Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

جوش یکی از انواع آزار دهنده ترین و شایع ترین اختلالات پوستی است که در تمام افراد ممکن است به وجود آید. علل بروز جوش و انواع آن متفاوت هستند که از جمله می توان به کبد چرب اشاره کرد. اما روش های کاربردی هم برای مقابله با انواع این جوش ها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دکتر سلام همراه باشید.

شانه ها و پشت

 

استفاده از کوله پشتی و لباس های تنگ باعث می شود شانه ها و پشت جوش بزند. اگر جوش ها ریز و قرمز باشند در اثر واکنش به مایعات شیمیایی خانگی بوجود آمده اند. یکی دیگر از دلایل جوش زدن در این ناحیه مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی است.

این جوش ها با هفته ای یک بار حمام آب نمک یا شستشو با سرکه سیب و آب درمان می شوند.

سینه

 

رایج ترین دلیل جوش زدن روی سینه واکنش آلرژیک پوست به پودر شستشو یا شامپو بدن است. این جوش ها در اثر واکنش به نوشیدنی های سرد، ادویه جات تند و غذاهای دریایی نیز ایجاد می شوند.

برای درمان این جوش ها مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید و روی پوست بمالید. سپس با آب گرم بشوئید.

گردن

 

یقه تنگ روی پوست ساییده می شود و باعث جوش زدن گردن می شود. جوش های گردن در اثر آلرژی به شامپو نیز ایجاد می شوند. و دلیل دیگر آن ممکن است حساسیت به شیرینی جات باشد.

برای درمان پنبه را به لیمو آغشته کنید و به گردن بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشوئید.

بازوها

 

مشکلات سیستم گوارشی، واکنش آلرژیک به مواد شوینده و آنتی بیوتیک دلایل به وجود آمدن جوش روی بازوهاست. سونا، استخر و باشگاه هم عفونت های قارچی را منتقل می کند که ملتهب شده و تبدیل به جوش می شوند.

اگر علت جوش بازوها عفونت قارچی نباشد با آب سیب زمینی می توان آن را رفع کرد. یک عدد سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی بازو بمالید و بعد از نیم ساعت بشوئید.

پاها

بهداشت ضعیف و شلوار و جوراب های تنگ باعث جوش زدن پاها می شود. یکی دیگر از دلایل جوش زدن پاها استفاده از تیغ کند برای زدن موهای پاست.

برای درمان ۵ الی ۶ قطره روغن درخت چای به شامپو بدن اضافه کنید و بدن را مثل همیشه بشوئید

 

منبع: بدونیم

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکار استرس را از خود دور کنید

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی با یکی از دوستانتان در مورد مشکلات و نحوه حل آن‌ها درد دل کرده و مشکلاتتان را تقسیم می‌کنید، باعث کاهش اضطراب شده و این تجربه در سطوح مختلف از نظر روانی رضایت بخش است. برای شروع، همانطور که همه ما از این چند سال اخیر بسیار آگاه هستیم، رویداد‌های جهانی مانند بیماری‌های همه گیر و جنگ‌ها می‌توانند فوق العاده اضطراب آور باشند.

وقتی زمانی را صرف بحث در مورد راه حل‌های بالقوه مواجه شدن با مشکلاتتان می‌کنید، دارای حمایت عاطفی شده و نوعی امنیت روانی دریافت می‌کنید. این عمل حتی اگر در حد حرف زدن بوده و طرف مقابل هیچ اقدام عملی برای کمک به شما انجام ندهند نیز می‌تواند آرامش بخش و مفید باشد.

علاوه بر این، اگر این گفتگو را با یک دوست صمیمی داشته و در مورد چگونگی حل مشکلات با یک دیگر هم عقیده باشید، این تجربه به تقویت رابطه شما نیز کمک خواهد کرد. به نوعی، شما از مزایای شناخته شده تقویت دوستی لذت می‌برید

بنابراین، اگر مکالمه با یک دوست به شما این حس را بدهد که شما و وی جهان بینی یکسانی دارید، احتمالاً با احساس نزدیکی و تعلق خاطر رضایت بخشی مواجه خواهید شد. علاوه بر این، بیان ارزش‌ها و باور‌های سیاسی خود و تایید آن‌ها توسط دوستتان، می‌تواند به تقویت حس اعتماد به نفس شما کمک کند.

روانشناسان این پدیده را شفافیت خود پنداره می‌نامند که برای عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی شما خوب است. توصیه می‌شود اگر این بار دچار مشکلات متعددی شده و نمی‌دانید باید چه کنید، با یک دوست معتمد، درد دل کنید. حداقل مزیت این عمل، بهتر شدن حال شماست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد