Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی تسهیل خواهد شد و در این راستا برخی اختیارات وزارتخانه به استان‌ها تفویض شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در آئین افتتاح مجتمع خدمات بین راهی بزرگراه ساوه - بوئین‌زهرا ضمن بیان اینکه فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی تسهیل خواهد شد و در این راستا برخی اختیارات وزارتخانه به استان‌ها تفویض شده، اظهار داشت: این اقدام به منظور افزایش ارائه خدمات رفاهی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در محورهای مواصلاتی کشور صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه حمایت از سرمایه گذاری به منظور افزایش مجتمع‌های خدماتی در جاده‌ها است تا به این ترتیب هم رضایتمندی مسافران افزایش یافته و هم با افزایش نقاط استراحت گاهی، تصادفات کاهش یابد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها، بیان کرد: در گذشته موارد زیادی تخطی از این قانون انجام شده، اما طبق قانون هیچ ارگانی حق ندارد در محدوده یکصد متری جاده‌ها اقدام به صدور پروانه ساخت‌ و ساز کند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در رابطه با ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها، بایستی وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی موضوع، اقدام به صدور مجوز کند، در غیر این صورت سایر نهادها در این محدوده نمی‌توانند اعمال نظر و مجوز صادر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: موضوع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها و محورها با جدیت مورد پیگیری قرار می‌گیرد چرا که این اقدام موجب کاهش ایمنی در محورها و افزایش سوانح جاده‌ای خواهد شد.

احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی سوانح جاده‌ای را کاهش می‌دهد

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این مراسم اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه این مجتمع خدماتی بین‌راهی از سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۲۱هزار مترمربع آغاز شد و با صرف هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: این مجتمع خدماتی در بخش‌های مختلف شامل جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، فضای خدماتی و رستوران به مساحت ۵۵۰ مترمربع، فضای اداری با زیربنای ۱۵۰ مترمربع، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی و ۱۵هزار مترمربع پارکینگ خودروهای سبک و سنگین و فضای سبز احداث شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی در محورهای استان علاوه بر ارائه خدمات به مسافران، نقش بسزایی در کاهش سوانح جاده‌ای دارد و بهره برداری از این مجتمع تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور مواصلاتی شریانی که مرکز کشور را به شمال و شمال غرب متصل می‌کند، خواهد داشت.

فیلی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با صدور مجوز لازم، پیگیری مراحل واگذاری زمین، انجام آسفالت رمپ‌های ورودی و خروجی این مجتمع و نصب تابلوهای راهنما با صرف اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیون تومان در اجرای این پروژه با بخش خصوصی مشارکت داشته است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: بهره برداری فاز اول جاده مواصلاتی گوشکی به پل قرح نیازمند اعتبار است.

محمد یعقوب‌باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری فاز اول جاده مواصلاتی سه‌راهی گوشکی به پل قرح، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی انتظار می‌رود تمهیدات لازم برای این پروژه پیش‌بینی شود.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان خانمیرزا از محور جاده مواصلاتی آلونی، ده صحرا، جوانمردی تردد می‌کنند، تعریض و بهسازی روکش آسفالت این محور نیازمند تأمین اعتبار است.

باقری تاکید کرد: روکش آسفالت و ترمیم محور سه‌راهی ارمند به بوگر، اجرای طرح‌های آبخیزداری، و گلخانه‌ها و افزایش تخصیص اعتبارات ورزشی به شهرستان خانمیرزا از اولویت مطالبات مردم این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مدرسه تخریبی، بیمارستان محلی شهرستان خانمیرزا، ساماندهی سه‌راهی مرادان، اجرای طرح مسکن ملی شهرستان نیازمند توجه ویژه و تأمین اعتبار هستند.

کد خبر 750816

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری