Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شک نکنيد آقاي جهانگيري به نفع آقاي روحاني کنار خواهد رفت.
مجيد محتشمي، دبيرکل حزب آزادي و رئيس جبهه اصلاحات در گفتگو با خبرنگار سياسي آريا در خصوص وعده هاي انتخاباتي کانديداهاي رياست جمهوري در رقابت هاي انتخاباتي، گفت: بسياري از مسائلي که در کشور اتفاق مي افتد و تا به حال هم وجود داشته، از جمله موضوع اشتغال و بيکاري که در حال حاضر 3 ميليون و 300 هزار نفر آمار بيکاران ما است، اينکه ظرف 4 سال آينده بتوان 5ميليون شغل ايجاد کرد، به دور از عقل و منطق محاسبه گر ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبيعي است که در ايام انتخابات اينگونه شعار دادن ها که بدون حساب و کتاب منطقي باشد؛ به اين دليل که عموم مردم را به سمت خودشان بکشانند و فريب دهند، صورت مي گيرد. براي مثال در خصوص آلودگي تهران و ريزگردهاي جنوب کشور، اينکه فکر کنيم يک شبه قابل حل است، اصلا اينگونه نيست. يکي از کانديداهايي که در اوايل انقلاب قول داده که يک شبه مشکل کشاورزي را حل مي کند، واقعا نشان مي داد نه از کشاورزي اطلاعاتي دارد و نه اعداد و ارقام را مي داند. حتي آلودگي شهر تهران، نيازمند يک کار کارشناسي دقيق، با يک کميته متخصص و حضور ارگان ها مي باشد؛ ضمن اينکه ابزار و امکانات مالي خوبي نيز مي طلبد. اينگونه شعار دادن ها اصلا درست نيست. بايد بگوييم ما تلاش مي کنيم در طول 4سال آلودگي هوا را در تهران و ريزگردها را در خوزستان به حداقل برسانيم. شعارها به نوعي گفته شود که در آينده نامزدها بتوانند پاسخ گو شود. نه مثل دولت قبل که زير 1ميليون شغل ايجاد کرد.
محتشمي در ادامه با تاکيد بر اينکه دادن اينگونه وعده ها انتظارات و توقع مردم را بالا مي برد، افزود: انتخابات يک پروتست و اعتراض نسبت به وضع موجود است. روح دموکراسي و مردم سالاري ديني در اين است که هر 4سال، سياست گذاران و کساني که کارهاي اجرايي در اختيارشان بوده، در 4سال چه کارهايي انجام دادند و چقدر از وعده هايشان عملي شده و چه مقدار هنوز محقق نشده است. پس انتخابات گذر از وضع موجود به وضع مطلوب است.
وي در ادامه اظهار کرد: طبيعي است که آقاي قاليباف ، آقاي رئيسي و ساير نامزدها نگاهي پرسشگرانه به آقاي روحاني داشته باشند و آقاي روحاني هم بايد پاسخگو باشد. در مجموع روند خوبي را در بيان اظهارات کانديداها داشتيم. اين موضوع نمايانگر آزادي نقد است. اميدوار هستيم که آزادي نقد و آزادي بيان توسعه و گسترش بيشتري داشته باشد و صرفا در ايام انتخابات اينگونه آزادي ها نباشد.
دبيرکل حزب آزادي در خصوص پخش مناظرات نيز افزود: اتفاقي که در انتخابات اخير آمريکا افتاد و يا همين انتخابات اخير فرانسه که خيلي صريح و روشن مواضع خود را اعلام مي کردند ضمن اينکه نقد هم مي کردند؛ همين اتفاق خوشبختانه در جمهوري اسلامي نيز افتاده است. اين موضوع خيلي خيلي خوب است که در کشور ما آزادي نقد و آزادي بيان به کلي، نهادينه مي شود. البته اگر آن دسته کساني که در اقليت و داراي رگه هاي استبدادي هستند، بگذارند اين امر صورت بگيرد. اما اکثريت جامعه ما و مسئولين ما به سمت آزادي نقد مي روند. هيچ آفتي هم براي جامعه ندارد. در کنار رسانه ملي ، شبکه هاي اجتماعي هم فضا را اشباع کرده اند. همه اينها کمک مي کنند که اگر کانديدايي حرف زيادي زد و ادعاي زيادي داشت، اگر انتخاب شد بايد ادعاهاي خود را به عرصه ظهور برساند و عملياتي کند. ضمن اينکه مناظرات تاثير زيادي در پايگاه راي کانديداها نيز دارد.
وي در پايان در خصوص احتمال کناره گيري آقاي جهانگيري به نفع آقاي روحاني گفت: شک نکنيد آقاي جهانگيري به نفع آقاي روحاني کنار خواهد رفت. گزينه نهايي ما اصلاح طلبان هنوز هم آقاي روحاني است و ورود آقاي جهانگيري را به رقابت دوطرفه که يک طرفش آقاي روحاني و جهانگيري باشد و طرف ديگرش آقاي قاليباف مردود مي دانيم. به طور کلي هدف از ورود آقاي جهانگيري براي ارائه اعداد و ارقام اقدامات و عملکردهاي دولت است و اين نيز خود حسن است. کليت بدنه اصلاحات و احزاب اصلاح طلبان طرفدار حضور شخص آقاي روحاني روي کرسي رياست جمهوري دوازدهم هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی