Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@09:06:41 GMT

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان اراک

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۳۸۴۷

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان اراک

خبرگزاری میزان- به مناسبت اعیاد شعبانیه، ۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان‌های استان مرکزی با کمک ستاد دیه کشور و خیرین استانی آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، به مناسبت اعیاد رجب و شعبانیه، ۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان‌های این استان با کمک ستاد دیه کشور و خیرین استانی آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین بیگی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی ضمن اعلام این خبر گفت: مبلغ کل بدهی این افراد که محکومین جرایم غیرعمدی همچون محکومیت‌های مالی، نفقه و مهریه بودند مبلغ ۷۱۷ میلیون ریال بوده که از این مبلغ ۲۲۱ میلیون ریال از شکات پرونده اخذ رضایت شده و مبلغ ۴۹۶ میلیون ریال نیز از محل منابع ستاد دیه کشور و منابع واریزی توسط خیرین استان تأمین گردیده است؛ که از این تعداد ۵ نفر از زندان اراک، ۱ نفر از زندان خمین و ۱ نفر از زندان ساوه آزاد گردیدند.
حسین بیگی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد را امری انسانی و بسیار مقدس برشمرد و افزود: با توجه به اینکه این افراد بدهکاران غیر بزهکار می‌باشند و زندانی شدن آنان بدون هیچ گونه انگیزه مجرمانه و بر اثر اتفاقات، عدم آگاهی کافی به قوانین چک و ضمانت و یا ناتوانی مالی پیش آمده است، آزاد سازی هر چه بیشتر این افراد از زندان‌ها را نیازمند عزم جدی و همت خیرین و نیکوکاران استان دانست.
وی با اشاره به این که این گروه از زندانیان و خانواده آن‌ها در معرض آسیبهای اجتماعی جبران ناپذیر ناشی از حبس می‌باشند، تسریع در آزادی زندانیان بدهکار را مستلزم اطلاع رسانی گسترده در جامعه به منظور نهادینه شدن فرهنگ کمک به هم نوع و عزم عمومی خیرین و نیکوکاران جامعه عنوان کرد.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی در پایان اعلام کرد هم اکنون تعداد ۲۰۱ نفر از محکومین جرایم غیر عمد دیه، مهریه، نفقه، مالی و … در زندان‌های استان مرکزی منتظر کمک‌های خیرین هستند.
مردم خیر و نوع‌دوست استان مرکزی می‌توانند به منظور آزاد سازی این قشر از زندانیان کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب سیبای ۰۲۱۶۲۶۸۶۸۷۰۰۱ نزد بانک ملی ایران و شماره حساب ۶۰۲۰۰۶ نزد بانک کشاورزی به نام ستاد دیه استان مرکزی واریز کنند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، فرمانده سپاه فجر فارس گفت: پویش نذر رهایی با نیت کمک به زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فارس آغاز شد.
سردار بوعلی با بیان اینکه در هر مرحله قرار بود ۱۱۰ زندانی آزاد شود، گفت: در ۱۴ مرحله برگزاری پویش نذر رهایی بیش از ۱۱۰ زندانی آزاد شدند و در مرحله پانزدهم نیز، ۱۴۰ زندانی آزاد و از ورود ۳۶۶ محکوم مالی با اقدامات قضایی به زندان جلو گیری شد که مبلغ بدهی آن‌ها ۱۷ میلیارد تومان بود.
وی ادامه داد: در پویش نذر رهایی تا کنون ۳ هزار و ۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۲۳۰ میلیارد تومان از زندان‌های فارس آزاد شده اند.
سردار بوعلی گفت: مرحله شانزدهم این پویش شهریور امسال و همزمان با هفته دفاع مقدس، برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • کمک فرهنگی بازنشسته یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد