Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اصغر نورالله زاده روز جمعه در نشست با فرماندار و شماری از کارآفرینان شهرستان خاش اظهار داشت: در استانهای سنی نشین از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان که با شرایط فقهی در موضوع پرداخت تسهیلات مواجه هستند با همکاری علما و با ارائه یک دستورالعمل و طرح توجیهی متناسب با فقه اهل سنت تسهیلات با کارمزد صفر درصد به آنها پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برای جذب نیرو در صندوق کارآفرینی برنامه هایی داریم که امیدواریم خدمات شایسته ای به مردم سیستان و بلوچستان ارائه شود و همچنین برای رفع مشکلات مردم جنوب استان یک معاونت ویژه در چابهار مستقر می شود.
این مسئول گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان با هدف حمایت از مردم بومی، پشتیبانی از تولید کنندگان و آثار تولیدی استان مورد توجه صندوق کارآفرینی امید است.
وی افزود: 50 فقره تسهیلات به مردم ایرندگان خاش برای اجرای پروژه های خرد از جمله ساخت دامداری امسال داده می شود و در آینده نیز افزون بر 300 خانوار تسهیلات خواهند گرفت.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور یادآورشد: مراکز جمع آوری شیر، تجهیز واحدهای دامداری، نظارت های جهاد کشاورزی و دستگاههای دیگر باید در شهرستان خاش فعال شوند.
نورالله زاده اظهار داشت: به زودی یک خط اعتباری برای توسعه فعالیتهای شیلاتی اختصاص داده خواهد شد.
وی ادامه داد: برای کشت گیاهان دارویی برنامه های حمایتی خوبی در دولت وجود دارد و برای فرآوری و بسته بندی آن اولویت هایی را در دستور کار خود قرارداده است.
وی افزود: برای کشت، تولید، بسته بندی و فرآوری خرما، تولید شیر، گیاهان دارویی و سایر محصولات و توانمندی ها برنامه های حمایتی وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برنامه های کارشناسی شده و مشارکت محور جایگزین طرحهای فرد محور شده است.
اسکینه اشرفی اظهار داشت: بنگاه های کوچک اقتصادی و زودبازده که محصول دولت های قبل هستند به لحاظ برخورداری از ویژگی های ناموفق و فرد محور بودن که به دلیل نداشتن توجیح فنی با شکست مواجه شدند.
وی گفت: در این دولت تلاش شد تا کارگزاران اشتغال با محور صندوق کارآفرینی امید تقویت شوند و برنامه ها با اولویت حمایت از محرومان، کارآفرینان محلی، رونق اشتغال و تولید و شکوفایی اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد.
وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساختها، تلاش برای پرداخت تسهیلات صفر درصد، توسعه آموزش، آسان گرفتن خدمات، فعال کردن طرحهای راکد و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی تا کنون مورد توجه دولت یازدهم بوده است.
فرماندار خاش نیز با برشمردن پتانسیل های این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی برای رونق بخشیدن به فعالیتهای کشاورزی، دامی، شیلاتی، صنعتی، گردشگری، صنایع دستی، خدماتی و غیره صورت گرفته که جا دارد از حمایتهای ارزشمند و نگاه ویژه استاندار به این منطقه قدردانی کنیم.
محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: با نگاه بلند دولت در حوزه های مختلف شاهد ارتقای شاخص های خدمات بوده ایم که نمونه بارز آن اجرای طرح تحول نظام سلامت، اجرای پنج هزار هکتار آبیاری نوین و در دستور کار بودن افزون بر 6 هزار هکتار آبیاری نوین، توجه به کشت گیاهان دارویی و زعفران، تلاش برای بهره گرفتن از ظرفیتهای گردشگری تفتان، پیرگل، نقاط روستایی و غیره بخشی از برنامه های موفق دولت در شهرستان خاش بوده است.
به گزارش ایرنا مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به همراه مسئولان استانی امروز جمعه از کارخانه پاک شیر تفتان و شماری از واحدهای کوچک اقتصادی در نقاط روستایی، شهری و بخش مرکزی خاش بازدید کردند و برای رفع مشکلات این واحد ها قول مساعد دادند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310** 3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی** انتشار دهنده: علی شریفی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

خلیل‌احمد سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که طی یکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.

وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان‌ و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی و یک هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.

سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به ۴۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدی از وظایف اصلی وزارت متبوع در کشور است.

سلامی گفت: افزایش سطح مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد می‌تواند در تحقق شعار امسال بسیار مهم و ضروری باشد، به همین منظور برنامه های حمایتی از فعالان بخش تعاون استان و ترغیب دیگر افراد علاقمند برای ورود به این بخش پیش‌بینی شده است و اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی