Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:42:37 GMT

جلي؛ کوچک ترين گوشي هوشمند 4G جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۵۳۱۹

خبرگزاري آريا - جلي (Jelly) نام کوچک‌ترين گوشي‌هوشمند جهان است که از شبکه‌هاي 4جي نيز پشتيباني مي‌کند.

اگرچه به نظر مي‌رسد هر سال شاهد بزرگ‌تر شدن ابعاد گوشي‌هاي هوشمند هستيمِ اما حالا يک شرکت تصميم گرفته تا روش متفاوتي را در پيش بگيرد.جلي کو‌چک‌ترين گوشي‌هوشمند جهان است که علاوه بر مقرون بصرفه بودن، هدف آن ارائه‌ي امکان اتصال به شبکه‌هاي 4جي و نيز ارائه‌ي يکسري قابليت‌ها و ويژگي‌هايي است که فقط در گوشي‌هاي هوشمند گران‌قيمت ديده مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کمپين حمايت مالي اين گوشي به حداقل سرمايه‌ي مورد نطر خود دست يابد، احتمالا قيمت 109 دلاري نهايي اين دستگاه واقعيت خواهد يافت.جلي توسط گروهي از متخصصان شانگهاي ساخته شده که در زمينه‌ي طراحي و توليد گوشي‌هاي هوشمند 10 سال تجربه دارند.شرکت سازنده‌ي اين گوشي کوچک يوني‌هرتز (Unihertz) نام دارد که پيش از اين يک موبايل مينياتوري به نام ميکرو ايکس را توليد کرده است. بازخورد مشتريان به اين موبايل مينياتوري بهبود طراحي کلي اين دستگاه بود. جلي نسبت به ميکرو ايکس اتصال داده بهتري را ارائه خواهد داد و همچنين به يک پردازنده‌ي‌ سريع‌تر مجهز خواهد شد. علاوه بر اين، حافظه‌ي رم و حافظه‌ي داخلي ذخيره‌سازي جلي نسبت به ميکرو ايکس ارتقا خواهد يافت.در زمان نوشته شدن اين مقاله، کمپين‌ حمايت مالي گوشي‌هوشمنو جلي توسط 2900 نفر پشتيباني شده که اين افراد در کل مبلغ 270580 دلار براي تامين مخارج پروژه‌ي مورد بحث کمک کرده‌اند. بد نيست اشاره کنيم که هدف اصلي اين کمپين دست‌يابي به مبلغ 30 هزار دلار بوده است. البته هنوز 33 روز تا پايان اين کمپين زمان باقي مانده و به همين دليل انتظار مي‌رود مبلغ بيشتري جمع‌آوري شود.سازندگان اين گوشي انتظار دارند که محصول آن‌ها در کنار گوشي‌هوشمند بزرگ‌تر‌ کاربران مورد استفاده قرار گيرد و نه به عنوان يک جايگزين. لازم به ذکر است که عرضه‌ي گوشي جلي از آگوست سال جاري آغاز خواهد شد.گوشي‌هوشمند زودتر از موعد مقرر در اختيار افرادي که در وب‌سايت کيک‌استارتر از اين کمپين حمايت کرده‌اند، قرار خواهد گرفت.گوشي جلي در دو مدل استاندارد و پرو به بازار عرضه خواهد شد. مدل استاندارد اين‌ محصول با قيمت 109 دلار به‌فروش خواهد رسيد و مدل پرو اين دستگاه نيز 125 دلار قيمت‌گذاري شده است.گروه سازنده‌ي جلي در کمپين کيک‌استارترز خود در مورد محصول ياد شده اينگونه توضيح مي‌دهد: جلي به نحوي طراحي شده که کوچک باشد و اين کوچک‌ بودن هم دليل دارد. در مواقعي که نيازي به حمل گوشي‌هاي بزرگ و گران‌قيمت نداشته باشيد، مي‌توانيد جلي را در جيب کوچک لباس خود جاي دهيد.
با توجه به تجربه‌ي چندين ساله‌ي ما در زمينه‌ي توليد گوشي‌هاي هوشمند، به فرآيند توليد و زمان‌بندي‌هاي گوشي جلي اطمينان بسيار زيادي داريم.
اين اولين‌باري نيست که در اين زمينه فعاليت مي‌کنيم و در واقع ايده‌ي بسيار خوبي از آنچه بايد انتظار داشت داريم.مدل استاندارد گوشي‌هوشمند جلي از يک گيگابايت رم و 8 گيگابايت حافظه‌ي داخلي ذخيره‌سازي بهره مي‌برد و مدل پرو اين دستگاه نيز به 2 گيگابايت رم و 16 گيگابايت حافظه‌ي داخلي ذخيره‌سازي مجهز شده است.هر‌دو مدل گوشي جلي از يک‌ پردازنده‌ي قدرتمند چهار هسته‌اي با فرکانس کاري 1.1 گيگاهرتز بهره مي‌برند.علاوه بر اين ابعاد جلي آنقدر کوچک‌ است که‌به راحتي در جا سکه‌اي شلوار جين شما‌ جاي مي‌گيرد.اين‌ گوشي‌هوشمند به صورت پيش‌فرض سيستم‌عامل اندرويد 7.0‌ نوقا را اجرا مي‌کند‌. از ديگر ويژگي‌هاي جلي مي‌توان‌ به پشتيباني از دو عدد نانو سيم‌کارت اشاره کرد.نمايشگر ال‌سي‌دي هر دو مدل استاندارد و پرو گوشي جلي 2.45 اينچي بوده و رزولوشن آن 240 در 432 پيکسل است.محصول مورد بحث همچنين از يک باتري با ظرفيت 950 ميلي‌آمپرساعت بهره مي‌برد که با هر بار شارژ کامل ظاهرا امکان سه روز استفاده‌ي عادي از گوشي را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد.گوشي‌هوشمند جلي در رنگ‌ سفيد، مشکي و آبي در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. نظر شما در مورد اين محصول چيست؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد

آفتاب‌‌نیوز :

تصویری جدید از بهرام رادان جلوی آیینه گوشی سامسونگ خود در شبکه‌های مورد توجه قرار گرفت و آیفون نبودن آن باعث تعجب مردم شد. بنابر آنچه در برخی از صفحات فضای مجازی نوشته شده مدل گوشی بهرام رادان، سامسونگ S ۲۴ هست که در بازار ۶۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد