار مرگ تدريجي نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي در خصوص هزينه‌هاي تبليغات خود براي انتخابات اظهار داشت: اين هزينه زياد است، اما صداوسيما بايد اعلام کند. چون هزينه تبليغات من را صداوسيما پرداخت کرده است و بنده هزينه‌اي به جز اين براي تبليغات انتخاباتي ام ندارم.

اين نامزد رياست جمهوري برخي کار‌ها را نمايشي خواند و در خصوص سفرهاي استاني گفت: اينکه کسي به روستا‌ها برود و از مردم نامه بگيرد و از ماشين روباز مردم را تماشا کند که ديدار چهره به چهره نيست چراکه امروز از طريق فضاي مجازي مي‌توان ارتباط مستقيم و دو طرفه‌اي با مردم داشت.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترين کار رئيس جمهور صدور دستورالعمل‎‌ها و رسيدگي و بررسي اجراي آن است بنابداين بنده از کارهاي نمايشي اجتناب مي‌کنم و اعتقادي به اينگونه کار کردن ندارم.

او درباره بيمه‎هاي درماني اظهار داشت: مادامي که توليد ناخالص داخلي ما افزايش پيدا نکند، نمي‌توانيم بيمه‌ها را گسترش دهيم. افزايش رفاه مردم توسط دولت امکان پذير نيست. بيمه‌ها مسئوليت‎هايي دارند که بايد مکانيزم‎هايي براي اجراي آن بيابند و همه انتظارات از دولت‌ها و بيمه‎ها، عملياتي نيست.

هاشمي‎طبا در پاسخ به سوالي درباره سند بالادستي نظام آموزشي کشور گفت: در اين سيستم ما با دو بخش آموزش و پرورش روبرو هستيم. بخش آموزش مسيرخود را طي مي‌کند، اما بخش پرورش مغفول مانده است. مربيان پرورشي نيز تبديل به مربيان مناسک ديني و مذهبي شده اند در حالي که در اين زمينه سند 2030 يونسکو به مهارت‌هاي زندگي تاکيد دارد و مهمترين بندهاي تربيتي اين سند بايد مورد تاکيد قرار بگيرد.

وي پاکدستي را اولويت اول دولتش خواند و گفت: هيچ کس در هيچ کجاي دنيا نمي‌گويد که من به افراد غيرپاکدست مسئوليت مي‌دهم من معتقدم که وقتي کسي وزير شد بايد فقط به وزارت بپردازد. اگر وزيري جراح خوبي است ديگر نبايد به جراحي بپردازد و فقط به کار سنگين وزارت بپردازد؛ بنابراين ضمن پاکدستي، حتما بايد اعضاي کابينه به کار خاص دولت بپردازند.

هاشمي طبا با بيان اينکه من اولين اولويتم را حفظ ايران و اصلاح کشاورزي ايران اعلام کرده ام، گفت:، اما موازي با اين اقدامات بايد به محرومان رسيدگي شود. ما به جاي اينکه عدالت برقرار کنيم تساوي ايجاد کرده ايم. علماي ما هميشه اعلام مي‌کردند که تساوي يک امر کمونيستي است و اسلام عدالت را مي‌طلبد. مثال اين موضوع يارانه‌ها است که به همه مردم يارانه يکسان داده ايم و محرومان را درگوشه گذاشته ايم؛ در حاليکه بايد به محرومان به صورت ويژه رسيدگي شود.

او ادامه داد: اين سياه نمايي است که بگوييم 25 ميليون نفر در ايران محروم هستند. همه ما مي‌دانيم که درآمدهاي دولت بايد به تصويب مجلس برسد و نمي‌توانند هزنيه‎اي کند که در قانون بودجه نيامده است و بايد در چارچوب مشخصي حرکت کند و بنده در صورت انتخاب شدن به عنوان رييس جمهور يارانه متساوي را قطع کرده و در اختيار بهزيستي و کميته امداد قرار مي‌دهم. ايجاد شغل، ساخت منزل و رسيدگي به معلولان عدالت است نه تساوي يارانه‌ها بين همه مردم.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در خصوص امکان اعلام دارايي‌هاي خود و اعضاي دولتش با بيان اينکه آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است، گفت: حاضرم دارايي ام را اعلام کنم و اين يک امر قانوني است.

هاشمي طبا در خصوص نحوه برخورد با فساد نيز گفت: هميشه دست قوه قضاييه براي برخود با فساد‌ها باز است. قضات هم بايد عادل و مستقل باشند و من اگر از فسادي مطلع شوم آن اشخاص را از سمت شان برکنار مي‌کردم؛ بدون اينکه علتش را اعلام کنم، چون اعلام کردن جرم در اختيار قوه قضاييه است.

هاشمي طبا درباره آزادي مطبوعات و چگونگي برخورد با منتقدين در دولت آينده ادامه داد: من معتقدم اصولا بايد به منتقدين پول هم بدهيم. امام علي فرمود: ه اند که آن کسي که تو را نقد کند؛ دوستدار توست، بنابراين اگر نشريه‌اي نقد مي‌کند ما را به اطلاع لازم مي‌رساند. چون اطلاعاتي که معمولا به مسوولان مي‌رسد فيلتر شده است. اما مطبوعات بايد از تهمت زدن اجتناب کنند.

وي در پاسخ به سوالي درباره جنگ نرم، هم گفت: مهم اين است که بتوانيم با اين نوع جنگ مقابله کنيم. بحث اسلام هراسي و ايران هراسي و سياه نمايي عليه ما، يک واقعيت است. اما ما گاهي عليه خودمان جنگ نرم راه مي‌اندازيم. اين جمهوري اسلامي طي سالهاي پس از انقلاب خدمات زيادي داشته، اما متاسفانه برخي کانديدا‌ها طوري رفتار مي‌کنند که گويي تمامي مسئولان نظام، ناسالم بوده اند و کاري نکرده اند. اگر به مردم بگوييم هيچ خدمتي براي شما نمي‌شود، ظلم است. درست است که معيشت مردم ما مثل اروپا نيست، اما بايد درآمد سرانه را نيز با هم مقايسه کرد. بايد به مردم، مديران و مسئولين بگوييم که به قول شهيد رجايي نگوييم که انقلاب براي ما چه کرد؟ بگوييم ما براي انقلاب چه کرديم؟

وي افزود: امروز شرايط زيستي ايران تخريب شده است. همه مردم بايد آگاهانه بدانند که بايد ايران را حفظ کنند. مسئولين بايد به مردم بگويند که اگر نيازي هم دارند، نبايد در ازاي آن به تخريب کشور بپردازند. بايد با مردم جدي صحبت کنيم نه اينکه قربان صدقه آن‌ها برويم؛ و هر کاري دل مان خواست بکنيم بلکه بايد به مردم بگوييم که در قبال حفظ کشور مسئول هستيد.

هاشمي طبا در پاسخ به اينکه چقدر خودتان را انقلابي مي‌دانيد؟، گفت: ما در انقلاب نقش داشته ايم. اما انقلابي بودن به عمل است و به سخنراني نيست! انقلابي بودن به داد و فرياد و يقه بسته نيست. انقلابي بايد حق الناس را رعايت کند و دروغ نگويد. بايد صداقت داشته باشيم و اگر مي‌خواهيم موضوعي را مطرح کنيم، محاسن و معايبش را با هم بگوييم. کارهاي خوب و اشتباه شهردار و رئيس جمهور را با هم بگوييم. نه اينکه کارهاي بدش را بزرگنمايي کنيم. بايد کاري کنيم که همه مردم احساس انقلابي بودن بکنند.

وي با اشاره به نام نظام جمهوري اسلامي و خيابان جمهوري اسلامي در تهران، اظهار متاسفانه در خيابان جمهوري اسلامي حتي يک تابلو محصولات داخلي نيست! اين زيبنده يک نظام انقلابي و خياباني به نام جمهوري اسلامي است؟ نمي‌گويم بروند تابلو‌ها را پايين بياورند! در دل مردم ما حسرت کالاي خارجي است، بايد در دل مردم حسرت کالاي ايراني را ايجاد کنيم. خودمان کالاي خارجي استفاده نکنيم و بعد ادعاي انقلابي گري کنيم!

هاشمي طبا در پاسخ به سوالي درباره موضعش در برابر برجام، گفت: اينکه بگوييم حالا که توافق شد ديگر راحت شديم، درست نيست. آمريکا معاويه زمان است. مگر امام حسن (ع) نمي‌دانست که معاويه بدعهد است؟ دکتر ظريف وقتي برجام را امضا مي‌کرد آگاه بود که آمريکا چنين ماهيتي دارد، اما اين دليل نمي‌شود که بگوييم اين معاهده لغو شود. ما با يک تاکتيک بسيار خوب در برجام پيش رفتيم که همين تاکتيک مورد اعتراض دشمنان هم قرار گرفت. درست است که با برجام گشايش هايي انجام شده است، اما ماهيت آمريکا بدعهدي است.

او ادامه داد: در دنيا اينگونه نيست که ما از همفکري و از بازي برد- برد اجتناب کنيم. مقاومت هميشه هست و در زمان‌هاي مختلف بايد عاقلانه تاکتيک‌هاي خودمان را جلو ببريم.

هاشمي طبا گفت: ما بايد خويشتن داري کنيم، معني استقامت دشنام دادن نيست. اگر آمريکا ما را تهديد مي‌کند بايد در داخل کشور مقاومت کنيم. اگر آلمان و کره ما را تحريم کرده ما نبايد ماشين يک ميلياردي به کشور وارد کنيم و پول کشور را از بين ببريم.

او ادامه داد: ما مثل کبک سرمان را زير برف کرديم و گفتيم کو تحريم؟ اين استقامت نيست. استقامت يعني اينکه جدي باشيم و حقايق را به مردم بگوييم. نگوييم مردم خودشان انتخاب کردند ما بايد بدانيم که مقررات در کشور حاکم است. خوشبختانه با تلاشي که دکتر روحاني و ظريف با هدايت رهبر معظم انقلاب انجام دادند موضوع برجام با شکل نسبتا متناسبي پيش رفت و بايد اين معاهده را به سرمنزل مقصود برسانيم.

هاشمي طبا ادامه داد: من در صورت رياست جمهوري قوانين موجود را رعايت مي‌کنم و آن چيزي که لازم است را به صورت لايحه به مجلس مي‌دهم و آن را اجرا مي‌کنم.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري درباره اختالافات احتمالي ميان قوا، گفت: به گفته پيامبر، اختلاف و تضاد افکار، رحمت است. خوشبختانه ما فصل الخطاب داريم. چه مجمع تشخيص مصلحت باشد يا مقام معظم رهبري. اگر قانون را رعايت نکنيم، قانون جنگل حکمفرما مي‌شود و نمي‌توانيم کاري از پيش ببريم. نبايد خودکامگي داشته باشيم. روزي در دولت اصلاحات، وزرا از قانون محاسبات ايراد مي‌گرفتند. من گفتم من با اين قانون مشکلي ندارم، شما کدامتان اين قانون را خوب خوانده ايد؟ اين قانون سخت گيرانه است، اما راه حل‎هاي خوبي هم دارد. من همواره از اين قانون تبعيت کرده ام و اگر جايي سوالي هم بوده بنده به ديوان محاسبات جواب داده ام.

وي در پاسخ به سوالي در باره حفظ آرمانهاي شهدا افزود: به نوبه خودم به اين آرمان‌ها متعهدم. همچنين تعهد مي‌دهم که همه راست‌ها را به مردم بگويم و مردم را هشيار و آگاه کنم. اگر امروز کشاورز ما به دليل نيازهايش به تخريب دست مي‌زند يا فاضلاب کارخانه‌اي به آب‌ها مي‌ريزد يا به دليل نياز درختاني را مي‌برند؛ نوعي تخريب کشور است و ناديده گرفتن خون شهدا. همه ما مسئول حفظ خون شهدا در حفظ اين کشور هستم. بايد ميراث خوبي براي آينده بگذاريم. ميراث نادرشاه وحدت ايران بود و ميراث شاه سلطان حسين، تجزيه ايران بود. بايد ميراث نيکويي براي آيندگان بگذاريم.

هاشمي طبا با بيان اينکه کشور بدون مردم وجود نخواهد داشت؛ افزود: شعار چو ايران نباشد تن من مباد، يک شعار ناسيوناليستي نيست. من در درجه اول به احيا و آباداني سرزمين احترام و اولويت مي‎دهم. وگرنه سيل مهاجرين روستايي از سراسر کشور به شهر‌ها مي‌آيند و در آينده نزديک ميليون‌ها حاشيه نشين خواهيم داشت که پرهيز از اين موضوع در گرو تدبير دولت آينده است.

نامزد انتخابات رياست جمهوري در پايان افزود: اميدوارم مناظره‌ها شکل اسلامي به خود بگيرد و ديگران در اين مباحث، بهترين حرف‌ها را مطرح کنند و در نهايت به امر واحدي در اين انتخابات برسند.

انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، آسانسور معدن پلاتین راستنبرگ در شمال غربی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در حین انتقال کارگران از اعماق زمین به بالا بود که ناگهان از ارتفاع حدود ۲۰۰ متری سقوط کرد.

این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن و زمانی رخ داد که آنها پس از یک روز کاری قصد خروج از معدن و رفتن به خانه‌هایشان را داشتند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ایجاد اشکال در چرخ‌دنده‌های آسانسور باعث سقوط آن شده است. تا جایی که مکانیزم عملکرد آسانسور معکوس شد و شتاب گرفت و باعث شد بالابر با سرعت زیاد به پایین سقوط کند. آسانسور معدن، آسانسوری بزرگ با ظرفیت ده‌ها نفر است که در زمان حادثه بیش از ۸۰ نفر داخل آن بودند.

به دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و تمامی کارگران مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.

نیکو مولر، مدیر عامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه‌ای گفت: «این تلخ‌ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم. تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور ادامه دارد و تمام عملیات‌های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است.

به گفته وی، برخی از کارگران به شدت مجروح شده‌اند که بیشتر آنها ار ناحیه مچ پا و ساق پا دچار شکستگی شدند. بقیه با خراش‌های جزئی از بیمارستان مرخص شدند.

یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: آسانسور تقریبا ۲۰۰ متر سقوط کرد و از ۸۶ کارگری که داخل آن بودند، ۱۱ نفر جان باختند. آفریقای جنوبی عمیق ترین معادن جهان را دارد و بسیاری از آنها آسانسورهایی دارند که می‌توانند بیش از ۱۰۰ نفر را در یک زمان حمل کنند.

در این حادثه سیستم «اضطراری» نتوانست آسانسور را متوقف کند و این مساله اعتراضات زیادی را درباره ایمن نبودن تجهیزات معدن برانگیخته است.

کد خبر 847560 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آفریقای جنوبی حوادث جهان معدن

دیگر خبرها

  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟